Caronatopic #8

Ik ken ook zo iemand, wel symptomen, super laks met de regels maar geloofde niet echt dat ie t zou krijgen. “voor de zekerheid” een test. Bleek positief🥲

5 likes

Een collega van mij is gister positief getest. Dinsdag heeft ze gewerkt met een andere collega die zich vandaag ook heeft laten testen, maar dit is toch veel te vroeg? Dat moet toch pas op dag 5? Als zij morgen een negatieve uitslag krijgt, kan ze alsnog corona hebben

Ze hadden bij de teststraat bij mij in de buurt allemaal kerstversiering hangen en een kerstboom staan. Voelde toch een beetje als een feestje. Vind die neus swab overigens nog steeds kut. Nu maar weer afwachten. Iemand enig idee of het lab vandaag/morgen gewoon open is?

4 likes

Dit is inderdaad te vroeg!
Volgens mij dinsdag laatste contact -> zondag testen.

2 likes

Update: er waren vandaag GEEN militairen aanwezig. Voor niks mn haar netjes gemaakt :unamused:

34 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het complottheorieën topic

Het ziekenhuis lab is gewoon open, draait meestal wel met minder werknemers of minder essentiële testen worden niet gedaan. Er zullen ook genoeg commerciële labs Corona testen wegwerken, geen idee of die open blijven tijdens feestdagen, maar ik gok van wel. Anders stapelen de Corona testen zich op en krijgen ze het moeilijk weggewerkt. En dan krijg je weer testcapaciteit problemen.

1 like

Hoop dat dat niet de reden is, oef :tired_face:

Volgens mij is dat nog niet geheel duidelijk, maar zijn de officiele berichtgevingen nu dat dat dus mogelijk wel kan; het beschermt jezelf voor ongeveer 90% maar je kunt anderen nog wel besmetten.

Ik zat me laatst af te vragen wat dit precies betekent voor de omgeving van die persoon. Bijvoorbeeld, mijn moeder en broer vormen één huishouden. Als mijn moeder is gevaccineerd, kan ik haar dan veilig een knuffel geven, maar moet ik nog afstand houden van mijn broer? Of moet ik wachten tot we allemaal gevaccineerd zijn?

Oke bedankt voor de toelichting! Duidelijk. Ik snapte dit gedeelte niet goed; “Het is volgens de raad nu nog onzeker in hoeverre het Pfizer-vaccin verspreiding van het virus kan voorkomen. De raad adviseert daarom ook nog niet in te zetten op een strategie die op terugdringing van verspreiding is gericht”. Er staat dat het nog niet duidelijk is dat het besmetting voorkomt?

Maar er wordt dus bedoeld dat eerst minimaal 70% van de mensen gevaccineerd moet zijn om verdere besmetting te voorkomen - groepsimmuniteit bereikt - i.p.v. dat een gevaccineerd persoon iemand nog kan besmetten als ik het nu goed lees?

Hoorde vandaag van een familielid met meerdere corona zieken in het gezin dat ze de bezichtingen voor hun huis door wilden laten gaan zonder de kijkers te informeren dat ze corona hebben :frowning_face_with_open_mouth: ze waren van plan zelf dan wel even in de auto wachten…
Ik viel echt van mn stoel

1 like

Dankje voor je duidelijkheid steeds! Heel fijn. Wel even besefmoment bij mezelf dat het dus nog lang gaat duren voordat we meer terug kunnen naar het "normaal":sleepy: Als ik zie hoelang het gaat duren om te vaccineren.

1 like

Vannacht ineens extreme koorts en zulke erge migraine achtige hoofdpijn & spierpijn… Gelukkig via zorg voorrang en over 10min een test.
Knijp m wel effe…
We hebben de hele middag en avond en week bij m’n vader geweest (& gegeten en gedoucht etc, we zitten midden in verbouwing :tired_face:)

Maar het advies is toch continu geweest om bij een negatieve test een officiële PCR-test te doen?

2 likes

Na heel wat gedoe en gezeik gisteravond in twee delen online kerst gevierd met ons gezin; zus 1 met partner en kind bij mijn ouders 10km verderop; zus 2 met partner bij ons.

Vanochtend staat mijn moeder op met verhoging, wordt nu getest (zorgmedewerker)…

Zo blij met onze keuze! :flushed: Anders waren we met 8 volwassenen de lul geweest, nu “maar” met 4… Zo zie je maar weer he.

4 likes

Ik hoorde net in de postcast met gommers dat je ongeveer een maand nodig hebt om genoeg antistoffen te maken, na het ontvangen van het vaccin.
Vind ik best lang eigenlijk, nooit zo bij stil gestaan.

1 like

Ik vind het zo jammer om te zien dat veel collega’s zich totaal niet aan de regels houden. Ik zie foto’s met 8 gasten lekker dicht op elkaar gepropt aan de tafel. En daar moet ik aankomende week weer mee samen gaan werken(thuiswerken kan niet).

Ben trouwens wel blij dat mijn familie zich allemaal goed aan de regels houdt, was gisteren bij mijn vader en we hadden allemaal ons ‘eigen’ plekje in het huis met genoeg afstand. Eten dit jaar helaas niet aan tafel, maar op ons plekje.

2 likes

Ik zie bij dit soort berichten dan steeds van die hele trotse vrachtwagentjes voor me die na een lange reis binnen komen tuffen a la Thomas de stoomlocomotief

7 likes

Bij die Abbott-sneltest is vanaf het begin naar ons als artsen gecommuniceerd dat ie negatief niet voldoende betrouwbaar is, daarom hebben wij besloten hem niet aan te schaffen, ook niet voor eigen personeel.

Ik dacht dat de GGD’s een andere soort sneltest gebruikten, maar blijkbaar gebruiken zij ook die van Abbott.

Beleidstechnisch snap ik dat niet zo goed.

Ik snap iig je zorgen en kan ook niet zeggen dat ze onterecht zijn.

2 likes