Ik vind dit dus zo lastig te beoordelen, want het lijkt idd te dalen. Aan de andere kant lees je weer, ja toch avondklok en scholen niet open. Lockdown tot de zomer etc etc. Geen idee of die 5000 nu ‘goed’ is vandaag of niet.
Ik vind het wel fijn dat de Britse variant wel echt serieus wordt genomen en dat er nu direct op geacticipeerd wordt (al denk ik dat het nog strenger moet als het echt zo gevaarlijk is, maargoed, ze houden er iniedergeval rekening mee), vooral als je kijkt naar hoe het helemaal in het begin ging en ze nog dachten dat dat hele Covid in Nederland niet zo’n vaart zou lopen… Ik hoop natuurlijk wel dat ze ongelijk hebben in dat het echt zo besmettelijk is, maarja…
Ik snap wel dat de verandering naar het ‘oude normaal’ voor spanningen kan zorgen bij sommige mensen. Ik vond die rust die ik tijdena de eerste lockdown had ontzettend fijn. Kwam fysiek echt op het goede moment. Ook het nu wat meer tijd hebben voor mijn andere studie werkzaamheden vind ik wel prettig. Maar tegen de tijd dat iedereen is ingeent en het leven weer normaler wordt, is mijn hele leven toch heel anders dan nu. Dat vind ik sowieso spannend. Ik ga alleen die continue stress om ziek te worden ècht niet missen, net als het niet zo makkelijk af kunnen spreken met vrienden, heb zoveel zin in gewoon een ouderwets bioscoopbezoek, concert of terras. Nog even volhouden mensen. Hopelijk kijken we volgend jaar terug op een bizare periode terwijl we weer feestjes kunnen vieren met mensen die ons lief zijn, maar wel kunnen thuiswerken als we dat fijner vinden. Hou vol
Pfoe nou, m’n opa (is positief getest, zit in verzorgingstehuis) heeft godzijdank nog niet al te erge klachten gekregen. Ik hou m’n hart vast voor komende week nog maar voorlopig vindt ie het vooral heel naar dat hij niet van zijn kamer af mag. Als het het ergste is, ben ik daar heel blij mee. Benieuwd hoe het zich nog ontwikkelt allemaal
Weet niet of het al besproken is, maar hoorde dat er een gesprek van Merkel was uitgelekt. Dat er besproken was om de lockdown in Duitsland tot de zomer te verlengen. Ik heb soms wat moeite om positief te blijven als ik dat hoor.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze dat nu al zeggen. Je weet toch nog niet wat het virus gaat doen. Waarom zou je het dan nu al vast gaan leggen voor de komende maanden?
Dit is ook alleen maar extra voer voor de complotgekkies en hun theorieën
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad! Ik heb zelf juist echt het tegenovergestelde. Voor mijn gevoel zitten we echt in een soort uitzichtloze situatie als ze het tot de zomer zouden verlengen. Terwijl ik nu elke keer toch een beetje hoop heb dat er iets versoepelt kan worden.
Er zijn geen overnachtingsmogelijkheden open en je moet je bij inreizen registreren (er zijn controles bij alle grensovergangen) en verplicht 10 dagen in quarantaine. Verder mag je de straat niet op behalve voor noodzakelijke boodschappen en individuele sport, dus samen naar de skilift lopen is eigenlijk al niet toegestaan.
Ik ben echt wintersportfanaat, maar dit is toch wel erg veel moeite voor een beetje skiën.
Hebben jullie ook angst voor een avondklok? Ik woon alleen en het idee dat ik na mijn werk niet even een rondje door de wijk kan lopen maakt me echt gek.
Er verandert voor mij niets, maar snap heel goed de angst. Het is erg beperkend en beklemmend.
Vreselijk. Mijn moeder woont op 3 min fietsen. Ik riskeer die boete dan wel voor die ene keer in de week dat ik kom eten (voor Corona at ik er bijna iedere dag). Vind het wel een heftige uitspraak van mezelf want ik volg alle maatregelen ontzettend goed op en ik erger me kapot aan alle Wappies. Maar niemand wordt er beter van als ik, en andere alleenwonenden/singles, vergaan van eenzaamheid en somberheid. Ik ga echt niemand tegenkomen in die paar minuten dat ik naar huis fiets.
Edit: ik ben bang dat ik hier felle reacties op ga krijgen. Ik weet hoe het klinkt ‘ik riskeer de boete wel’. Maar zo hoog zit het me dus.
Precies! Spotify is echt mijn beste vriend. Rondjes lopen in mijn tuin van 20m2 gaat ‘m niet worden😂
Wel interessant! In dat Twitter account dat ik gisteren deelde stond vandaag deze afbeelding. Dus op basis van alle vaccins die er nog aankomen en de totale bevolking is er berekend wanneer iedereen (op basis van de huidige hoeveelheden zoals we ze weten) ingeënt zou moeten zijn.
Ik ben het met alle beperkingen van mijn vrijheid helemaal eens maar ik voel echt een weerstand tegen de avondklok, ik snap ook niet waarom. Mijn leven zal het niet echt veranderen, maar toch. Voor mij zou het ook eerder tegenstrijdig zijn want ik doe nu vaak om 9 uur boodschappen als er geen kip is, nu moet ik dus op een drukker tijdstip gaan. Maar ik denk dus ook dat het weinig zal helpen eigenlijk, het wordt juist voor acht uur drukker op bepaalde plekken en misschien ook wel in het ov.
Ik vraag me ook af hoe de ‘familiesituatie’ geregistreerd wordt. Is dat een gezin, of alleen bezoek buiten het samenwonende gezin? Want ze zeggen dat daar veel gevallen zijn maar als het binnen een gezin is, is dat logisch. Want 1 iemand krijgt het op werk en besmet dan 4 mensen thuis, maar in de cijfers is dat 80% familie en 20% werk.
Ik zal er wel gewoon in meegaan trouwens en me niet verzetten, maar ik voel ook veel meer weerstand nu. Het is best een heftige maatregel natuurlijk.
Ja ik vind het ook vreselijk vooral omdat je niet weet voor hoe lang en de dagen alleen maar langer worden. Het idee dat het misschien straks wel verboden is om in de avond in het voorjaar nog even een rondje te gaan fietsen terwijl het nog licht is, dat benauwd mij. Ik vind het ook nergens op slaan dat mensen hier eventueel kritiek op zouden hebben omdat ja ehm corona. Er wordt al zo veel van ons gevraagd.
Is er geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een wat langere lunchpauze te nemen en dan te wandelen, en ‘s avonds wat langer door te werken? Ik denk dat ik het zo zal oplossen, afhankelijk van hoe laat die avondklok in zal gaan. @marley
Ik heb even met meerdere Duitse zoektermen een bron hiervoor gezocht, maar die bestaat niet. Dus ik denk fake nieuws. Merkel heeft echter wél gesproken over een mogelijke lockdown tot aan Pasen.
Misschien is dat samen met dit artikel een eigen leven gaan leiden.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/gommers-lockdown-mogelijk-tot-aan-de-zomer~a137d636/
Of misschien is er wel echt zo’n telefoontje uitgelekt, weet ook niet 100% zeker dat het niet zo is.
Volgens mij wordt “huishouden” en “bezoek” apart geregistreerd. Maar welk van de twee familiesituatie dan is weet ik niet haha, afgelopen week was van de gevallen met bekende herkomst bijna 50% binnen het huishouden en 36% van bezoek
Het is de bedoeling dat we zoveel mogelijk thuis blijven, en ja het is vervelend. Vooral aangezien we over een tijdje weer naar de lichtere dagen gaan, maar ze doen het ook niet voor hun plezier. Als dit de manier is om die Britse shit show voor te zijn dan, dan heb ik het er echt wel voor over.
Ah dan heb ik daar overheen gelezen. Ik weet namelijk wel dat een paar maanden geleden het nog geregistreerd was als 1 geheel (dus bezoek en huishouden). Goed dat dat is aangepast. Al vraag ik me dus alsnog af of het zin heeft, want er zullen genoeg mensen zijn die elkaar overdag of precies voor acht uur bezoeken. Het zal uit de praktijk moeten blijken I guess.