Ja ze heeft klachten. Ze zegt voelt als een griepje. Het is pas haar eerste dag met klachten. Daarnaast heeft ze ook een kuchje.
Ik kan helaas niet zo makkelijk boodschappen voor haar doen e.d. omdat ik 300 km verderop woon. Daar baal ik nu wel van.
Ik snap wat je bedoelt maar ik denk niet dat het zo ver zou komen. Ik denk dat ze gewoon meer op die manier grotere groepen kunnen aanpakken. Ik vermoed zelf dat er geen capaciteit is om auto’s staande te houden met sowieso 1 persoon er in.
Maar ik snap je gevoel ik voel ook dezelfde weerstand terwijl er voor mij niets zou veranderen omdat ik ook na 20 buiten mag zijn
Ik vind het maar een vaag artikel. 13 80±ers overleden, nergens een vermelding hoeveel ze er nu in die groep gevaccineerd hebben, 13 doden op 100 prikken is veel, 13 doden op 10 miljoen prikken is weinig. Er staat dat ze hun advies aanpassen voor mensen die terminaal en ‘at the very end of life’ zijn, maar daar geen verdere specificatie van, lagen die mensen al te sterven? Waarom werden ze dan nog gevaccineerd? In de terminale fase van een patiënt zou ik helemaal geen medicijnen meer geven die niet bijdragen aan comfort, een vaccinatie hoort daar niet bij.
In de groep ernstig zieke 80±ers is de kans dat je deze week overlijdt sowieso best aanwezig, zijn deze overlijdens rechtstreeks aan de vaccinatie te linken, of zijn deze mensen toevallig deze week overleden?
Ik reed net naar een cliënt toe, langs de voetbal velden en daar werd gewoon competitie gespeeld op 3 velden?
Ik dacht dat dat niet meer mocht?
Ik zie op m’n tijdlijn (ik geeft ook danslessen) de laatste week ook dat dansscholen (weer) buiten les gaan geven? Ik dacht dat buiten sporten ook maar Max 2 mocht? Of mogen kinderen tot 18 wel gewoon buiten in teamverband sporten?
Maar die max 15 km van je huis, is dat dan echt 15 km om welke reden dan ook? Of krijg je dan wel weer ontheffing als je voor werk verder dan 15 km moet reizen, net zoals met de avondklok? Hoor heel veel mensen over de avondklok en hoe dat dan in z’n werk gaat maar lijkt me dat max 15 km reisafstand ook wel weer uitzonderingen kent
Ja kinderen mogen wel buiten sporten en ook onderlinge wedstrijdjes doen!
Dit moeten ze toch wel doen? Mijn zusje is verpleegkundige en werkt in een andere stad, lijkt me sterk dat ze dan zeggen “nee je mag niet verder dan 15km van je huis reizen dus ga maar niet werken”
Oh dat heb ik dus echt totaal gemist
Ik dacht dat omwille van reisbewegingen alles was stopgezet.
Wel weer krom, middelbare scholieren mogen dus straks wel knuffelen als ik dat in een choreo stop, maar in school 1.5m afstand houden haha .
Nee precies, ik zou anders ook een groot deel van mijn werk niet kunnen doen. Kan de helft van de tijd wel thuiswerken maar moet de rest van de tijd echt naar huurders toe. Wat ik overigens ook liever niet doe want ik voel me een fucking politieagent omdat ik nog stééds 10000 keer per afspraak moet roepen om afstand te houden en het mondkapje op te houden
Competitie is wel stil gelegd dus ik denk dat het zelf georganiseerde wedstrijden waren oid
Ben ik de enige die continu met het virus bezig is in haar hoofd, ook al wil ik dat niet?
Toen het virus nog maar net in België was, kende ik (in tegenstelling tot velen) heel veel mensen in mijn directe omgeving die toen al besmet waren. Nu ken ik er eigenlijk minder die besmet zijn (niemand eigenlijk), maar toch voelt het virus alomtegenwoordiger of zo, hoewel ik het tijdens de eerste lockdown mentaal veel lastiger heb gehad.
Maar ik ga een vb. geven: normaal zie ik mijn ouders dagelijks, en tot een paar weken geleden gingen we dagelijks bij elkaar langs (ook al mocht je maar 1 contact hebben en mijn ouders zijn met 2, ze waren mijn enige contact en ze wonen 2 straten verder), maar nu ben ik opeens veel banger geworden om hen te besmetten. Ik ga af en toe naar kantoor (omdat het niet anders kan) en houd me daar superstrikt aan de regels, maar toch ben ik bang. Mijn moeder stuurde onlangs midden in haar werkdag: “mag ik je eens bellen?” en dat doet ze anders nooit, en ik dacht meteen dat ze zou bellen met het nieuws dat mijn grootouders positief getest zijn. Ook al heb ik helemaal geen aanleiding om dat te denken. Ik droom nu ook al elke nacht dat ik gevaccineerd word. Ik wou dat ik m’n hoofd kon uitzetten op dat vlak pfff
Hier doet de jeugd onderling (dus binnen eigen voetbalclub) wedstrijden. Dat mag ook gewoon.
Ahja en nog iets waar ik de hele tijd aan moet denken, en waarvan ik echt vind dat onze overheid tekort schiet: wat gaan ze doen in de Paasvakantie of zomervakantie, wanneer de ene helft van de bevolking al gevaccineerd zal zijn en de andere helft niet?
Sowieso dat die helft die gevaccineerd is, geen motivatie meer zal hebben om zich 100% strikt aan de regels te houden en lakser zal worden. Wat ook weer die andere niet-gevaccineerde helft zal meetrekken. Zeker omdat ze eerst de ouderen vaccineren (die lakser met de regels omgaan dan de jongeren, hier althans) en het net de jongeren zijn (die op dat moment nog niet gevaccineerd zullen zijn, maar ook minder kwetsbaar zijn) die het hardste behoefte zullen hebben aan feestjes en sociaal contact. Als die jongeren dan zien dat die ouderen zich niet meer aan de regels houden…
Ik merk het ook aan mezelf hoor: ik denk niet dat je me nog zal kunnen binnenhouden eenmaal ik gevaccineerd ben, ook al weet ik rationeel gezien dat het moet, emotioneel zit het me enorm hoog na 1 jaar zo’n beperkt sociaal contact.
Ik voorspel grote problemen op dat vlak. Ze moeten echt gaan nadenken hoe ze de hele bevolking gemotiveerd gaan houden om nog even door te bijten. Ik vraag me af hoe jullie dit zien?
EDIT: ik bedoel dus: natuurlijk ga ik zelf aan de regels houden, want ik neem die heel serieus. Maar ik ben iemand die zich al de hele periode aan de regels heeft gehouden en ik heb geen probleem om toe te geven dat ik het mentaal lastig vind worden. Ik bedoel dus dat ik inzit met mensen die nu al laks zijn, en het feit dat ik DENK dat er veel minder mensen zich aan de regels zullen houden eenmaal de helft gevaccineerd is.
Ik merk wel echt dat ik nu weer even zo erg baal van corona en ook weer echt extra boos ben op mensen die schijt hebben. Mijn vader ligt in het ziekenhuis en wij kunnen allemaal niet langs. We kunnen er maar heel beperkt voor mijn moeder zijn. Het gaat vandaag sneeuwen en dat vindt mijn moeder eng om te rijden, maar moet naar het ziekenhuis. Iemand kan haar wel brengen maar weer extra risico met corona. Merk door die Britse variant dat we ook weer extra alert zijn
Als ik dan van “vrienden” hoorde dat ze gewoon met groepen kerst en oud en nieuw hebben gevierd kan ik zo verdrietig worden. Maarja heb je niks aan.
Dat is mooi in theorie, maar de praktijk zal anders zijn. Als je ziet hoeveel lockdownfeestjes er nu al zijn en hoeveel mensen laks zijn met de regels.
Ik vind het naïef om te denken dat mensen “hun verstand wel zullen gebruiken”. De praktijk toont ons dat ze dat nu al niet kunnen.
Ja vind ik ook wel terechte angst als je je ouders nog zo vaak ziet terwijl ze adviseren zo min mogelijk mensen te zien. Dat bedoel ik niet lullig maar het is namelijk gewoon zo dus dan houd je die angst ook wel in stand. Begrijp je wat ik bedoel?
Ik heb die angst fucking erg richting mijn ouders. Daarom zie ik die ook zelden. Want het is een reële kans dat je ze besmet als je buiten komt.
Doordat ik ze nu minder zie is die angst ook minder bij mezelf richting mijn ouders.
Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel dat ik het erg moeilijk zal vinden om me aan de regels te houden, maar wel weet dat het moet. En als iemand zoals ik het al lastig begint te krijgen, wat dan met de mensen die nu al laks zijn?
Ik zit in met het feit dat ik denk dat de mensen die nu al moeite hebben met de regels te volgen, zich waarschijnlijk nog veel minder aan de regels zullen houden eenmaal de helft van de bevolking gevaccineerd is.
Je reactie komt trouwens aanvallend naar me over, dat vind ik jammer. Ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik het lastig heb, en daar moet ook ruimte voor zijn vind ik. Ik wou graag de discussie opentrekken naar het algemeen en niet naar mij persoonlijk.
Ja ik ben nu gestopt met ze te zien. Ik woon dan wel alleen, maar pre-corona aten we min. 1x per dag (vaak zelfs 2x) samen bijvoorbeeld. Ook omdat ze hier vlakbij wonen was het een soort van gewoonte om continu bij elkaar binnen te komen. Alsof we nog één huishouden vormden maar dan in aparte huizen. Nu zien we elkaar alleen nog maar buiten en op afstand en met mondmasker, en zelfs nu ben ik panisch dat ik ze ga besmetten.
Hier zeg je iets heel belangrijks. Ik denk dat veel te weinig mensen dit beseffen of gewoon überhaupt niet weten en dat veel voornamelijk jongeren een “yolo”-mentaliteit gaan krijgen eenmaal ze gevaccineerd zijn.
Misschien zie ik het erg negatief, maar door mijn job word ik continu geconfronteerd met de vele overtredingen op de maatregelen, de vele lockdownfeestjes en ander overlast (in normale tijden). En ik denk dat dit alleen maar zal verergeren eenmaal de helft van de bevolking gevaccineerd is, maar we die vaccinatiegraad nog niet behaald hebben, omdat de motivatie zal dalen.