Maar het is geen rekensommetje? âO je houdt je nu niet aan de maatregelen, waardoor iedereen nu uiteindelijk langer thuis zit en er mensen ziek zullen worden en overlijden, maar je helpt andere mensen soms ook dus dan kom je er uit als een okĂ© persoonâ
Iemand die gigantisch racistisch of seksistisch is maar toevallig in de zorg werkt en daarmee mensen helpt zal ik ook nog steeds op dat eerste aanspreken (en er daarom waarschijnlijk geen vrienden mee willen zijn), ondanks dat ze ook wat goeds doen. Kijk ik begin echt wel bij familieleden met uitleggen hoe de vork in de steel zit vanuit mân eigen wetenschappelijke kennis, want ik snap best dat het ingewikkeld en overweldigend kan zijn allemaal, maar als iemand blijft vasthouden aan hun standpunt is het toedeledokie voor mij hoor.
En @itakepictures met mensen die je verder een vreselijk mens of waardeloze vriend vind hou je toch ook niet in je vriendengroep? Ik vind het soort mensen wat ik gisteren op tv zag demonstreren echt geen goed mens en heb daar ook niks mee, dan hoef ik die mensen toch ook niet in mân vriendengroep te houden? Het is niet alsof mensen er recht op hebben om mijn vriend te zijn.