Ik vind het wel fijn dat de Britse variant wel echt serieus wordt genomen en dat er nu direct op geacticipeerd wordt (al denk ik dat het nog strenger moet als het echt zo gevaarlijk is, maargoed, ze houden er iniedergeval rekening mee), vooral als je kijkt naar hoe het helemaal in het begin ging en ze nog dachten dat dat hele Covid in Nederland niet zo’n vaart zou lopen… Ik hoop natuurlijk wel dat ze ongelijk hebben in dat het echt zo besmettelijk is, maarja…
Ik snap wel dat de verandering naar het ‘oude normaal’ voor spanningen kan zorgen bij sommige mensen. Ik vond die rust die ik tijdena de eerste lockdown had ontzettend fijn. Kwam fysiek echt op het goede moment. Ook het nu wat meer tijd hebben voor mijn andere studie werkzaamheden vind ik wel prettig. Maar tegen de tijd dat iedereen is ingeent en het leven weer normaler wordt, is mijn hele leven toch heel anders dan nu. Dat vind ik sowieso spannend. Ik ga alleen die continue stress om ziek te worden ècht niet missen, net als het niet zo makkelijk af kunnen spreken met vrienden, heb zoveel zin in gewoon een ouderwets bioscoopbezoek, concert of terras. Nog even volhouden mensen. Hopelijk kijken we volgend jaar terug op een bizare periode terwijl we weer feestjes kunnen vieren met mensen die ons lief zijn, maar wel kunnen thuiswerken als we dat fijner vinden. Hou vol