Caronatopic #8

Ik weet de laatste keer dat ik les gaf ik ze in groepjes ban 2 de zaal uit moest laten gaan. Want meer dan twee 13+ buiten zonder afstand was beboetbaar als samenscholing. Dus dan verlieten ze om de minuut in tweetallen het gebouw. Terwijl ze binnen tijdens t sporten dus elkaar aan het liften waren enzo haha :see_no_evil: - wat dus ook gewoon mocht.

En op school moeten ze ook weer afstand houden idd - behalve tijdens de gymles dan misschien?
(https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2364074-anderhalvemetermaatregel-terug-op-middelbare-scholen.html)

1 like

Ik was de afgelopen weken positief over het vaccin En het gevoel van we gaan richting het einde. Maar die britse variant haalt het positieve zo weg :pensive: Hopelijk valt dat echt mee hoe dat in Nederland gaat verspreiden. Maar de onzekerheid er over is gewoon kut.

2 likes

Ik heb zelf als corona-steward gewerkt (vrijwilligerswerk) om mensen te wijzen op de mondmaskerplicht hier in de winkelstraten. Ik heb zelden jongeren op de mondmaskerplicht moeten wijzen, en als ik dat deed deden ze meteen braafjes hun mondmasker aan. 95% van de mensen die ik moest aanspreken waren 60+, en een heel deel ervan werd ook nog eens agressief als ik vriendelijk vroeg om hun mondmasker te dragen. Een deel weigerde het zelfs pertinent.

Dit is mijn ervaring dus. Natuurlijk is nuance nodig en heb je wappies in elke leeftijdscategorie, maar in mijn ervaring zijn het vooral ouderen die er moeilijk over doen.

3 likes

Ik was afgelopen week bij de apotheek en daar droeg iemand, vermoedelijk een stagiaire, haar mondkapje verkeerd achter de balie. Nu heb ik geen idee of ze het daar verplicht zijn, daarom heb ik er maar niks over gezegd. Maar ergens vond ik het wel raar omdat ik beter verwacht van iemand die in de gezondheidszorg werkt en in direct contact staat met mensen. Maar misschien ergerde ik mij nog meer aan het voorval omdat ze mijn bestelling niet volledig hadden ontvangen, waardoor ik wederom terug moet.

1 like

Maar ik wil helemaal niet “zoeken” wat anderen verkeerd doen? Waarom denk je dat?

Ik ben oprecht bezorgd voor hoe het zich zal evolueren. Niets doen en er gewoon van uit gaan dat iedereen die gevaccineerd is zich aan de maatregelen zal blijven houden, is volgens mij niet realistisch. Maar ik ben duidelijk de enige met die mening… ik hoop oprecht dat ik ongelijk krijg.

Zijn er hier ook mensen die angst hebben voor als het weer allemaal weer normaal wordt? Ik ging 5x per week naar het werk en nu niet. Nu mis ik het wel om mijn collega’s te zien, maar ik kan mij niet meer voorstellen dat ik de donkere dagen vroeg wakker moet worden, achteraan de file ga aansluiten en laat naar huis als het weer donker is.

32 likes

Damn, denk je dat je na corona vaker thuis mag werken?

Oh mennn dat wil ik helemaaaal niet horen …
Het vaccin is tot nu toe net zo effectief voor de mutatie toch?
(Blijf hoopvol :face_with_hand_over_mouth: )

Dat scheelt veel, heb je zoveel reistijd of moet je op kantoor eerder beginnen?

Blij dat ik niet de enige ben, voor de corona crisis had ik even zo een momentje dat ik dacht het is zo veel allemaal. Vroeg opstaan in het donker, veel werken, terugkomen als het weer donker is, koken, in het weekend leuke dingen moeten doen. Klinkt egoistisch maar toen we thuis moesten blijven voelde het een beetje als ijsvrij, dat heerlijke gevoel van het hoeft allemaal niet zo veel. En omdat ik al zo lang niet om dat niveau heb gefunctioneerd ben ik echt bang dat we direct aan het werk moeten op een gegeven moment. Als die avondscholingsdingen of vergaderingen erbij die op het werk moesten gebeuren, vreselijk waarbij het echt not done was om te zeggen: joh ik ben vandaag al de hele dag op het werk, ik wil die vergaderng niet in de avond maar tijdens werktijd. En dan dat verplichte borrelen erna.

21 likes

Ik realiseer mij ook nu opeens hoe constant gestresst en gehaast ik was, dat ik mij afvraag waar doe ik dit allemaal voor. Ben ik niet gelukkiger als ik een parttime minder drukke baan neem zonder te veel verplichtingen. Toch ben ik daar te schijterig voor omdat ik bang ben dat ik het ga zien als valen/onder mijn niveau werken. Ik leer nu pas hoe erg ik het streberige in mezelf haat.

5 likes

Ik merk vooral hoe ik in ‘work hard play hard’ nu écht het play hard tekort kom. Ff stoom afblazen in de kroeg. En allerlei jonge leuke collega’s die vertrekken waardoor ik het gevoel heb dat het minder leuk wordt, omdat ik de rest nog niet echt ken. En ik hou écht niet van sociale verplichtingen, maar het werk wordt zo gewoon alleen maar stom ipv ook een beetje leuk

2 likes

Ik zag dat je bij mijn sportschool nu ook buiten mag sporten. Volgens de regels max je met met max 2 mensen sporten exclusief trainer. Bij mijn sportschool kunnen maximaal 6 mensen boeken. Snap er echt niks meer van haha. Ze horen ook bij de uni, dus geen basicfit oid. Sowieso de regel ‘sportscholen zijn gesloten’, als je bij je sportschool buiten kunt sporten is het toch niet gesloten?

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet altijd goed draag. Nu is dit op mijn werk wel op de op de plekken waar ik alleen sta en waar en geen collega’s of patiënten vlak naast mij zijn. En het is waarschijnlijk een dom excuus, maar ik heb een bril en vind het gewoon echt lastig om dan de hele tijd een mondkapje te dragen. Mijn bril blijft beslaan en als ik mijn masker opzet op een manier waarop hij niet beslaat zit dat ding in mijn oog te prikken. Ik trek het niet om 11 uur per dag zo te moeten doorbrengen(reis ook met het ov naar werk)
Aan de balie probeer ik hem wel zoveel mogelijk goed te dragen. Wij hebben wel schermen die ons scheiden van de patient(schermen lopen tot het plafond)

Ik zie juist heel veel jonge mensen van rond/in de twintig hun mondkapje goed opdoen maar de dertigers en daarboven zie ik nog weleens met een blote neus. Vraag me altijd af of ze denken dat ze het goed doen of dat ze dat expres zo doen.

Ik vind die uitspraak van Gommers echt weer zoiets waarvan ik denk tja… Volgens mij heeft hij heus wel door dat iedere uitspraak die hij doet groot in het nieuws komt. Waarom hij dan met dit soort uitspraken strooit snap ik niet zo goed. Dit gaat weer helemaal zijn eigen leven leiden. Daar bereik je toch helemaal niets mee, laten we eerst zorgen dat we deze weken goed doorkomen denk ik dan. En niemand kan in de toekomst kijken. Merkel heeft het over april trouwens, dat is weer heel wat anders dan ‘‘tot de zomer’’ wat Gommers zegt.

Edit: en even wat positiefs, we zitten vandaag op een halvering qua positieve testen tov de piek op 22/12! :partying_face:

11 likes

Mijn familie woont in de biblebelt in een dorp met heel veel besmettingen. Voor een verjaardag van een familielid zouden we een drive thru buiten houden, maar zonder dit aan mij te vertellen is het blijkbaar naar binnen verplaatst. In totaal komen er wel meer dan 20 mensen binnen waaronder allemaal ouderen. Hoe kun je zo’n bord voor je kop hebben. Ben ook echt boos geworden, want ik stond daar al voor de deur en voelde me echt voor het blok gezet. Nu ben ik de gebeten hond natuurlijk. Ik ga even een nieuwe familie zoeken hoor😭

10 likes

Ben je weggegaan? Dan heb je het echt goed gedaan! Heel rot dat het jou nu aangerekend wordt maar de fout ligt niet bij jou.

@Itsireneforyou hier had ik het laatst ook met collega’s over, dat al het leuke van het werk (de interactie met mensen, de afwisseling enz) bij ons nu is weggevallen en alleen het productie maken over is gebleven, en dat je buiten werk om ook weinig kan doen wat je energie geeft. Dat kan je echt leegzuigen.

4 likes

Ik ben een groot verslag aan het schrijven voor mijn studie en echt tig coronagerelateerde begrippen komen daar nu in voor, terwijl dat niet eens het onderwerp van het verslag is. COVID-19, coronacrisis, intelligente lockdown, anderhalvemetersamenleving, besmettingsgevaar heb ik al moeten gebruiken om mijn keuzes te motiveren. :upside_down_face:

1 like

Mutti had er oprecht niet bij stilgestaan. Ze vindt het sowieso wel lastig hem voor een ultimatum te stellen (en in dit geval zou het de kat benadelen, die kan er niks aan doen :no_mouth:).