Caronatopic #8

Aaaah mijn opa en oma wonen in t buitenland. En komen normaal 2x per jaar naar ons, in maart en november. Maarja, dat gaat nu voor de 3e keer niet door. Ze zijn bijna 80.

En nu appen ze net: “we worden 26 januari en 16 februari ingeënt! Wat zijn we blij!”
Zo lief :heart:

63 likes

Iedereen kan wel een diederikdeeltje gebruiken. Waar blijft de injectie?

2 likes

Ik vond wel dit:
“Als je binnen een of twee dagen na de vaccinatie last krijgt van milde klachten zoals vermoeidheid, hoofdpijn en verhoging kan dit een bijwerking van de vaccinatie zijn. De bijwerkingen gaan binnen enkele dagen over. Heb je naast deze milde klachten óók andere klachten die passen bij corona (zoals verkoudheid, hoesten, benauwdheid of reuk- of smaakverlies)? Of heb je hebt contact gehad met iemand met corona? Laat je dan testen.” - RIVM

Maar of je dan wel mag werken bijv staat er niet bij, en enkele dagen. Ik zou zelf denk ik liever wel testen to be sure :sweat_smile:

Aan het werk. Lange diensten zeg

9 likes

Ja ben echt buitenproportioneel geïrriteerd door het niet terugkeren na 't werk…

3 likes

Denk het

Oh ik beantwoorde gewoon de vraag die iemand stelde omdat ik het toevallig eerder zag staan. Wil het ook best veranderen naar “ja dat staat op haar account als je op haar naam klikt” maar mensen vinden screenshots makkelijker en ik was er toch. Beetje net zoals een insta post linken ipv alleen er over praten.:woman_shrugging:t2: Zal mij een vegaworst wezen wie ze is en of ze nog terugkomt, allebei prima.

Een vriend van mij is vorige week lekker naar Rio gevlogen want hij moest er echt even tussenuit :open_mouth:

WTF man, ook op alle foto’s super drukke stranden en straten en nul afstand…

2 likes

Ik snap echt niet waarom je nog voor je plezier kán vliegen.

4 likes

Ik ook totaal niet, het was ook veel te makkelijk, alleen een negatieve test nodig.

Ik vraag me dit ook af want ik heb al discussies met mensen gehad die zeggen dat ze zich niet laten vaccineren wAnT zE hEbBen tOcH aL cORonA geHAd. Maar mij lijkt dat het voor alle zekerheid alsnog moet?’

1 like

Ik wist niet dat je nog wel met max. 4 mensen buiten mag zijn! Dat maakt het inderdaad wel makkelijker om met andere mensen dan die ene persoon bijv. te gaan wandelen zodat je ze nog wel kunt zien.

Laat maar, je woont in Belgie :stuck_out_tongue: Ik was even in de war met 4 personen, dat zijn er hier 2

Ik kan echt helemaal niks met die vlaggen, ook niet in combi met twee letters

2 likes

Na het vaccin heb je het optimale aantal antistoffen dus ook als je corona hebt gehad is het advies vaccineren. Omdat iedereen andere hoeveelheid anti stoffen heeft na een besmetting.

In de bnr radio podcast met Gommers wordt het goed uitgelegd. Ook hele duidelijk en fijne podcast om te luisteren vind ik.

2 likes

Yes, vanmiddag het Curevac “vaccin” ontvangen. Of de placebo :grinning:
Ik vond het toch wel een bijzonder moment.
En nee, er groeien nog geen hoorntjes of een 3e arm aan :wink:

62 likes

Jammer, wie weet hoe handig een extra arm kan zijn!

Nee, gefeliciteerd :partying_face: zou leuk zijn als je het echte vaccin te pakken hebt!

2 likes

Nou, dat zou heel handig zijn, zo’n 3e arm haha!
En dank, zou heel leuk zijn ja, als ik het echte vaccin zou hebben.
Merk er vooralsnog niks van, de prikplek voel ik niet, ik zie niet eens waar er geprikt is.
Ga dan al bijna denken dat ik de placebo heb. Maar goed, kan natuurlijk ook gewoon zo zijn
dat je er niets van merkt, en geen bijwerkingen krijgt.

2 likes

Haha, zo zou ik ook denken inderdaad. Maar je weet het niet :wink: knap dat je mee doet in ieder geval!

1 like

Ik zag laatst op Twitter deze studie langskomen die laat zien dat je nog steeds virale uitstoot kan hebben in de neus ondanks vaccinatie (in hamsters en apen, niet mensen!). Dus het is niet heel gek toch dat ze een slag om de arm houden dat je het virus alsnog kan verspreiden als je een intramusculaire injectie hebt gehad?

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.01.09.426058v1.article-metrics

‘In preclinical non-human primate (NHP) challenge experiments, several vaccines were successful at preventing disease and reducing or preventing virus replication in the lower respiratory tract. However, subgenomic and genomic viral RNA was detected in nasal samples of all NHP experiments, dependent on vaccine dose. Subgenomic viral RNA is indicative of replicating virus in the upper respiratory tract. It is currently unclear whether the detection of shedding in NHPs translate directly to humans. It is possible that vaccination will result in attenuation or prevention of disease, but infection of the upper respiratory tract will occur even after vaccination possibly resulting in transmission.’’