Caronatopic #8

Ik werk in het onderwijs en dan zit je gewoon vast aan lesuren. Niet direct een steigerende baas als je 3 minuten later begint maar het is ook weer niet helemaal de bedoeling.

@George @Lemongrab @Baron
Op zich wel relaxed als je gewoon lekker door kunt gaan!
Wellicht als wij toch meer thuis zouden werken dat het ook wel beter loopt. Vrijdag ga ik weer naar kantoor.

Ik heb gisteren uiteindelijk ook wel tegen mijzelf gezegd dat ik er niets aan kan doen.
En ik was ook wel veel productiever zelfs dan op kantoor want er kwam nu geen telefoon bij en koffie en kletsen etc.

1 like

Ik vind dit wel heftig hoor, 20.00u vind ik al ingrijpend… laat staan 18.00u. Ik vraag me ook echt af of dit haalbaar is.

Klaag zo veel als je wil, heb sowieso nergens gezien dat dat niet ā€œmagā€.

Maar ik heb niet de mentale ruimte om overal maar begrip voor op te brengen steeds, dus mij nie bellen dan.

2 likes

Naja die keuze wordt wel beĆÆnvloed door die vorige wappie… ik heb net nieuwe pannen. Wil liever niet een deksel kwijt raken in de hofvijver :roll_eyes:…

2 likes

Haha ik had vroeger eens een baan en toen kreeg ik een mailtje of ik die 1e minuut dat ik te laat inlogde van m’n pauze af zou halen :joy:
Nu moet ik wel elk half uur verantwoorden, ook wel kut (zorg) maar kan tenminste nog wat schuiven of thuis later dingen afronden als ik het op locatie niet red (of eerder naar huis moet vanwege avondklok :stuck_out_tongue_winking_eye:)

1 like

Ja dat zou ook rot zijn. Mijn moeder past nu 1 dag per week op onze kinderen zodat wij dan een dag kunnen werken, maar dat zou dan ook niet meer kunnen. Word ik niet heel vrolijk van

Maar vanaf 20u thuis zitten en na een lange dag werk/kinderen/homeschool combineren niet even meer naar buiten kunnen voor wat lichaamsbeweging en ontspanning… ik moet er niet aan denken.

Het is gewoon allebei klote.

1 like

Ik lees nu net dat er nu dagelijks 3000 mensen van en naar de UK vliegen vanuit Schiphol (incl onderweg of vanaf ander land). DRIEDUIZEND PER DAG!!! Ik vind dat best schokkend in deze tijd als je kijkt hoe het daar aan toe gaat. Snap dat ze het luchtruim niet kunnen sluiten en ivm noodzakelijke goederen lijkt me dit ook geen goed idee, maar hier moet toch wat tegen te doen zijn?

15 likes

Wtf :upside_down_face:

59 likes

Ja is ook absurd. Daarom hebben GroenLinks en D66 een motie ingediend om dit vliegverkeer te beperken
Ziet er naar uit dat het voorstel het gaat halen.

7 likes

De winkel beneden mijn huis probeert steeds de regels te omzeilen van afhalen en zo. Ze hebben sinds deze week dat je vanaf buiten kunt bestellen en dan bij de voordeur afhalen. Met als gevolg dat mensen bellend in het portiek staan en zo alsnog onze voordeur blokkeren.

Ik kreeg gister avond een appje van mijn bovenbuurjongen dat hij er helemaal klaar mee was (hij had ruzie gekregen met een klant die niet aan de kant wilde gaan) en hij had de politie + huisbaas gebeld.

Ik zat net te lunchen en naar buiten te staren. Staan er klanten aan de overkant van de straat en de winkel jongen rent steeds heen en weer. Werd hij net door de overbuurman aangesproken omdat klanten zijn deur stonden te blokkeren.

Misschien gaat hij nu eindelijk inzien dat hij zich gewoon aan de regels moet houden en dat je in de stad zo andere mensen onwijs overlast bezorgd

2 likes

Hahaha lekkere salty wraakactie. Vind ik echt iets wat @Karl_Lagerfeld zou doen.

7 likes

Hahahahah wat een mooie ja. Mij zouden ze ook nooit zo’n functie moeten geven want daar kan ik niet mee omgaan

11 likes

In sommige landen is dat toch ook? Dat je alleen met een verklaring (bijv begrafenis oid) er in kan.
Hoewel dat toen in het begin in ZA volgend mij ook was, kon je er met zo’n reden in maar moest je wel 10dgn in quarantaine.
Naja dan heeft het voor een begrafenis niet veel zin… die vinden meestal wel binnen 10-12dgn plaats :grimacing:

Ik heb zelf 1x gebeld, bovenbuurjongen 2x (hoor net van een andere keer) en denk andere buurtbewoners dus ook al. En dan je zelf nog tƩ belangrijk vinden om gewoon schijt te hebben.

Sowieso hebben ze een webshop dus het is niet dat ze compleet met de handen in het haar zitten.

1 like

Heb je hier het linkje van? :slight_smile:

HAHA dat meen je niet, moet je dan maar een luier gaan dragen ofzo omdat je anders niet genoeg werkt? Krankzinnig.

3 likes

Ik ben zo benieuwd of we nou de 25ste wel of niet open gaan als school.
Heb veel zin in gewoon weer werken met de kinderen, maar ik moet er niet aan denken dat ik Corona mee naar huis neem (niet voor mijzelf, voor anderen).

Bedoel neem nu ook regelmatig verkoudheden, pseudo-kroep en de hele mikmak mee naar huis (kleuters). Eerlijk is eerlijk er zijn gewoon best veel ouders die hun kind ziek naar school sturen, zetpilletje er in en dan redden ze het wel tot 13.00, daarna belt de juf vast niet meer.
Ook vlak voor de lockdown had ik kinderen in de klas die eigenlijk in hun bed thuishoorden (regelmatig dat ouders dan niet bereikbaar zijn, heel zielig voor die kleintjes!)

Aan mijn bijbaan als callcenter medewerker heb ik echt een belangst overgehouden. Zit je dan als 17 jarige wat mensen vragen te stellen over vanalles tijdens etenstijd

1 like

Dit is sowieso problematisch, maar voor vrouwen nog grotere inbreuk want je kan dus zo wc-gebruik monitoren en daarmee ook inzichtelijk krijgen wanneer je medewerkers menstrueren etc.

1 like