Zou het openbaar vervoer dan na 20:00 ook stoppen denken jullie? (I know, er is nog geen avondklok maar dit is gewoon iets wat ik mij afvraag). In België is dit moment ook een avondklok toch? Hoe zit het daar met het OV?
Lijkt me niet haalbaar. Hoe moeten sommige mensen met een essentieel beroep dan thuiskomen?
Nederland geeft ook niet zomaar een visum af. Een stiefkind* van mijn moeder mocht bijna niet op haar begrafenis komen want hoezo zou jij uitgenodigd worden als er maar zo’n beperkt aantal mensen mag komen. Uiteindelijk is het geregeld omdat mijn zus uit hetzelfde land moest komen en zij nog een Nederlands paspoort had en hij wel mee mocht reizen met een EU burger.
*Was het kind van haar tweede man die overleden is. Daarna is ze hertrouwd maar is ze wel voor de kinderen blijven zorgen. Ik weet niet of het officeel dan nog een stiefkind heet.
Wordt er in andere landen ook eerst zo lang over een maatregel gepraat? Dus dat ze het eerst laten uitlekken en dan openlijk bespreken?
Op pad voor je werk is uiteraard een uitzondering, daar zullen wel papieren voor komen die je dan bij je hoort te hebben. Mijn vriend werkt net over de grens en heeft daarvoor ook een verklaring in zijn auto liggen, in het geval dat ze hem aanhouden bij de grens.
Hahaha ja same, best een commitment he
De kans is vrij groot dat je eerder stopt als je het goedgekeurde vaccin wil nemen?
Ik had dit gevoel ook wel trouwens, vooral omdat ik geen idee heb waar ik over een jaar woon/werk
Ja dat klopt inderdaad, maar het ging mij er ook meer om dat er dan veel meer mensen op pad zijn en die wel allemaal gecontroleerd zouden moeten worden.
En ondertussen wel lekker allemaal op de VVD stemmen in maart.
Ik heb zin om een dictatuur te beginnen. Onder het dictatoriale bewind van Tante Pollewop zou dit land goed gedijen.
Jawel is wel zo. Je krijgt dan het vaccin zodra het is goedgekeurd.
Oh dat is mooi! Ik had me ook aangemeld maar heb nog niks gehoord maar was daar wel benieuwd naar , of ze de placebogroep niet wat langer als controle zouden willen houden. Hebben ze een tijdlijn eigenlijk van wanneer ze ongeveer goedkeuring verwachten?
Ze moet eens denken aan al die mensen in het ziekenhuis met Corona, hoe benauwd die het hebben. Sommige mensen zijn ongelofelijk.
Mijn vriend en ik hadden gisteren weer een discussie. Het is best wel moeilijk omdat we er vrij anders in staan. Hij is best wel sceptisch (niet echt een wappie hoor) en hij blijft het vergelijken met de griep etc. En hij vindt vooral ook de economische gevolgen heel erg.
En Afrika is schijnbaar ook weer een land.
zo fijn dat dit hier ook gewoon gebruikt wordt
Cirkeltrek is dan gewoon circle jerk? Of ben ik nu gek en moet ik ook aansluiten bij Kim en Doutzen.
Ja inderdaad. Je mag blijven hoor.
Ik snap dat hele argument van die IC verpleegkundigen niet. Het zijn( met alle respect)verpleegkundigen en geen virologen of ontwikkelaars van medicatie/vaccins.
Mijn klapkut van een broer gaat zondag demonstreren in Amsterdam want hij is een wappie (en racist en in general een hatelijk persoon). Maandag moet mijn moeder met zijn kat naar de dierenarts. Mijn andere broer en ik worden net gewoon boos omdat zij niet heeft geeist dat hij NIET gaat. Anders zoekt die lul maar een andere lift??? ‘Oh ik had er nog niet eens bij stilgestaan’ zegt mam. Die wekelijks bij oma van 90 komt en dus ook geen rekening houdt met haar of mijn andere broer die thuis woont. Nu gaat ze alleen het dier ophalen en mag hij niet mee. Pfffff
Omdat het standaard / veelgenoemde antwoord vaak is: “kom eens een dagje mee lopen op de IC.” Oid
Een vriend van mij vraagt aan mij wat ik zou doen in zijn situatie. Ik zei dat ik het forum wel zal vragen. Naast hem is er een ‘feest’ met minimaal 4/5 mensen die niet in dezelfde huishoudens zitten. Hij weet in elk zeker dat ze niet bij elkaar wonen.
Een melding maken of nah?
Ik had gezegd alleen als je overlast hebt van ze.
Edit: moet even toevoegen dat het ook in een niet huiselijke omgeving is, maar bij iemand op kantoor