Ja alle landen met succesvolle maatregelen/inperking van de pandemie hebben dat wel zo kunnen doen. Maar goed dan moet je wel op tijd ingrijpen, fatsoenlijk handhaven en quarantaine faciliteren en daar is Nederland niet bepaald goed in.
In de cultuur van mijn vaders familie heerst nogal een wantrouwen tegen het vaccin en mijn neef kwam me gisteren helpen met lampen ophangen in mân nieuwe huis. Na afloop vroeg hij aan mij en mijn moeder of we van plan waren om ons te laten vaccineren. Toen we allebei ja zeiden begon hij een heel verhaal over langetermijngevolgen en toen heb ik laten vallen dat een âvriendinâ immunoloog is en me alles heeft uitgelegd en we ons Ă©cht geen zorgen hoeven te maken. Daarna was hij stil, dus thanks @Ovenschaal want er is er weer een (en hopelijk de rest van de familie ook) waarschijnlijk over de brug
Dat weet nog niemand want die maatregel is er nog niet
Een avondklok lijkt me wel beter te handhaven dan een visiteverbod of niet? Het lijkt me allebei kut overigens, degene zijn die aan iedereen moet vragen âwat doe je hier?? waar ga je naartoe??â en als je laat klaar bent met werk oid je opgejaagd voelen omdat je nog na 8u buiten bent om terug naar huis te gaan.
Oh, ik heb dat ook gehad! Ik moest naar een testlocatie in Vianen of Nieuwegein⊠(weet het niet meer precies). Ze hadden per ongeluk het postadres van de GGD gegeven, en niet van de testlocatie. Ik heb toen zelf gegoogled, en het adres zo gevonden. Meestal krijg je de sms/mail na een uurtje ofzo. Anders kun je ook het nummer nogmaals bellen en het navragen.
Als iemand jou persoonlijk beledigt en voor moordenaar uitmaakt is dat meer dan een afwijkende mening hebben. Iemand die mij beledigt hoef ik ook niet als vriend.
Een goede vriend van mijn man zit full on in de complotten (Bill Gates, deep state, contant geld hamsteren want de apocalypse komt er aan/is er al) en hoewel ze elkaar op dat punt totaal niet begrijpen is er verder nog meer dan genoeg voor vriendschap. Daarom verbaast het mij zo dat afwijkende mening =einde vriendschap blijkbaar geld voor velen
Nouja, zelfs met je gevaccineerde vriendinnen mag je volgens de regels niet hutjemutje op de bank zitten dan.
De regels qua 1.5 m afstand blijven gelden ookal zijn jullie beide gevaccineerd + het is niet eens duidelijk of je het virus nog kan doorgeven, waarschijnlijk wel, alleen word je er niet ziek van zeggen ze.
Maar ik houd dan ook niet zo van vaccinaties, en ben niet van plan om deze in de eerste 2 jaar (de testfase) te nemen.
Enerzijds begrijp ik wel dat 70% van jullie niet meer met die vriendinnen zouden afspreken omdat ze natuurlijk niet zo voorzichtig zijn als jullie. Anderzijds zou ik het persoonlijk zonde vinden om een vriendschap puur daarom te verbreken als jullie verder op elk vlak goed connecten. Maar goed! Ik was heel benieuwd naar de reacties!
Nee maar op den duur wel. En dan moet je het hebbennvan groepsimmuniteit.
Maar ik zou bijv ook mân kind liever niet omringen met 30% kinderen die geen RVP doorlopen hebben⊠want als jouw kind net dje 1% is waarbij het vaccin niet effectief was en aangestoken wordt door zoân â30% kindâ ⊠dat vind ik eng
Maar dit is toch alleen zo als ze nog bezig zijn met vaccineren en het percentage gevaccineerden nog niet hoog genoeg is? Als dat percentage hoog genoeg is, kunnen de maatregelen toch gewoon langzaam worden losgelaten?
Een vaccin dat is goedgekeurd zit toch niet meer in de testfase?
Denk je? Je hebt niet âde wappieâ volgens mij. Zijn echt verschillende soorten mensen hoor. Lijkt me net zo goed mogelijk dat jullie het over heel veel wel eens zijn behalve coronamaatregelen. Zie ik in mijn omgeving tenminste wel vaak genoeg.
Maar moeten ze alles handhaven dan?
Dit is inderdaad lastig. Daarom ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf. En ja veel mensen gaan zich er niet aan houden, maar ook een groot deel (ik denk het grootste) gaat zich wel aan deze eventuele maatregel houden en ik denk dat dat al genoeg winst is.
Ja, ik heb toch maar gebeld en ze hadden idd een verkeerde locatie ingepland. Ik moest naar Woudenberg ipv Uden . Nu gelukkig een afspraak op de juiste locatie en nu kan ik vanmiddag al terecht ipv morgen.
De beste vrienden van mân vriend willen zich niet laten vaccineren want ze gaan toch emigreren (alsof dit geen wereldwijde pandemie is?) en ze willen eerst eventjes afwachten wat de effecten zijn (alsof dat niet allang onderzocht is).
Terwijl deze mensen in veel dingen dus radicaler waren dan wij. Mijn vriend heeft dus echt wel wat vriendschappen opgegeven, heel naar :(.
Edit: het argument wij gaan toch weg wordt ook in hun activisme gebruikt en ik denk dat dat ook bijdraagt aan waarom mân vriend de vriendschappen opgeeft.
Mag ik vragen waarom je het vaccin de komende twee jaar nog niet wil nemen?
Officieel misschien niet. Maar normaal duurt een testfase een hoop meer jaren. En ik snap ook waarom dat niet zo is, stuk sneller gegaan en grote haast natuurlijk.
Ik heb dit nu ook met collegaâs in de winkel. Normaal werk je gewoon tussen de klanten en praat je niet superveel, nu houden we wat langer pauze gezamenlijk, en tijdens werkzaamheden klets je de hele tijd met elkaar. Nou, ik hoor ineens allemaal meningen en gedachtes van ze en ik leer ze wel ineens op een andere manier kennen. Ben ook echt afgeknapt op sommigen door hun meningen over corona, racisme, kinderen etc⊠zelf haat ik discussie dus ik laat ze meestal maar blaten maar thuis zit er dan wel steeds aan te denken hoe verschrikkelijk het is wat ze denken.
Te weinig over bekend. Ze testen bijvoorbeeld niet op zwangere vrouwen (logisch), maar wat het doet met de vruchtbaarheid is ook nog niet volledig bekend. Wacht ik liever even af. Je kan niet ziek worden, maar het (waarschijnlijk) nog wel doorgeven. Ik ben jong en fit, ziek worden is voor mij niet het probleem, hele kleine kans. Ik wil het niet doorgeven, als het vaccin dat niet doet is de grootste reden voor mij om het wel te nemen weg.
Ik heb dit topic niet gelezen. Waar ik het vandaan haal is de site van RIVM die zegt âer zijn geen aanwijzingen voorâ. Dat er geen aanwijzingen voor zijn biedt mij niet genoeg zekerheid.
Blind van worden zou ook zomaar kunnen ja. Of dat je babies zonder ledematen geboren worden.
Who knows. Niet alsof dat nooit eerder gebeurd is.
Wanneer is dat gebeurd dan?