Caronatopic #8

Ik verwacht helemaal niks hoor. Maar als je al tijd ervoor vrij maakt is een reactie met relevante info een stuk nuttiger dan zeggen dat je oh zo moe wordt van zulke mensen.

Jij vindt dat een klein deel van iemand, ik niet. Ik vindt het veel over iemand zeggen als die zich niet aan de maatregelen wil houden > diegene bljjft namelijk bewust een virus verspreiden. Die persoon is zich er dus ook bewust van dat er mensen dood kunnen gaan door zijn gedrag. Heel leuk dat iemand dan bijv een tientje per maand aan het wnf doneert, maar dat maakt het in mijn ogen geen beter persoon.

2 likes

Ik vind het niet allesbepalend nee :slight_smile:

Oh ik wist dat dus ook niet? :see_no_evil:
Ik ben altijd moeilijk aan het doen met zoeken naar de reacties van Ovenschaal omdat ik die zo fijn vind. Blijkt dat er reacties bovenaan het topic staan. Maar bedankt! Ik gebruik die informatie namelijk heel veel in gesprekken met vrienden en familie die twijfelen over het vaccin

2 likes

Ik heb een afspraak kunnen maken voor vaccinatie :partying_face:. Voor degene in Brabant die ook tegen volle locaties aanliepen, in Veghel is weer veel plek deze week.

14 likes

En dat mag! Maar ik vind ook dat ik dan mag bepalen ā€œhoe makkelijk ik een vriend/geliefde af schrijfā€.

3 likes

Het verschil is ook wel dat je geen vragen stelt, maar stellig uitspraken doet die gewoon niet waar zijn en in dit topic al heel vaak zijn ontkracht. Als die uitspraken mogelijk schadelijk zijn voor anderen zou ik daar wel mee oppassen en dan kan je verwachten dat mensen er op reageren :woman_shrugging:t2:

16 likes

En onvruchtbaar

3 likes

Niet waar. Je gaat alleen maar naar de hel.

5 likes

see y’all in hell

7 likes

Het gaat best wel vaak over dat een avondklok, reisverbod of visiteverbod niet zou gaan werken, omdat er niet op gehandhaafd kan worden. Ik denk echter dat veel mensen zichzelf er toch wel aan gaan houden, ondanks dat de pakkans klein is. Er zijn toch best wel heel veel regels in Nederland waarbij de kans dat je een boete oploopt klein is, maar waar men zich over het algemeen wel aan houdt? Daarom een anonieme poll:

Ik ga me houden aan de avondklok vanaf 20.00 uur als deze zou worden ingevoerd
  • Ja
  • Nee
  • Ik kwam nu al nooit buiten na 20.00 uur

0 stemmers

Ik ga me houden aan een visiteverbod
  • Ja
  • Nee
  • Ik heb nu al nooit visite/ga nooit op visite

0 stemmers

Ik ga me houden aan een reisverbod van 15 km rondom je huis (uitgezonderd situaties waarbij je geen keus hebt denk aan: werk, kinderopvang, noodsituaties e.d.)
  • Ja
  • Nee
  • Ik kom nu al nooit verder dan 15 km van mijn huis (wederom uitgezonderd situaties waarbij je geen keus hebt)

0 stemmers

Bij die laatste alleen als mantelzorg uitgezonderd wordt. Wij doen roulerend boodschappen en ā€œpositiviteitspostā€ regelen voor een familielid, voor mij 25km rijden.
Als zij ineens zelf boodschappen moeten doen en daarmee zichzelf in gevaar brengen (want risico groep) riskeer ik met liefde een boete :crazy_face::see_no_evil:

Anders: dikke prima

Ik ga me houden aan het visiteverbod, maar: hoe zou je het dan moeten zien als je ouders op de kinderen passen? Bij mij passen mijn ouders 1 dag per week op en als we de kinderen ophalen, blijven we altijd avondeten. Zou je je kinderen dan ook niet meer bij je ouders kunnen brengen? Dat zou nog meer 'opvang’problemen opleveren vrees ik.

2 likes

En heb je het idee dat men zich daar in BelgiĆ« over het algemeen aan houdt? Lijkt mij echt lastig wie je dan kiest en (zoals iemand anders ook al zegt), wat nou als er dan mensen ā€˜overblijven’.

So close but yet so far.
Benieuwd wanneer cliĆ«nten van m’n oude werk ingeĆ«nt worden, zitten d’r een aantal bij die ik niet mee zou nemen naar Veghel :joy: maar neem aan dat dan de AVG artsen e.d. op locatie gaan toedienen?

Ik moet vanaf morgen 3 keer per week naar werk om halve klassen op te vangen. Gister en vandaag ineens 3 collega’s die positief getest zijn, terwijl ze allemaal echt afstand hebben gehouden en mondkapjes op. Maar elkaar toch besmet tijdens een vergadering op locatie… Voelde me al vet ongemakkelijk bij met het OV naar werk moeten en dan met 2 volwassenen + halve klas in een lokaal zijn (wel op 1,5m) maar nu al helemaal :persevere:

Leerlingen komen grotendeels met taxi of ov dus lopen daarin ook meer risico dan wanneer ze op de fiets zouden komen. Raak hier echt gestresst van merk ik. Vraag is denk ik niet of ik Corona ga krijgen maar wanneer :’)

Ik studeer verpleegkunde en het is vorige week bekend geraakt dat we hier in BE onder de zorgprofessionals vallen wb de vaccinatiestrategie. En echt superteleurstellend, er waren al meteen reacties eronder van medestudenten die vroegen of het vaccin verplicht is.
:pensive:

1 like

Is overgeven echt bij veel mensen een bijwerking of meer als je net pech hebt? Ik heb emetofobie dus ik vind het kut dat ik gelezen heb dat dat een bijwerking kan zijn, had daar nog niet bij stilgestaan :grimacing:

1 like

Mbt die bijwerkingen - moet je je na het vaccin laten testen bij klachten :see_no_evil:?
Zeg maar de dag of 1-2 erna. Want veel bijwerkingen zijn toch ook veelvoorkomende corona verschijnselen? Hoofdpijn / koorts / vermoeidheid

Ik heb een vraag. Onbelangrijk hoor, maar nieuwsgierig en wellicht weet iemand hier zo het antwoord.

Volgende week moet ik voor een bepaalde activiteit een bloedtest laten afnemen, om te kijken of er antistoffen in mijn bloed aanwezig zijn. Mij is het uitgelegd als volgt (en ik hoop dat ik het goed zeg): als er antistoffen worden gevonden, wordt er een sneltest gedaan. De bloedtest is een vingerprikje en er is een arts aanwezig.

Is dit zo’n antistoffen test waarbij je kunt achterhalen of je Corona hebt gehad, of niet? Ik ben in maart heel erg ziek geweest en nog altijd benieuwd of dat toen Corona is geweest.

PS. Ik weet wat de mening hier is over sneltesten en ik deel die mening, maar in dit geval is het niet mijn beleid en moet ik het wel volgen. Ik heb inmiddels een paar keer een reguliere GGD test gedaan ivm (verkoudheids)klachten, maar dit ligt dus buiten mijn bereik.