Caronatopic #15

Ik ben denk ik echt één van de drie mensen in Nederland die nu nog corona weet op te pikken. Echt top, voelde me dit weekend echt ongekend ellendig. Gelukkig was ik bij mijn vriend die zo vreselijk lief voor me gezorgd heeft. Begin nu op dag 4 ietwat fitter te worden gelukkig, maar echt een concentratie van -100 en snel moe.

1 like

Nu moet ik ook overgeven. Hebben meer mensen dit gehad bij corona?

1 like

Ikzelf niet, maar ik ken mensen die moeten overgeven als ze koorts beginnen te krijgen en die dit dus ook hadden tijdens een coronabesmetting

1 like

bij mij begon het ook met maagklachten, is officieel ook wel een symptoom geloof ik. beterschap!

1 like

Yep ik had de eerste nacht/dag van corona ook maagklachten. Na een aantal dagen, toen de koorts gezakt was, opnieuw. Beterschap!

1 like

Beterschap! Partner en ik ook… Na drie jaar voor het eerst.

3 likes

Hier nog eentje! Vriend en kind blijven negatief testen dus ik zit al 3 dagen in isolatie op een mini kamertje :sweat_smile:

3 likes

M’n collega heeft het ook en ik heb uitgebreid met haar gewerkt… morgen maar weer een test halen pfff

Mijn vriend en ik zitten ook op een aparte etage omdat hij besmet is en ik gelukkig nog niet. Super omslachtig, maar ik vind het wel de moeite waard om een besmetting te ontlopen :sweat_smile:

3 likes

Na bijna drie jaar heb ik nu ook een positieve test te pakken :frowning: Kakzooi. Ik heb een baby van drie maanden (die geen klachten lijkt te hebben), mijn partner heeft geen klachten en test negatief.

De huisarts en de GGD zeggen allebei dat ik me niet van de baby hoef te isoleren en adviseren ook geen mondkapje in het contact met de baby, maar online lees ik dat nog wel op veel plekken. Partner is nu op zijn werk, maar als hij terug is moeten we even een plan van aanpak maken denk ik. We wonen niet groot (twee slaapkamers) en de baby slaapt nog bij ons.

Hoe hebben andere coronalijers met kleine baby’s hier dat aangepakt? @FrootLoops hoe doen jullie dat? Onze kinderen zijn ongeveer even oud dacht ik!

Hè bah, beterschap ook voor jou! Heb je veel last? En jij dus ook voor het eerst? Moest er ooit van komen :smiling_face_with_tear:

Wij hebben maar 1 slaapkamer en wonen op 50m2. Isoleren is dus niet mogelijk haha. Of naja, ik slaap nu in de woonkamer omdat ik snurk door verstopte neus, maar verder houden we geen afstand. Bij partner duurde het even voordat hij positief testte. Hij liep 1-2 dagen achter op mij.

Kleintje is sinds gisteren echt niet lekker en krijgt een zetpil in de avond voor het slapen gaan als de koorts hoog wordt en mijn melk (ben aan het afbouwen, maar gelukkig dus niet helemaal gestopt). Verder is het gewoon uitzieken helaas. Partner werkt voornamelijk vanuit thuis, dus ziekmelden is voor hem wat minder erg. Ons kindje is over paar dagen 4 maanden. Dus idd bijna zelfde leeftijd :relaxed:

Qua advies; Isoleren is natuurlijk een mogelijkheid, vooral als je een extra kamer hebt. Maar om eerlijk te zijn, is de kans groot dat je je partner en kindje al hebt besmet. Mijn ouders wonen in een groot huis, zusje kreeg dus Corona en heeft vier dagen in isolatie gezeten boven, maar moeder nu alsnog positief getest net. Dus het verkleint de kans ietsje, maar heeft denk ik weinig zin. Heel veel beterschap :heartpulse:

2 likes

Dankjewel voor je fijne uitgebreide reactie! Wat vervelend dat jouw baby zich nu ook echt niet lekker voelt. Hopelijk is hij er met paracetamol en moedermelk snel weer bovenop. Hoe hoog wordt zijn koorts ‘s avonds? En hoe voel jij je?

Het is voor mij inderdaad ook de eerste keer! Zo lang weten te ontlopen maar het was onvermijdelijk denk ik. Ik voel me nog niet zo heel beroerd - eigenlijk gewoon verkouden en een beetje gammel. Ik hoop heel erg dat het daarbij blijft.

Wij hebben nu bedacht dat we maar wel apart gaan slapen (baby naar z’n eigen kamer, ik in de slaapkamer en partner op de bank). Mijn partner vindt het niet per se nodig om afstand te houden (hij heeft het al twee keer gehad) maar ik vind dat toch lastig, ook omdat ik echt heel streng was toen hij corona had :flushed: Met de baby doe ik in principe alles maar dan toch maar wel met mondkapje, daar heb ik toch nog een stapel van liggen.

@Calypso thanks! Fijn dat jullie baby nergens last van had. En als je het als partners allebei hebt is dat ook wel zo overzichtelijk eigenlijk, haha, dan kun je weer gewoon met elkaar omgaan.

1 like

Hij heeft in de avond nu twee keer 38-38,5 gehad. Niet mega hoog gelukkig, maar genoeg om te merken dat hij ziek is (ook zeurderig) en zweterig. En bij mij tot 39 hoog ongeveer. En qua klachten verder heel veel hoofdpijn en veel spierpijn. Die hoofdpijn is vooral naar.

Prima toch! Het gaat er ook gewoon om dat jij je er prettig bij voelt, dus goed opgelost :blush: Beterschap! :heartpulse:

1 like

Vervelend dat je corona hebt, beterschap! Hier kreeg de oudste corona toen de jongste 1,5 maand was. Ze mocht hem toen even geen kusjes meer geven en knuffelen, maar hoefde geen afstand te houden. Een paar dagen later kreeg de middelste het ook en daar gold hetzelfde voor. Toen kreeg mijn vriend het 1,5 week later ook en toen hebben wij het een beetje los gelaten. Weer een week later kreeg de baby het inderdaad ook. Hij had een beetje koorts en moest hoesten, maar was niet erg ziek.

1 like

Ben mijn reuk / smaak een beetje kwijt volgens mij. Ruik opeens veel minder terwijl neus gewoon open is :smiling_face_with_tear:

@FrootLoops gelukkig heeft hij niet zulke hoge koorts, maar toch vervelend! En voor jou ook, zeker die terrorhoofdpijn. Ik heb die nog niet maar heb er wel veel mensen over gehoord. En dan nu ook nog je reuk/smaak kwijt. Sterkte!

@Mexi wat naar! Die pseudokroepaanvallen klinken echt heftig.

@Spatel dank je! dat klinkt inderdaad alsof er geen houden aan was. Gelukkig is je baby er niet zo ziek van geworden.

Het allerkutste is het niet kunnen ruiken van mijn kindje. Poepluiers en al :pleading_face:

Ik heb nog steeds zichtbare plekken van de eerste twee vaccinaties. Iemand anders toevallig ook?

Ik ben op dit moment alleen nog wat verkouden maar verder geen klachten meer, alleen echt enorm issues met m’n concentratie 🫠 ik hou dus heel erg van bakken maar vandaag kostte het me echt zo ongekend veel moeite om erbij te blijven

Wat balen :frowning: Hoe gaat het nu? En bij jullie @FrootLoops?

Baby en ik zijn er bijna doorheen, denk ik. Toen de baby zaterdag ook duidelijk ziek bleek (verhoging, hoezen, niezen, diarree) ben ik gestopt met het mondkapje in zijn bijzijn. Het is erg meegevallen voor ons allebei, misschien met dank aan de herhaalprik aan het einde van de zwangerschap, maar het blijft toch een beetje roulette heb ik het idee, en we zijn natuurlijk ook nog niet zeker of er geen langdurige klachten volgen. Mijn partner heeft sinds gister keelpijn en had vanochtend een heel vaag twijfelstreepje op zijn test, die test vanavond weer. De baby heeft ook naar hartelust in zijn gezicht gehoest, geniest en geschreeuwd dus er was geen ontkomen aan ben ik bang. Hij zou het dan voor de derde keer in vijftien maanden hebben.

Ik blijf het kut vinden dat regelmatig een coronabesmetting de nieuwe realiteit is, ook voor de baby. Dat kan toch niet goed zijn.

2 likes