Caronatopic #15

Officieel mag je bij 5 dagen plus 24 uur klachtenvrij uit isolatie. Je hebt nog klachten en daarom stel je de vraag ook natuurlijk.

Zelf vind ik een negatieve zelftest wel overtuigend - overtuigender dan de richtlijn (ook omdat ik er stiekem vanuit ga dat je al wat langer corona had ondanks dat je nog negatief testte), maar ik denk dat niemand je echt uitsluitsel kan geven over wat wijsheid is.

Ik heb inmiddels het huis verlaten. Ik hechtte ook wel waarde aan die spierwitte test en ā€˜t feit dat mensen om mij heen na recente besmettingen ook nog wel een week of 2/3 moesten kuchen etc.

Ik verwachtte een rustige vaccinatielocatie maar het is toch best druk, fijn gevoel wel!

3 likes

Repeat COVID is riskier than first infection, study finds | Reuters Om te huilen dit.

2 likes

? Los van die ā€˜hoopgevende’ laatste alinea’s over het plateau-effect vind ik drie keer meer kans op hart of longkwalen en zestig procent meer kans op neurologische stoornissen bij herinfectie niet per se een fijn vooruitzicht. Jij wel?

1 like

Held

2 likes

Elke keer als ik stress leg jij het weer helder uit, dank!!

4 likes

Bedankt voor de uitleg :pray:t2:

3 likes

Overdreven en onsympathiek om het delen van een nieuwsbericht paniekzaaien te noemen. Als jij zelf een constructieve bijdrage had willen leveren had je een voorbeeld aan Ovenschaal kunnen nemen.

We leren steeds meer over cumulatieve schade door covid. De mensen om me heen met longcovid behoorden ook niet tot ā€˜de risicogroep’ (voor zover ze wisten dan) dus vanuit dan oogpunt vind ik het idee van een vergroting van de kans op schade alsnog eng. (Los daarvan is het fijn dat de nuance nu uitgebreid toegelicht is hier.)

6 likes

Jeetje stel je niet zo aan zeg

3 likes

Ik heb voor de tweede keer dit jaar Corona. Kakzooi. Ben er de vorige keer 4 maand ziek van geweest. Ik baal echt zo hard.

1 like

Nee, wat kut :frowning: Hoe voel je je?

Wel ok-ish. Heb verhoging, naar hoestje en verder gaat t wel. De hoest doet wel pijn, komt echt uit m’n tenen :grimacing:

Ben zieker van de booster dan van covid zelf. Of iig hogere koorts en rillingen. Meest kutte is die hartslag van 110/115 in bed, moet mezelf echt rustig houden om geen paniekaanval te krijgen. Genieten

Maar ben wel blij dat ie er weer in zit :partying_face:

3 likes

Zo balen, eind oktober de booster gehaald. Deze week veel gepland: oa etentje met familie, hele belangrijke teammeeting en dit weekend eig naar Marrakesh op vakantie.
Sinds maandag wat verkoudheidsklachten, gisteren negatief getest en nu ineens toch positief :sob: Ik baal echt :persevere: Enige lichtpuntje is dat ik me wel al wat beter voel dan gisteren, dan zou Marrakesh misschiennnnn nog door kunnen gaan. Maar goed, misschien maar niet te veel op rekenen.

Ohnee wat kut! Lekkere timing dus :frowning:

1 like

Ja echt balen! En vooral ook die booster gepakt om dit te voorkomen :fearful: nja goed, niets aan te doen. Hopelijk gaat het meevallen!

4 likes

Dubbelpost maar hoe is het nu met jou dan? Had even gemist dat je het zelf ook hebt!

1 like

Mwoah, wel ok. Ik heb mega hoestaanvallen, niet te doen. Verder, helemaal priem. :upside_down_face:
Vorige keer lag ik met dikke koorts op de bank, dikke week en daarna nog 4 maanden gezeik dus.
Hopelijk valt t voor jou mee!

2 likes

Fijn dat het wel stukken minder is! Hopelijk ook geen nasleep dit keer dan voor jou :crossed_fingers:t2: Moet zeggen dat het bij mij ook stukken minder is gelukkig dan de vorige keer, dat was in januari van dit jaar. Toen echt zo’n erge keelpijn gehad dagenlang, kon er niet van slapen of eten. Verschrikkelijk. Nu is het gewoon een fikse verkoudheid. Ook niet fijn maar te doen!

Marrakesh toch maar geannuleerd (gelukkig wel alles terug via de verzekering :pray:t3:). En maar goed ook want mijn moeder appte net dat mijn vader ook positief heeft getest. Hopen dat het bij hem meevalt, de vorige keer dat hij het had is hij ermee in het ziekenhuis beland :sweat: (wel maart 2020 maar toch). Gelukkig hele andere variant dit en als het goed is veel meer weerstand!

2 likes