Caronatopic #8

Ik ben heel erg pro-vaccin, maar moet nog veel onderzoek doen om het goed te kunnen beargumenteren. Mijn moeder is helaas nu echt over de streep en wil hem niet. Dit soort filmpjes, met een professor erin,sterken haar in die overtuiging, en deelt ze op social media.

Ik moet echt huilen van die splitsing in onze familie en het feit dat ik mijn moeder totaal niet meer kan bereiken. Sommige zaken uit dit filmpje vind ik overduidelijk te bizar voor woorden (‘hij ziet de urgentie voor vaccineren totaal niet’, ehhh wat dacht je van de oversterfte?) Maar van de rest heb ik nog te weinig verstand helaas om dit goed te bespreken met mijn moeder. Iemand die hier iets zinnigs tegenin kan brengen? Ik hoop ook dat ze eventueel wel het Sanofi vaccin wil overwegen.

1 like

Yes, helaas wel. Wist dat ook niet, maar heb de afgelopen maanden alleen maar de ernstig zieke Corona patiënten op de IC gehad zonder huiduitslag.

1 like

Mijn broertje (inwonend bij mijn ouders) is vandaag flauwgevallen op zijn werk en heeft veel hoofdpijn. De huisarts wou hem niet zien tot hij een coronatest gedaan had want dit waren coronaverschijnselen.

Mijn vader heeft hem dus naar de teststraat gereden omdat mijn broertje zich nog altijd ellendig voelde.

Ik hoop zo erg dat de test negatief is want hij komt sowieso in contact met mijn beide ouders (65 jaar). En ik hoop dat mijn broertje snel verder onderzocht kan worden. Hij heeft trouwens ook geen last van verkoudheid/koorts/verlies van reuk of smaak.

3 likes

Jeej een vriendin van me heeft dr mening over t vaccin verandert. Ze wil m toch wel. De angst zat bij haar in de onvruchtbaarheid. Zo blij.

23 likes

oh wat bijzonder, ik heb hier inderdaad nog niks over gehoord. Ik kan inderdaad wat vinden als ik google. Vervelend dat jij er last van hebt zeg. Denk je dat dit ook als enige symptoom voor zou kunnen komen?

Mijn vriend is dinsdag in aanraking gekomen met een collega die vandaag positief corona uitslag kreeg. Die collega kreeg gisteren symptomen en heeft vandaag de uitslag gekregen.
Zijn manager deed net nog moeilijk, omdat ze op 1.5 meter hebben gezeten. Echt wat een domme manager.
Hij mag zich dan zondag laten testen. Ik ben benieuwd.

Moet even opzoeken of ik dan ook thuis moet blijven (hebben beide geen klachten). Heb geen boodschappen in huis, anders even wat regelen.

Laten jullie het mensen (waar je mee in contact bent geweest) weten als jullie gaan testen? Of zou je dat pas doen als je positief bevonden bent?

Ik heb dat wel gedaan toen ik ging testen en mensen die ik zie doen dat ook. Vind het ook wel fijn, als ik bijvoorbeeld die dag m’n ouders zou zien oid dan zou ik dat voor de zekerheid uitstellen als ik hoor dat iemand die ik gezien heb gaat testen.

5 likes

Zucht. Mijn schoonfamilie is beetje ja/nee/misschien/nee/toch wel mbt vaccin. En nu is er een artikel bij HPdeTijd. En zijn ze weer volledig nee. En het is geschreven door een immunoloog en nu zijn ze dus helemaal weer in de anti hoek :weary:
Kan iemand zo’n medium niet aanklagen 🥲? De kracht van dit forum is al vaker nuttig geweest :sweat_smile: (#annic)

1 like

Jaaa ik zag dat van de week! Zo lief haha

Yesss heb m’n eerste vaccinatie gekregen! :syringe::heart_eyes:

137 likes

Elke keer als er een reclame van neusspray of coldrex ofzo op tv komt denk ik ‘waarom haakt de overheid hier niet op in?’
Er zijn zoooveel mensen in mijn omgeving die zeggen ‘ik ben gewoon verkouden’, en dan wordt er reclame gemaakt voor middeltjes die helpen bij verkoudheid, maar maak daar dan een campagne van. Na zo’n reclame ‘LAAT U EERST TESTEN ZODAT U ZEKER WEET DAT HET EEN VERKOUDHEID IS’ :joy: of iets vriendelijker …

23 likes

Hahaha ja dit.
Toen m’n pa verkouden was en wachtte op z’n test vroeg hij of ik neusspray wilde kopen.
En ik voelde me echt alsof ik 14 was en condooms ging kopen. Wat je doet mag maar iedereen vind er wat van :joy:

Was echt bang dat iedereen zou denken dat ik verkouden was en dus zelf dat ging halen blablabla :crazy_face:

5 likes

Deze man is echt een held.

1 like

Galerij (buiten dan, neem ik aan?), korte tijd (2 min), 1,5 meter afstand + mondkapje… klinkt voor mij als hele kleine kans om besmet te raken.

5 likes

Ik heb toch een uitnodiging ontvangen en ik heb direct ook twee afspraken gepland.

34 likes

Dit is gewoon hoe je mensen mag en kan zien, is niet onverantwoord.

Ze overhandigde hem iets, als in echt aangeven? Want dat lijkt me geen 1,5 m. Sowieso denk ik dat mensen slecht 1,5 m kunnen inschatten qua afstand, maar goed als ze echt wel op een afstandje stond met mondkapje zal het vast wel meevallen. Had nog mooier geweest als je broer ook een mondkapje op had. Maar ik snap je gevoel hoor, ik zou me ook zo voelen als mijn moeder zoiets zou doen.

2 likes

Ligt aan de persoon, maar aangezien ik niemand binnen zie en alleen mensen op 1,5 meter, zou ik snel klaar zijn met inlichten.

2 likes

Als de afstand echt de hele tijd goed is lijkt het me wel verantwoord, maar ik zou zelf extra voorzichtig zijn als ik iemand ga opzoeken die corona heeft (eerder rond de drie meter afstand, niet iets overhandigen, maar neerzetten en dan achteruit gaan). Daarnaast was het nuttiger geweest als hij een mondkapje op had gehad in plaats van zij.

3 likes