Dit inderdaad. In Schotland hebben we nu al sinds december een visiteverbod voor binnen (met uitzondering van kerst waar het 1x mocht) en het heeft weinig effect op de infecties zo ver ik kan zien. De mensen die schijt aan de regels hebben doen het toch en politie kan dit echt niet handhaven. Zoals je zegt, ze gaan echt niet op mensen hun deuren kloppen, daar hebben ze veel te weinig mankracht voor. Ik weet aleen niet of mensen die op bezoek gaan bij elkaar/feestjes houden nou echt zoveel bijdragen aan infecties, daar is te weinig data voor volgens mij. Dan is een avondklok misschien effectiever, maar ook dat is moeilijk te handhaven.
Nou het ligt er wel aan of de dreiging er is, met alleen het advies van binnen blijven/avondklok âverzintâ een grote hoeveelheid mensen wel een reden om buiten te deur te gaan. Als er werkelijk een dreiging is dat ze een boete moeten betalen of zichzelf moeten verantwoorden zullen meer mensen thuis blijven. Maar als je er na 2 dagen achter komt dat de politie het niet handhaaft, dan is het gewoon een advies, net als dat je als voetganger niet door rood mag lopen.
Nee dat klopt, en een keertje naar kantoor is natuurlijk ook niet gek.
Maar het is gewoon 3-4 dagen in de week ongeveer zo druk als op een normale dag pre-corona.
Dan concludeer ik dat er toch heel veel mensen gewoon naar hun werk gaan en niet thuiswerken.
Natuurlijk maakt het uit of je binnen zit te knuffelen of buiten op afstand bent, maar elk contact is sowieso meer risico dan geen contact, dat is gewoon zo.
Maar al deze maatregelen zijn gewoon universeel en gelden voor iedereen, je kunt toch moeilijk uitzonderingen gaan maken voor mensen die zich op andere vlakken keurig gedragen.
Ik kan me goed voorstellen dat het echt een domper is hoor maar iedereen heeft zijn eigen situatie die op een andere manier met een andere maatregel geraakt wordt, het zijn geen persoonlijke pesterijen ofzo. Het is gewoon zuur en dat is het voor iedereen.
Ik denk ook dat nog veel te veel mensen op kantoor werken, maar ik merk sinds de ânieuweâ lockdown wel echt minder verkeer op de weg, in ieder geval wel op de route naar mijn werk (rondom Den Haag). Bij ons op kantoor wordt het ook weer een stuk serieuzer genomen, ondanks vitaal beroep.
Nou de avondklok is here. Tot nu toe kan ik voor vrijwel alles wel begrip opbrengen maar voor dit dus niet. Belachelijk om na een lange dag werken + homeschoolen niet naar buiten te kunnen voor wat lichaamsbeweging. Die hele lockdown word zo wel een spoedreceptje voor een burn-out
Ik vind het best âbizarâ dat hier zoân commotie rond die avondklok is. Ik snap het wel, hoor, maar ik leef al maanden met een avondklok en ik ben er ondertussen al zo aan gewend (en nu is hij zelfs nog vervroegd). Geen avondklok lijkt zoân andere wereld ondertussen.
Hee dit herken ik; ik had dit ook een keer toen ik iemand met corona had gezien en de kans eigenlijk 0,0 was dat ik besmet was. En toch ging ik de hele tijd denken: âO shit is mân temperatuur niet te hoog? Heb ik niet toch een beetje keelpijn? Hm, volgens mij heb ik een kuchje. Help paniek ik denk dat ik ook corona hebâ en dat was niet zo, en achteraf had ik ook die klachten niet echt heel erg maar ging ik er echt maar op zoek zegmaar
Ja ben echt corona hypochonder. Heb net ook even de ramen open gedaan want dacht ahja binnen met verwarming dan heb ik sowieso altijd eerder droge keel en aangezien dâr ook geen crĂšme tegenop kan met mân gezicht insmeren
Waarom er commotie is? Als ik het vanuit mijn situatie bekijk (werkende ouder met jonge schoolgaande kinderen die veel begeleiding nodig hebben) ben je van pak 'm beet wakker worden om 07:00 tot 19:30/20:00 (of wanneer je kinderen naar bed gaan) druk bezig met homeschoolen/werken/gezinsshizzle. Een situatie die (bij ons thuis iig) elke dag voor stress zorgt omdat je je kinderen, hun schoolopdrachten en werk maar half aandacht kan geven en je op beide vlakken tekort voelt schieten. Als dan rond 20:00 onze vrije avond begint (die vaak ook gevuld word met werken om urenverlies van overdag te compenseren want helaas, de baas is niet coulant) gaan wij graag een rondje hardlopen of wandelen ( vaak na elkaar, want er moet altijd iemand thuis blijven). Heerlijk om lichaamsbeweging te krijgen, alleen tijd te hebben en je hoofd leeg te maken. Dus nee, van een avondklok word ik ondanks dat het allemaal voor de âgreater goodâ is Ă©cht niet blij.
Ah thanks, ja heb al zoân bakje. Wil eigenlijk nog iets neerzetten, maja kat.
Hoorde gister van corona nu zonder ventilatie binnen en paniek en toen werd ik daar weer helemaal moeilijk van (weet dat er eerst iemand met corona moet zijn om 't ook te verspreiden), mân rationaliteit is met momenten een beetje stuk
Staat vandaag op ad. Maar vertrouw het al niet want ad is net een telegraaf en het staat nergens op nos (goeie conclusie wel haha)
Het voelt wat dubbel omdat de cijfers naar beneden gaan maar de toon nu alarmerender is dan ooit (voor mijn gevoel). Ik snap natuurlijk dat het door die Britse variant komt. Blijkbaar is dat dus toch een heftige dreiging nu. Ze verwachten dat over een maand 50% van alle besmettingen met die Britse variant is hoorde ik op de radio. Maar goed ik ben wel blij dat er nu gelijk lekker doorgepakt wordt. Ik heb het nu zo in mijn hoofd dat we deze wintermaanden nog even moeten volhouden en dat straks in de lente dingen echt wel beter zullen zijn. Dat moet haast wel toch?
Op NOS staat nu dit over de avondklok:
Ook de ingangsdatum is nog onduidelijk. Het zou op zân vroegst vrijdag kunnen, zodat werkgevers en andere instanties de tijd hebben voor het treffen van voorbereidingen.
En NOS zegt dat het zal gelden tot 9 februari. Ligt het aan mij of is dit wel erg kort? Niet dat het van mij echt lang hoeft maar ik vraag me af waarom ze besloten hebben dit te doen tot 9 februari
Ik denk omdat ze dan de maatregelen in het geheel gaan verlengen. Die lopen nl tot dan.
Niks is nog officieel bekend toch? Waarschijnlijk zeggen ze tenminste tot 9 februari, net als alle andere maatregelen (en wordt het daarna verlengd haha)
ahhh ja goeie, ik vond het ook al kort maar zal idd hierom zijn
Ik snap echt dat t op persoonlijk vlak heel kut zal zijn. Al zal er in veel situaties wel een oplossing gevonden kunnen worden denk ik. Maar we willen toch niet dat er code zwart in de ziekenhuizen komt en dat er dadelijk geen plek is voor je vader of moeder of tante. Omaâs en opaâs hebben dan sowieso geen kans. Dat proberen we nu te voorkomen.
En ik besef echt dat ik makkelijk praten heb zonder werk (al heb ik daardoor geen geld, langleve spaarzame ik), weinig bezoek en niet zo sociaal.
Ik hoop gewoon dat we in een maand de besmettingen omlaag kunnen krijgen met zn allen. En dat we dan weer langzaam open kunnen. Al heb ik zelf momenteel ook het gevoel dat t nooit meer goedkomt. Al zal t heus ooit wel goedkomen. Toch. Wees lief voor jezelf en elkaar.