Caronatopic #8

Ik las vanmorgen in een artikel dat ze in plaats van een avondklok misschien een visiteverbod kunnen overwegen.
Ik ben heel benieuwd wat jullie liever hebben:

• Avondklok vanaf 20u
  • Visiteverbod

0 stemmers

Ik heb hier best wat over nagedacht, als je een visiteverbod instelt zou je denk ik zelfs de horeca weer open kunnen gooien want de meeste besmettingen vinden thuis plaats (maar niet iedereen heeft geld om de horeca te bezoeken dus privileged)
Maar een visiteverbod is echt een enorm gepriviligeerde regel. Mensen die huisgebonden zijn kunnen geen wandeling maken om alsnog mensen te zien en zien dan dus enkel hun verzorgers.

1 like

Ik denk dat uiteindelijk een visiteverbod effectiever is vanwege de vermindering van contactmomenten, maar je kan het toch niet handhaven en daarnaast lijkt het me ook zeer onpraktisch omdat je altijd uitzonderingen moet maken en het weer een regel wordt waar iedereen de grenzen van gaat opzoeken.

4 likes

Damn avondklok vond ik al heftig, visite verbod is nog heftiger, woon alleen dus ja. Maar ik denk ook: wat moet dat moet :grimacing:

2 likes

Ja ik heb dit heel erg, een visiteverbod is denk ik wel effectiever dan een avondklok, ook al is het voor mij persoonlijk echt kut. Maar ik heb liever even drie weken ofzo visiteverbod met een einddatum, dan eindeloos deze lockdown.

1 like

Dan adopteer ik wel m’n vader. En broertje. Tijdelijk. :grimacing:

Maar in NL komt zo’n verbod er niet alleen een DRINGEND ADVIES.

6 likes

Ik zie mensen met een visite verbod alsnog dikke schijt hebben.

Ik woon zelf alleen en heb nu ook niet veel visite (en ga amper op visite) maar de momenten dat ik het wel doe (op afstand) geniet ik daar extra van. Dus ik kies 100x liever voor de avond klok dan kan je smiddags tenminste nog afspreken

9 likes

Maar in Nederland mag je toch niet handhaven achter de voordeur? Hoe zou dat in z’n werk gaan dan

Haha nu hoor ik Rutger dit gewoon zeggen

En ik zie dit ook veel lastiger te handhaven ook omdat het om een grotere tijdsspanne gaat = de hele dag. En t gaat om de actie achter de deur waar je niet bij kunt/lastig is te controleren, terwijl avondklok gaat over dat je niet de straat op mag, daar kun je actief op bekeuren. Overigens weet ik niet wat t beste is

1 like

Ja precies! Haha alsof ze dan 24/7 bij mensen gaan aanbellen en controleren (wat niet kan)
Of als iemand bij een huis aan komt uit de bosjes springen en vragen wat kom je doen en woon je hier?

2 likes

Misschien is het een soort van mindfuck. We geven de mensen een nóg ergere optie maar dan gaan we voor de minder erge optie zodat daar meer ‘aanhang’ (ik ben het woord echt even kwijt?) voor is :sweat_smile:

4 likes

Opzich moet je dan weer vertrouwen op dat de mens het goed doet. Wat 80% van de tijd best prima gaat. Ik denk alleen dat je met een visiteverbod die feestjes en extra bezoeken van mensen die nu ook al 3-4 feestjes hebben per week (ja ik ken ze) niet weg gaat nemen. Omdat je t niet tastbaar aan kan pakken

Ik zou echt niet zonder mijn wekelijkse sociale uitje kunnen en met dit weer is dat gewoon binnen als ik langer dan een uurtje met iemand wil kletsen.

1 like

Ik heb net telefonisch een afspraak gemaakt voor een test, maar nu kan ik de testlocatie die de medewerker doorgaf niet vinden :sweat_smile:. De locatie die er enigzins op lijkt is ruim een uur bij mij vandaan. Ik heb ook nog geen mail of sms gehad met de bevestiging.

Hoe lang duurt het normaal voordat je die bevestiging per mail/sms krijgt? Moet ik gewoon nog even geduld hebben?

Ik geloof eerlijk gezegd sowieso niet echt meer in ‘even 3 weken dit of dat’, volgens mij heeft het alle keren dat mensen dat zeiden of dachten veel langer geduurd dan dat uiteindelijk. Maar goed ik wil niet al je hoop de grond in boren :stuck_out_tongue:

9 likes

Dit heb ik dus ook heel erg. Ik zou een visiteverbod voor 2 of 3 weken best snappen, maar ik geloof niet meer in maatregelen voor zo’n korte periode.

Ik denk dat er veel mensen dan echt helemaal aan onderdoor gaan met een visiteverbod. Als je het mentaal nu al zwaar hebt en je woont alleen. Kan me niet voorstellen om dan ook niemand meer te mogen zien thuis. Lijkt mij een heel slecht idee.

1 like

In de VK enten ze 140mensen per minuut :scream: (NOS)

Hoeeee dan!?

Overigens: als ze in VK al zoveel mensen hebben ingeĂ«nt zou dat probleem wat Noorwegen had met die overledenen (ouderen) na inenting daar toch ook moeten plaatsvinden. Dan zouden 90+’ers daar met bosjes moeten neervallen

2 likes

@Fishing misschien vaccineren ze in het vk geen mensen die nog slechts een korte levensspanne hebben.