Caronatopic #15

Heb vanmorgen nog een test gedaan maar hetzelfde, heel dun en licht streepje. Ik ga er maar vanuit dat t positief is en heb mn feestje voor vanavond afgezegd :smirk:

1 like

Mm stom, dan wil je ook gewoon duidelijkheid. Balen en hopelijk word je niet al te ziek!

1 like

Mijn booster gehaald vandaag. Het was toch nog best wel druk bij de priklocatie. Wel gek om even een mondkapje te moeten dragen, had het bloedheet icm mijn winterjas

2 likes

Nou ik weet niet wat er voor gare virussen rondgaan momenteel, maar ik voel me toch al een aantal dagen af en aan hondsberoerd. Iets van verhoging/heel koud, kotsmisselijk, vage maagklachten, vage keelklachten, hele irritante hoofdpijn bij m’n ogen.

Had wel weer meer corona in mn omgeving maar mijn testen blijven tot nu toe negatief dus zal wel iets van een buikgriep light hebben ofzo :tired_face:

O goeie, ik wil ook deze week mn booster halen maar had niet aan mondkapjes gedacht. Wil 'm al een aantal weken halen maar de locatie hier in de buurt is gesloten en die verderop zit is niet veel open (en gekke tijden, tussen 10 en 2 en dan met lunchpauze zijn ze dicht enzo), dus vergeet het steeds.

2 likes

Denk dat er daar sowieso wel dozen met mondkapjes staan hoor, want bijna niemand heeft die nog standaard bij zich.

5 likes

Ik heb een vriendin waarbij dat zeker een jaar geduurd heeft, daarvoor ook mooi regelmatig. Al denkt ze achteraf dat andere factoren (stress) ook wel meespeelden.

@anon4775214 mijn menstruatie was 4 maanden ontregeld en hij is nu wel regelmatig maar pijnlijker dan voorheen.

Ik ben nu, na een half jaar, nog niet volledig hersteld. Was na de zomervakantie wel direct begonnen met volledig werken en heb mij in totaal 4 dagen in totaal ziek moeten melden. Ik heb nu ongeveer op 60% van mijn energie. Cognitief lijkt het wel een stuk beter te gaan maar nog steeds heb ik het veel benauwd en slaap ik ontzettend slecht. Ik probeer soms leuke dingen te doen maar het leven bestaat vooral uit moeizaam in de ochtend starten, werken, iets makkelijks eten en daarna weer slapen. In het weekend een beetje huishouden doen en verder niks.

Wat ik vooral erg demotiverend vind om te lezen, is dat in bepaalde groepen waar iedereen longcovid heeft en geen vast contract, van niemand het contract werd verlengd. En dan waren veel werknemers wel positief over de inzet van de werknemer maar ja die (tijdelijke) afwezigheid hè. Ik vind dat niet bepaald een positief vooruitzicht voor mijzelf. :upside_down_face:

Heb je het nu over covid zelf of de vaccinatie?

3 likes

Mijn vriend is op 11 januari positief getest. Heeft nu al een paar dagen geen klachten meer, maar zelftest is nog wel licht positief. We zien elkaar zaterdag de 21e.
Loop ik dan nog risico om besmet te raken?

Ik meen me te herinneren dat een positieve zelftest betekent dat je nog wel besmettelijk bent en dat alleen een pcr test nog heel lang positief kan zijn… weet iemand of dat klopt?

Dat is met de pcr test, met de sneltest is het zeker niet betekenisloos en testen vrij weinig mensen nog “weken lang positief”.

@Mehr Ik zou het zelf interpreteren dat hij blijkbaar nog voldoende materiaal in z’n neus heeft om met een zelftest te kunnen detecteren = wel kans op besmettelijkheid. De piek van besmettelijkheid heeft hij overigens waarschijnlijk wel al gehad (las dat dit gemiddeld na de tien dagen nog maar minimaal was).

1 like

Is dit een positieve test, of niet?(Covid)

2 likes

Ik zie een licht streepje dus ik zou dit beschouwen als een positieve test

11 likes

Ja beterschap.

1 like

@Riley @Philo dankjulliewel! :sob:

1 like

Lief van je, dankjewel. Ik lig nu met koorts op de bank. Gelukkig bestaat er Netflix.

Het is nu 3 weken geleden dat ik voor het eerst corona heb gehad. Gevaccineerd en boosters gehad. Ik had 1 nacht hoge koorst, lage rugpijn wat gevolgd werd door pijn in mijn hele lijf en hele gekke hoofdpijn en druk achter mijn ogen. Daarna een weekje dichte oren/ wollig gevoel in mijn hoofd. Maar nu sinds gister word ik ineens zo heel even duizelig en gevoel van flauwvallen en ik merk dat ik dat best beangstigend vind. Ik krijg dan ook wat paniek, wat het niet beter maakt. Mijn broer had dit ook na ongeveer 3 weken dus dat stelt me wel een beetje gerust.
Is dit ook herkenbaar voor anderen? En hoe lang duurde dit dan ongeveer? ( bluh, echt weer zo’n ik heb klachten post, sorry :grimacing: )

1 like

Ik heb dit ook gehad, zowel na corona als na de vaccinaties. Het trok bij mij na een paar weken weg, maar was wel echt heel vervelend. Het kon me dan ook ineens overvallen dat ik echt helemaal licht werd in m’n hoofd.

Ah dat is nog best lang! Heel vervelend inderdaad

1 like

Ik had dit vanochtend maar nog iets lichter, de tweede test een paar uur later was negatief. Now what? :sweat_smile: Ga morgen nog wel een keer testen…

1 like