Caronatopic #8

Gecondoleerd!

Is op dit moment max 100 mensen.

1 like

Je kunt via dat systeem ook alle mensen met astma selecteren, dat zal bij jou wel gebeuren, maar dat dan zitten er veel mensen onterecht bij, omdat er dus veel astma-patiënten enkel zo nodig Ventolin gebruiken en die vallen er niet onder.

Ik denk dat er landelijk echt veel mensen onterecht een uitnodiging krijgen, maar het is zoooo veel werk om die automatische selectie handmatig na te gaan.

1 like

Gecondoleerd @tuula.

Inderdaad niet voor te stellen hoe het moet zijn geweest toen er nog minder mensen toegestaan waren.
Het is nu wel 100 maar bij veel locaties zal het niet mogelijk zijn om de afstand te bewaren waardoor die toch voor 30 kiezen, kerken sowieso denk ik.
Ik had vorige week ook een begrafenis met 30 man en was ook zo blij dat dat precies de inner circle was, daardoor viel het niet zo op.

1 like

Nee op zich niet nee, al lijkt 18-60 jaar met medische indicatie de eerste groep die het vaccin gaat krijgen, dus krijgt Els van 21 met haar blauwe puffer voor het sporten het vaccin misschien al eind februari en anders had ze hem pas in de zomer gekregen. Dus scheelt wel iets meer dan een maand, en zeker bij een krappe hoeveelheid vaccins is het wel “zonde” als dit soort mensen voor de flauwekul bij de eerste selectie zitten. Maarja “het systeem is niet onfeilbaar”.

9 likes

Maar dat ben je nu indirect wel. Hoe minder mensen gevaccineerd willen worden tegen het coronavirus, hoe kleiner de kans dat we groepsimmuniteit bereiken waardoor de groep mensen die niet gevaccineerd kunnen/mogen worden door hun medische voorgeschiedenis of andere factoren sowieso al een hoger risico lopen.
Ik ben helemaal pro je eigen keuzes maken, maar als je keuze een negatieve invloed heeft op andere mensen, dan is het alternatief toch op zijn minst het overwegen waard?
Dat extreem individualisme dat bij zulke crisissen altijd de kop opsteekt is zo vermoeiend.

edit: ik herlees net nog eens je post met dit stukje dat ik uit heb gelicht, maar we zeggen eigenlijk hetzelfde. Alleen vind jij dat je dus inderdaad niet degene bent die verantwoordelijk is voor iemand anders gezondheid en dat het daarom een gevoelig onderwerp is. Denk je dat als het zichtbaarder is voor twijfelaars/antivaccinaties wie ze in gevaar brengen door hun keuze ze daardoor over de streep kunnen getrokken worden?
Ik hoef niet te weten welke gezichten en namen er schuilen achter de personen die ik potentieel in gevaar breng door mijn keuze omdat ik alleen al het feit dát ik ze in gevaar zou brengen overtuigend genoeg vind.

9 likes

Bedoel je hiermee dat de maatregelen sowieso blijven? Of dat je niet direct na je eigen vaccinatie de maatregelen los kan laten? Want dat laatste klopt inderdaad. Voordat je zelf beschermd bent, duurt volgensmij 4 weken en we moeten natuurlijk groepsimmuniteit opbouwen voordat we helemaal terug kunnen naar ‘normaal’. Dus je kunt inderdaad niet meteen iedereen gaan knuffelen als je het vaccin hebt gehad, daar moet je helaas nog even geduld mee hebben.

Als je het over de uitspraak van de WHO hebt (die volgensmij ook veel door antivaxxers wordt gebruikt als argument om aan te geven dat de maatregelen niet weg gaan) over dat het vaccin opzich niet genoeg is om het virus te stoppen. Voor zover ik weet bedoelde ze daarmee dat als de eerste groep gevaccineerd is (zorgmedewerkers, risicogroepen etc.) dat dat er in eerste instantie vooral voor zorgt dat we minder sterfgevallen krijgen, maar dat we nog niet gelijk van het virus af zijn en alles los kunnen laten. Dan blijft het virus rondgaan onder de niet-gevaccineerden.

Nogmaals, het is iedereen zijn eigen keuze en ik denk dat het belangrijk is om niet gelijk iemand te veroordelen als diegene het vaccin niet wil. Maar ik begrijp de felle reacties erop ook wel. Er is een groep mensen die het vaccin niet kan krijgen en die zijn afhankelijk van de groepsimmuniteit. En daarnaast denk ik dat iedereen heeeeeel graag terug wil naar het ‘normale leven’ en dat gaan we toch echt waarschijnlijk pas helemaal als er genoeg mensen zijn gevaccineerd. We zijn gewoon behoorlijk afhankelijk van elkaar en individuele keuzes kunnen voor grote gevolgen zorgen.

3 likes

Gecondoleerd, heel veel sterkte :heart:

1 like

Oh tof er wil iemand een klacht indienen, omdat zij als chauffeur mee was voor een patiënt en wij bij binnenkomst gevraagd hebben of zij buiten of in de auto wil wachten (vanaf maart al onze policy en dit wordt ook continu gecommuniceerd). “Alsof ik een beest ben!” Nee truttebel, het is voor je eigen bestwil. :triumph:

34 likes

Wat een rotsituatie, hopelijk heb je snel jouw negatieve uitslag binnen.

Awhhh! Dat is wel een vervelende situatie zeg. Hoop dat het uitslag er snel is. Stel dat het wel positief is, wat ga je dan doen?

Hopelijk is de test negatief! Maar stel dat het toch positief is zou je dan ook niet je zoontje samen met jou moeten isoleren? Want uit je verhaal begrijp ik dat hij eerder snotterig is geworden dan jou. Ik hoop dat de test gewoon negatief is voor Corona. Zat andere normale verkoudheidsvirussen die aanwezig zijn. :crossed_fingers:t3:

1 like

Die reactie maakt mij echt boos. Je doet wat je kan doen en doet het goed. Ik hoop dat je snel een negatieve reactie ontvangt. En het verkoudheidsvirus slaat om zich heen. Hier is het huishouden ook verkouden en heb ik al veel negatieve testen gehad.

5 likes

Uit je eerste verhaal kon ik niet opmaken dat hij al maanden snotterig is. Dat is uiteraard een ander verhaal dan net snotterig geworden. Tja, ik denk dat er weinig opzit dan het uitslag afwachten. Als die positief is moet iedereen in isolatie. Zowel je partner, zoon, schoonouders en ook je ouders (of ging je daar al geïsoleerd aan het werk). En dan testen op dag 5. Maar daar zal ggd je goed in begeleiden hoor. Nu vooral rust bewaren en afwachten.

1 like

Jeetje @Harmon wat een rotsituatie, sterkte en beterschap

1 like

Effectiviteit van het vaccin is niet 100%. Daarom blijft er een kans dat je het virus wel kunt overdragen bij een besmetting ervan. Praktijk moet het de aankomende maanden laten zien hoe groot de kans daarop is. En is afhankelijk van verschillende factoren.

Jaa gaat al stukken beter! Nog wat last van urticaria, maar hoop maandag weer te kunnen werken. Zin in.

Dat is ook niet de bedoeling nee maar wel de betere kant van het wappiespectrum en een graduale verbetering. Bizarre wereld tegenwoordig.

Ik moest er stiekem wel een keer om lachen op tv toen een jongen fakete dat hij een positieve uitslag had zodat ie een paar daagjes onbelemmerd, geisoleerd op zijn kamer, een game kon spelen die toevallig net uit was.

14 likes

Ik wil ook dat Nederland goud wint op de Vaccilympics en dan wel op alle onderdelen. En om het winnen te vieren dan maar wat dosissen sturen naar arme landen die achterin de rij staan omdat het daar ontbreekt aan financiele middelen en stabiliteit.

8 likes

Lol nee, niet te hoge verwachtingen hebben van het Nederlandse coronabeleid hè

4 likes

Er waren wel Corona hotels waar COVID patiënten verpleegd konden worden (volgens mij voornamelijk in Brabant) maar die zijn weer vrij snel afgeschaald. Maar joke’s on you want voor slechts €1.150 kun je 10 dagen in quarantaine in een hotel op Rotterdam AirPort. Voor sloebers is er ook de budget variant van slechts €800

https://airporthotelrotterdam.nl/quarantaine-arrangement/