Caronatopic #8

Ja. Dat is wat ik denk als mensen zeggen dat d’r maatregelen weg moeten wat het zijn de kwetsbare / ouderen maar :upside_down_face:
Want tja, ze opnemen kan niet - want dan komt de reguliere zorg in geding. Dus kennelijk bedoelen ze dan dit :blush::ok_hand:t2:

1 like

Brb even Instagram installeren om al zijn reacties te liken

9 likes

ah gut hij reageert ook op heel veel gekkies idd…

1 like

Ik wilde hier net komen zeggen, die arme man. Compleet door het slijk gehaald. Vreselijk… echt zum kotzen dit

7 likes

Ja en morgen staat ie er gewoon weer he. Voor al zn patiënten; met een glimlach en bereid om alle vragen te beantwoorden. Ik wil dat mijn omgeving bestaat uit Diederiken

45 likes

Ik hoop dat hij het bijhouden van social media (deels) laat doen door iemand anders. Anders is dit toch niet vol te houden?! Echt veel respect voor die man!

2 likes

Ik keek net op Diederik zijn insta en er staan een heleboel rare taalfouten in zijn reacties. Zoals “directbworden gegev (direct worden gegeven)

Nu maak ik me wat zorgen om hem. Ik hoop dat alles goed gaat hem hem en dat hij niet oververmoeid is.

Of hij is gewoon een boomer haha

Ik dacht dat m’n moeder juist zei dat ‘ie er vrijdag bij op1 ontspannen uit zag omdat ‘ie “gewoon de hele week op de IC gewerkt had” ipv al dat politieke geneuzel, maar weet niet of hij het zelf zo gezegd had of dat m’n moeder dit erbij bedacht had

9 likes

Hahaha ja je hebt waarschijnlijk gelijk. Boomers en social media. Misschien moet hij de informatie over vaccinaties verpakken in boomer memes.

2 likes

Denk te snel typen en teveel tegelijk willen doen.

1 like

Haha ik was ooit medisch typiste als bijbaantje en toen waren er een paar artsen die hun brieven zelf uit gingen werken, maar wat een rotzooi daar soms uitkwam joh haha

5 likes

Ja ik typte die opnames dus uit dan maar artsen die de leestekens ook dicteerden vond ik echt irritant, ik snap ook wel dat er aan het eind van een zin een punt moet :”)

3 likes

Haha, mijn vader ook (maar dan als jurist). In een dictafoon, dat vond ik zo’n fascinerend apparaat. Heel soms mocht ik ook iets opnemen (hij nam daar gewoon overheen op voordat het naar zijn secretaresse ging), geweldig was dat.

2 likes
Zou een compleet tegenovergestelde mening over corona en de coronamaatregelen voor jou een reden zijn om een relatie (vriendschappelijk of liefde) af te breken?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik mag hopen dat we vrienden/geliefden niet zo makkelijk afschrijven :neutral_face:

8 likes

27 likes

Nou eerlijk, bij echt compleet tegenovergesteld wel hoor. Ik werk zelf ook in de immunologie en als je van die types hebt die roepen dat vaccinontwikkelaars/wetenschappers moordenaars zijn, hoef ik daar echt geen enkele relatie mee. Vind dat ook echt niet “makkelijk afschrijven”

27 likes

Naja het gaat ook wel een beetje om de nuancering van de vraag. Er staat “compleet tegenovergestelde mening”. Voor mij betekent dat gewoon lijnrecht staan op bepaalde principes en overtuigingen, en hoe ik in het leven sta. Zie dan niet zo goed hoe je een echt goede vriendschap kunt hebben. Tevens denk ik dat de situatie waarin je al heel goed bevriend bent (meestal ontstaan door dezelfde normen en waarden en overtuigingen) en waarin de ander ineens volledig afbuigt qua mening, niet heel realistisch is. Want over het algemeen was je dan in een eerder stadium nooit vrienden geworden

7 likes

Relaties en vriendschappen zijn er vaak op gebouwd dat je dezelfde normen en waarden hebt, en dat je hetzelfde over zaken denkt. Als dat (na verloop van tijd) totaal van elkaar afwijkt lijkt me dat een prima reden om die relatie te verbreken. Ik hoef zelf geen relatie of vriendschap met iemand die fundamenteel anders over dingen denkt en waar ik me totaal niet mee kan identificeren. Vooral als “die andere mening” over mensenlevens gaat.

image

14 likes

Nee op zich niet. Maar, het gaat automatisch wel zo. Want ik spreek niet af met mensen die schijt hebben aan de regel, en met mensen die zich er wel “aan houden”, spreek ik wel af (voor bijv een wandeling op afstand - wat die andere groep weer onzin vind).

En straks komt er misschien een moment dat 70% van NL gevaccineerd is, en dat die 30% dan voor een deel mijn “tegen vriendinnen” zijn. Dan zou ik daar toch niet lekker hutje mutje mee op de bank gaan zitten. Liever met m’n 70% vriendinnen.
Plus dat je die “30% vrienden” dan al een jaar niet echt meer gezien hebt, dus… tja.