Caronatopic #8

Ze overhandigde hem iets, als in echt aangeven? Want dat lijkt me geen 1,5 m. Sowieso denk ik dat mensen slecht 1,5 m kunnen inschatten qua afstand, maar goed als ze echt wel op een afstandje stond met mondkapje zal het vast wel meevallen. Had nog mooier geweest als je broer ook een mondkapje op had. Maar ik snap je gevoel hoor, ik zou me ook zo voelen als mijn moeder zoiets zou doen.

2 likes

Ligt aan de persoon, maar aangezien ik niemand binnen zie en alleen mensen op 1,5 meter, zou ik snel klaar zijn met inlichten.

2 likes

Als de afstand echt de hele tijd goed is lijkt het me wel verantwoord, maar ik zou zelf extra voorzichtig zijn als ik iemand ga opzoeken die corona heeft (eerder rond de drie meter afstand, niet iets overhandigen, maar neerzetten en dan achteruit gaan). Daarnaast was het nuttiger geweest als hij een mondkapje op had gehad in plaats van zij.

3 likes

Ehmm als je positief getest bent moet je in quarantaine en ‘mag’ je niemand zien.

Kleine besmettingskans inderdaad, maar zou zelf het risico niet willen lopen.

10 likes

Ik heb me nog nooit laten testen, maar zou het wel laten weten. Ik waardeer het ook als vrienden het wel laten weten, dan kan ik daar rekening mee houden en mijn plannen even uitstellen.

2 likes

Ik probeerde te kijken, maar deze beste man maakt vaccins voor DIEREN. Ik wil iedereen die deze gast gelooft ook graag adviseren voortaan de dierenarts te bezoeken met hun gezondheidsklachten.

36 likes

Nou ik ben ook echt suf want ik heb het stuk van familielid die positief was gewoon over t hoofd gezien. In dit geval denk ik nog steeds dat t niet perse kwaad kan maar snap ik de onrust wel!

Had net een kennis aan de lijn. Zij beweerde dat als de lockdown straks verlengd gaat worden (wat ik ook aannemelijk vind) moeten ook winkels als Kruidvat sluiten. Er is naar mijn weten geen reden dat zij voorkennis zou kunnen hebben, waardoor het mij erg onwaarschijnlijk lijkt. Of heb ik ergens iets gemist?

Er gaan geruchten dat er misschien meer winkels gesloten gaan worden (en hotels dicht). Er is niet expliciet gezegd welke maar er zijn natuurlijk weinig opties over :wink:

ik erger me toch wel echt aan de willekeur van de corona-lockdown. Michiel de Voss (schoonzoon van Nancy Pelosi) was vorige week nog live bij Beau maar was dus eergisteravond nog nabij het witte huis. Zo weird dat je niet meer naar de Hema om de hoek kan maar wel naar de Verenigde Staten mag vliegen. Ik zou echt graag zien dat het vliegverkeer word stilgelegd.

13 likes

Ah, dan heb ik die helemaal gemist. Zou jammer zijn, maar als het nodig is, is het nodig :grimacing::woman_shrugging:t3:

Edit:
En inderdaad @Pierlala Het voelt alsof er enorm met twee maten gemeten wordt.

Denk omdat hij daar woont? Daar zullen wel uitzonderingen voor zijn denk ik.

Ik kom echt geen 500 meter in de buurt van besmette personen.

7 likes

Yay net uitnodiging gehad voor COVID vaccin. Ram er maar in hoor! :+1:t3::+1:t3::syringe:

74 likes

@Krabsalade Misschien heb ik dit gewoon gemist, maar is al bekend wanneer jullie als huisartsen aan de beurt zijn voor het vaccin?

En mogelijk nog strengere controle op bedrijven? Ik hoor echt nog redelijk veel om me heen - incl het bedrijf waar mijn vader werkt’ : “ja we moeten toch naar kantoor want de manager vindt dat fijner”.

2 likes

Nope, weten officieel nog niks. We dachten dat we dan nu bij die Pfizer-groep zouden horen, maar lijkt er op van niet, we horen iig niets. Inmiddels heeft 1 op de 3 op mijn werk al Covid gehad (ik niet).

Edit: ik lees op de LHV-site dat wij gevaccineerd gaan worden met het Moderna-vaccin, voordat wij daar onze patiënten mee gaan vaccineren. Dus ik verwacht dat wij “gewoon” van die eerste batch mogen nemen.

2 likes

Ja, dat heb ik wel gedaan. In mijn geval waren het gelukkig maar 2 mensen. Maar zij waren wel erg blij dat ik het had verteld, want daardoor konden ze er rekening mee houden. Mijn test was overigens negatief.

2 likes

Ja, zou beetje stom zijn anders. Zitten ze straks net bij opa in het verzorgingshuis, terwijl ze anders waren thuisgebleven.

1 like

Maar wie vliegt er dan ook naar Limburg… :woman_shrugging:

Sorry flauw grapje, America is een dorpje in Limburg

4 likes