Vriendin van mij woont in Canada (die zit daar nu bijna 2 jaar) en het gedeelte waar zij woont moeten ze nu tussen 8 s’ avonds en 5 uur s’ ochtends binnen blijven. Vind dat toch iets minder heftig dan Frankrijk bijv.
Oh god… ik begin over een paar weken bij het GGD callcenter voor test afspraken…
Krijg hier nu al stress van.
M’n vriend is vanochtend getest maar hij is niet elke 5 minuten aan het refreshen. Soms snap ik niets van die man hoor 🤷
11 dagen 24 uur per dag binnen
mensen met geld als een gek hamsteren maar mensen met weinig geld kunnen niet meer dan wat brood halen

Och, schrijnend die laatste alinea’s
Hoe koop je in één keer eten voor elf dagen? De uit Syrië gevluchte Abdallah Abuhasna, af en aan een dagje schilder als hij geluk heeft, wijst naar het magere zakje brood dat op zijn afgeragde brommertje staat te wachten tot hij klaar is met winkelen. Hij durft zijn brood wel even alleen te laten. De nood mag hoog zijn, maar de mensen stelen in Sabra toch nog steeds geen eten van elkaar.
Het zakje brood lijkt weinig voor zijn gezin van zes. Maar meer kan hij zich niet veroorloven. ‘Misschien houden we het hiermee vijf dagen vol. Niet langer.’ En daarna? Zijn geld is bijna op. Hij weet het niet. Hij kan alleen maar hopen dat de overheid na een paar dagen extreme lockdown misschien toch nog voor een middenweg kiest.
Pffff mijn hart jongens. Mag hopen dat hij lieve buren oid heeft die wat eten kunnen delen/missen.
Joh, dat snappen we toch allemaal wel. We zitten al 10 maanden thuis, voor sommige mensen is de rek er een beetje uit. Beetje mededogen met de mensen die inmiddels wat incasseringsvermogen hebben ingeleverd en gewoon gehecht zijn aan het beetje routine dat ze nog hebben.
Eens hoor maar ik geloof sinds maart niet meer in “zeer tijdelijk”
Ja en bovendien zegt volgens mij niemand zich er niet aan te gaan houden. Het mag toch ook best gedeeld worden als iets moeilijk is? Volgens mij is het juist fijn het hier met elkaar over te kunnen hebben.
Ik ook.
We klagen ook over de kou of hitte terwijl we prima weten dat dat ook weer overgaat en dat dat nou eenmaal bij de winter of zomer hoort.
Het is logisch dat het lang duurt voor mensen en niet iedereen heeft dezelfde draagkracht of mentale reserves. Juist het kunnen spuien helpt soms om het weer even aan te kunnen.
Hoe blijf je overeind, thuiswerkend in lockdown zonder routine?
Och vandaag m’n nieuwe collega… ik begin over doutzen dat zij helemaal leip is, dat je gewoon moet knuffelen en groentes moet eten volgens haar, en dat ze vindt dat “ze” van onze kinderen af moeten blijven.
Zegt ze dat ze het wel met haar eens is en dat de maatregelen helemaal nergens op slaan want het is maar een gewone griep en niemand wordt er ziek van want degenen die zij kent hadden niks behalve een snotneus. De maatregelen schaden de economie, de kwetsbaren moeten afgezonderd worden en de gezonde mensen moeten vrij leven en ook het vaccin vertrouwt ze niet en al helemaal bij haar kinderen moeten ze wegblijven.
Pff vermoeiend zeg! Ik dacht ff lekker m’n hart te luchten over een coronagek, sta ik gewoon tegenover een.
Dus toen vroeg je of ze nog in haar proeftijd zat?
Zit ze, maar helaas ben ik geen leidinggevende die over haar contract gaat.
Ze heeft wel vaker kortzichtige meningen… ik zou het wel weten.
“Lansingerlanders draaien om vanwege te drukke teststraat bij vliegveld: ‘Als iemand de Britse variant heeft, wordt ie zo overgedragen’”
Oef!
Avondklok vanaf 8 uur zou ik ook heftig vinden… Werk al 10 maanden fulltime thuis en woon alleen. Vind het juist fijn om na het werk, koken, eten nog even naar buiten te kunnen om samen met iemand te wandelen. Vind het ook wel erg kort door de bocht: ‘pas je planning maar aan’. Lekker makkelijk als loonslaaf . Als het gebeurt zal ik me er aan proberen te houden natuurlijk. Maar net als @Dombo, hier mogen we ook best wel over klagen toch? Wat iemand anders al zegt, het raakt een beetje op. Heb relatief gezien NIKS te klagen, ben ik me bewust van maar dit zou toch gewoon kut zijn.
Maar ik vraag me idd ook af HOE ze in godesnaam willen handhaven?? Wat ik er van mee krijg wordt er momenteel vrij lafjes gereageerd en is er van handhaving relatief weinig sprake (nogmaals, voor zover ik het meekrijg/lees). Want sowieso dat er mensen gaan zijn die full on wappie gaan en dikke teringherrie gaan lopen schoppen, 100%.
Lijkt mij ook alleen maar in grote steden te handhaven. Hier in kleine dorpen zie ik misschien eens in de twee weken een keer een politieauto of in geval van nood. Terwijl men ook veel in ploegendiensten draait in fabrieken of in het ziekenhuis en dus op rare tijden op pad gaat. Lijkt mij onmogelijk.
Je hoort zo vaak op het nieuws dat politie feest beëindigt en niemand bekeurd is dus ja …
Als je geen avondklok aankan kun je zo’n jas bestellen:
Paar pizzas onder je arm en gaan.
Als we het toch over rek hebben: Bij mij is de rek er onderhand wel een beetje uit bij dit soort achterlijke mensen en hun egoïstische kut uitspraken.
Deel ook zeker filmpjes zoals deze met anderen die alleen maar aan zichzelf kunnen denken: slaat de spijker toch wel op z’n kop mag ik hopen.