Caronatopic #8

Awhhh! Dat is wel een vervelende situatie zeg. Hoop dat het uitslag er snel is. Stel dat het wel positief is, wat ga je dan doen?

Hopelijk is de test negatief! Maar stel dat het toch positief is zou je dan ook niet je zoontje samen met jou moeten isoleren? Want uit je verhaal begrijp ik dat hij eerder snotterig is geworden dan jou. Ik hoop dat de test gewoon negatief is voor Corona. Zat andere normale verkoudheidsvirussen die aanwezig zijn. :crossed_fingers:t3:

1 like

Die reactie maakt mij echt boos. Je doet wat je kan doen en doet het goed. Ik hoop dat je snel een negatieve reactie ontvangt. En het verkoudheidsvirus slaat om zich heen. Hier is het huishouden ook verkouden en heb ik al veel negatieve testen gehad.

5 likes

Uit je eerste verhaal kon ik niet opmaken dat hij al maanden snotterig is. Dat is uiteraard een ander verhaal dan net snotterig geworden. Tja, ik denk dat er weinig opzit dan het uitslag afwachten. Als die positief is moet iedereen in isolatie. Zowel je partner, zoon, schoonouders en ook je ouders (of ging je daar al geĆÆsoleerd aan het werk). En dan testen op dag 5. Maar daar zal ggd je goed in begeleiden hoor. Nu vooral rust bewaren en afwachten.

1 like

Jeetje @Harmon wat een rotsituatie, sterkte en beterschap

1 like

Effectiviteit van het vaccin is niet 100%. Daarom blijft er een kans dat je het virus wel kunt overdragen bij een besmetting ervan. Praktijk moet het de aankomende maanden laten zien hoe groot de kans daarop is. En is afhankelijk van verschillende factoren.

Jaa gaat al stukken beter! Nog wat last van urticaria, maar hoop maandag weer te kunnen werken. Zin in.

Dat is ook niet de bedoeling nee maar wel de betere kant van het wappiespectrum en een graduale verbetering. Bizarre wereld tegenwoordig.

Ik moest er stiekem wel een keer om lachen op tv toen een jongen fakete dat hij een positieve uitslag had zodat ie een paar daagjes onbelemmerd, geisoleerd op zijn kamer, een game kon spelen die toevallig net uit was.

14 likes

Ik wil ook dat Nederland goud wint op de Vaccilympics en dan wel op alle onderdelen. En om het winnen te vieren dan maar wat dosissen sturen naar arme landen die achterin de rij staan omdat het daar ontbreekt aan financiele middelen en stabiliteit.

8 likes

Lol nee, niet te hoge verwachtingen hebben van het Nederlandse coronabeleid hĆØ

4 likes

Er waren wel Corona hotels waar COVID patiĆ«nten verpleegd konden worden (volgens mij voornamelijk in Brabant) maar die zijn weer vrij snel afgeschaald. Maar joke’s on you want voor slechts €1.150 kun je 10 dagen in quarantaine in een hotel op Rotterdam AirPort. Voor sloebers is er ook de budget variant van slechts €800

https://airporthotelrotterdam.nl/quarantaine-arrangement/

Ik vond weer een pareltje op FB.
ā€œā€¦trap hier toch niet langer in het is al duidelijk ook al laat je je vaccinatieneren omdat je denkt zo je vrijheid terug te krijgen dan heb je het misā€

5 likes

Zeker weten!

Ja ik denk dat dat wel invloed heeft op iemands keuze.

Ik snap dat er geen ā€œgarantieā€ gegeven kan worden dat je na een vaccinatie meteen alle maatregelen kunt loslaten. Maar ik denk dat veel mensen wel naar dat perspectief op zoek zijn.
Mensen zijn bang dat er na een vaccinatie weer nieuwe maatregelen komen. Daarbij is het een nieuw vaccin en voor veel mensen onduidelijk hoe het precies werkt. Nu vind ik ook dat mensen in het algemeen wel wat meer mogen vertrouwen op deskundigen en er zijn wel veel mensen ā€˜opeens’ heel kritisch op alles. Maar om mensen die twijfelen of (een weloverwogen) keuze hebben gemaakt om zich niet te laten vaccineren zo fel aan te vallen vind ik niet netjes. Te roepen dat iedereen die er geen verstand van heeft z’n mond moet houden, zich gewoon moet laten vaccineren wekt eerder argwaan op dan begrip.

:cheer: :cheer: :cheer:

250 likes

Jaaa! De eerste op het forum denk ik?? Dik verdiend!

2 likes

Ik snap wat je bedoelt! Ik ben alleen bang dat gelijk iemand veroordelen er alleen maar voor zorgt dat er 2 kampen ontstaan en dat we dan twijfelaars alleen maar meer richting de antivax-kant duwen.

1 like

9700, laat de verlenging van die lockdown maar komen.

16 likes

Ik ben vanochtend wakker geworden met hoofdpijn en een volle neus (zo ƩƩn waarbij je ogen steeds tranen, super vervelend haha) en ben ook best warm.

Vanaf wanneer kan ik me dan laten testen? Ik vind wel dit:

De beste kans op een juiste uitslag heb je op de derde dag waarop je klachten hebt. Maar ook op andere dagen waarop je symptomen hebt, is de test heel betrouwbaar.

Kan ik dan beter afwachten of ik overmorgen ook nog klachten heb en me dan laten testen of kan ik nu ook al bellen?

Het kan natuurlijk zo zijn dat ik me morgen weer helemaal fit voel, maar toch. Durf nu de komende week niet naar de supermarkt te gaan ofzo.

Meteen testen.

1 like

Haha, duidelijk! Thanks. Ik ga bellen :). Ik was bang voor een vals negatieve uitslag wanneer je je te snel laat testen.

2 likes