Caronatopic #15

Ach wat sneu zeg! Voor je ouders en voor jou ook natuurlijk. Heb je eens een keer iets gepland…:sneezing_face:

Ja hopelijk valt het allemaal mee! In 2020 ook al 3 reisjes moeten annuleren :stuck_out_tongue_closed_eyes: denk je er in 2022 wel klaar mee te zijn… Ag ja, we mogen niet klagen met een fijne verzekering en sowieso komen we niets tekort :relieved:

3 likes

Oh ik heb een memo gemist blijkbaar want wist niet dat je kon prikken zonder afspraak. :nerd_face: Gisteren namelijk spontaan een afspraak voor een herhaalprik gemaakt voor vandaag. Maar ik zie nu dat die locatie dicht is voor zonder afspraak prikken. Maar wel open voor afspraken dus neem ik aan? Naja ik ga wel gewoon langs op de tijd die ik heb gekregen.

Wel kut trouwens dat het zo koud is vandaag want wat moet ik in vredesnaam aan?? Wil m’n armen gewoon de hele dag dik bedekt laten. Nja ik ga maar voor een top zonder mouwen met een heel dik vest eroverheen.

[einde dagboekpost over mijn covid-avonturen]

Wat goed dat je over je kleding na hebt gedacht. Vorig jaar december zat ik met mn hand een borst te bedekken omdat ik enkel een trui aan heb getrokken

2 likes

Ik zat in de trein, minding my own business te borduren en spreekt iemand mij daarop aan. Ja leuk verder, dan vertel ik dat het een lockdown hobby is wat nog is blijven hangen en vraag ik uit beleefdheid terug of hij ook zoiets heeft.

Antwoordt hij; nee niet echt, behalve protesteren tegen de lockdown regels en vaccineren. Ik heb mij nog steeds niet laten vaccineren, want is toch allemaal goed gekomen.

Ik had echt niet de kracht en wil om een gesprek met een wappie te voeren dus heb het maar heel snel afgerond maar what the fuck: allemaal goed gekomen? Ja, zeg dat maar tegen 100.000+ mensen die overleden zijn hieraan en hun nabestaanden. Klootzak

12 likes

Omg ik heb gewoon voor de derde keer COVID nu en ben echt zó niet klaar voor een quarantaine rond de feestdagen :sob:
Ik hoop zo dat ik over 5 dagen klachten vrij ben.

1 like

Er is een uitbraak in mijn team, word er echt nerveus van haha. Iedereen is alleen verkouden, verder hebben ze niks. Gelukkig!

3 likes

Misschien omdat je vooral met je tong proeft op het moment en wat reukverlies hebt? Ik had dat ook, ging idd vooral dingen eten met basic smaken of sterk zout/zoet/zuur/umami. Gelukkig duurde het maar een week of zo!

2 likes

Mijn collega met corona komt gewoon naar kantoor (de rest is daar oké mee, zelf ben ik er niet). En een deel test ook gewoon niet meer bij klachten. Zien jullie dit ook in jullie omgeving?

Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden en denken omdat de ‘adviezen’ natuurlijk nog steeds zijn dat je test bij klachten en bij positief dat je thuis blijft

1 like

Ja zeker, sterker nog ik werk in een sector waar geacht wordt dat we binnen de 1,5 m weer met mondkapje gaan werken, niemand van mijn directe collega’s ( in mijn unit) doet dit.
Er werd laatst zelfs gezegd over een collega die in het weekend wel positief had getest: “ ik had nog zo gezegd ga nou niet testen…”.

Ik heb hier vrij hevige discussies over; ook mijn leidinggevende ervan op de hoogte gesteld, maar die is ook zo slap als wat en grijpt niet in. :face_with_spiral_eyes:

1 like

Hier ook een sector die nog naar de ggd moet om te testen. Ik vind t lastig want in mijn omgeving wordt eigenlijk ook niet meer getest maar ik ben zelf van t houden aan de adviezen en ik word dus echt nerveus van alle mensen met klachten die niet testen of wel testen en alsnog komen (en dan bijv niet zouden zeggen dat ze positief zijn). Dat ik er mentaal last van heb dat is mijn eigen manco, maar was wel heel benieuwd hoe t bij anderen is

2 likes

Ik ben werkzaam in de zorg, wel als leidinggevende, maar bij ons is ook geen testbeleid meer voor medewerkers. Indien je wel test en positief bent mag je komen werken met een mondkapje op.
Iedereen binnen de 1.5 meter moet sowieso een mondkapje dragen.

2 likes

Echt? Bij ons moet je gewoon testen en positief is er min 5 dagen uit. Zoals de richtlijnen van het rivm zijn zeg maar

2 likes

Wij volgen de richtlijnen vanuit de zkhz.
Ja ik ben het ook niet helemaal mee eens, want de pt moet wel nog in isolatie maar goed.

1 like

Me afgelopen weekend ‘hoor echt al weken van niemand dat iemand corona heeft’

A few days later

:joy:

4 likes

High five

3 likes

Tik em aan. Heerlie net zo voor de feestdagen🎄

2 likes

Zo was mijne laatst ook, twee dagen later deed ik een nieuwe (ander merk ook) en was kneiterpositief

4 likes

Ik zei eerst nee maar ik zie toch wel echt een streepje

2 likes

Ik had hetzelfde inderdaad, vooral als ik mijn scherm op volledige helderheid zet.

3 likes