Misschien omdat men nu eerder de auto pakt dan de trein als ze toch een werkafspraak op locatie hebben? Mijn trein is normaalgesproken helemaal vol, nu zitten er maar een paar mensen in.
Bijvoorbeeld voor mezelf, ik werk in het WO dus ik kan niet aankomen met zo een verzoek. Nu heb ik nog redelijk geluk met mijn werktijden en kan ik vaak vroeg in de ochtend even een luchtje scheppen. Maar ik kan me voorstellen als je vaste werktijden hebt van 9-17, je nog moet eten en evt huishouden hebt, het wel krap wordt om na werk nog te gaan lopen. Microleed in veel gevallen, maar ik kan me goed voorstellen dat de avondklok voor sommige mensen wel voor problemen gaat zorgen. Maar goed als we hiermee grotere puinzooi voorkomen,ā¦
Op mij heeft het niet zo veel impact. Vind het wel zuur voor mijn vriend hij na werk niet ff naar zijn ouders kan om ze te helpen met iets in het huishouden ofzo. Zijn vader is terminaal ziek en zijn moeder niet heel lekker te been. Kijk, nou kan helpen in het weekend ook natuurlijk, maar toch wel even klote dit.
Een paar keer een wee wegschreeuwen en dan mag je wel doorrijden. Het is medisch noodzakelijk, lijkt me niet dat je daar een formulier voor moet hebben.
Hebben wij gedaan maar het kan niet alle dagen ivm collegaās/overleg. En probleem is dan ook dat er 's avonds sowieso doorgewerkt moet worden en dat willen wij zoveel mogelijk beperken. Mijn man ging daar slecht van slapen omdat zijn werk de hele avond/nacht nog in zijn hoofd zat. En zelf ben ik na een burn-out ook fan van zoveel mogelijk structuur en kantoortijden aanhouden om in de avond te kunnen ontspannen.
En jaaaaaa ik wil niet dat de zorg op zwart gaat en godzijdank wonen we hier en niet in een Grieks vluchtelingenkamp. Maar ik wil ook dat wij zelf en als gezin zo goed mogelijk blijven functioneren. En voor mij is de grens van begrip en āmeeverenā wel bereikt
Als jij met weeen en al in de auto zit dan mag je gewoon naar het ziekenhuis. Je kan misschien controle krijgen maar ze gaan je natuurlijk niet naar huis sturen als je moet bevallen
Lief, dank je wel, hoop het ook.
En ja klopt, maar omdat ze dan het onderzoek moeten openbreken zeg maar (de onderzoekers die je behandelen weten ook niet of je vaccin of placebo krijgt, alles is gecodeerd) eindigt het dan wel.
Mits je zegt ik wil dat vaccin niet waar je voor bent opgeroepen, maar lijkt me niet dat iemand die mee doet dat niet wil.
Kindermishandeling en burn-out klachten zijn enorm gestegen tijdens de lockdown. Deze maatregel maakt dat niet beter en voert de druk nog verder op. Vind ik behoorlijk zwaar wegen.
Waar is de tijd van het dorpsplein gebleven dat ze gewoon zoān houten ding hadden staan waar mensen hun armen en hoofd voor een tijdje in gestoken moesten worden. Kunnen ze niet zoiets fabriceren van die mensen hun ski-uitrusting. Ski of shame.
Ik vroeg ook niet waarom er commotie is. Zoals ik zei, ik begrijp het en deze argumenten zijn in dit topic ook al zo vaak herhaald. Het is ook niet niets. Het voelt voor mij alleen al zo lang geleden dat er hier gƩƩn avondklok was dat het voor mij raar is dat daar hier nu zo heftig op gereageerd wordt. Ik zit gewoon in een andere situatie, want de lockdowns waren hier ook veel strenger, waardoor die avondklok voor mij persoonlijk als maatregel al āmeevielā (omdat we van een tijd komen waarin we max. 1km rond ons huis mochten om te wandelen/lopen, en dat vond ik persoonlijk echt heftig).
Het is echt heel schrijdend op alle vlakken. Huiselijk geweld is in 2020 flink gestegen en dat zijn alleen de casussen die bekend zijn. Nog duizenden die natuurlijk niet in beeld komen.
Hier een voorbeeld van een artikel maar er is hier veel meer over te lezen, dit was ook te verwachten uiteraard.
Maar je kunt dus bijna niet meer kiezen als overheidzijnde. Uiteraard zullen zij zich bewust zijn van alle gevaarlijke schrijnende gevolgen, maar Het gaat om leven en dood omdat we in een pandemie zitten. Ik zou nu echt niet in de schoenen willen staan van de mensen die beslissingen nemen
Ik vind het ook āmakkelijkā praten vanuit onze kant
Conclusie is in ieder geval dat jullie het nooit leren.
Ondertussen is dit topic echt een #mood geworden waar ik even niet mee kan dealen. Sorry! Er wordt lekker gevaccineerd, cijfers dalen nog steeds, weer langer licht. Kom maar door avondklokje en Britse mutant, dealen we ook nog ff mee. Ik kijk uit naar de zomer
Ik zit te wachten op die avond klok. Gewoon geen schreeuwende kinders in de avond meer. En ik kan eerder weg gaan bij mensen want ja avond klok he. Joejoe
Heb die Britten na ā45 nooit meer vertrouwd! Geheel terecht, zo blijkt.
Ik hoop het! Tot nu pissen we op alle vlakken telkens naast de pot met de pgb zorg (pbm, zorg bonus, vaccineren) dus ik kijk nergens meer van opā¦
Maar. Ik heb besloten dat ik me bij het lot ga proberen neer te leggen. En in the end zal ik ook wel weer braaf achter die wortel aandraven. (En die wortel wordt opgehangen door de pandemie en niet door de overheid idd, zoals @Ovenschaal zegt. Laten we dat vooral niet vergeten )
Eigenlijk is corona in Nederland gewoon de schuld van carnaval. Laten we dat nou eens verbieden.
Aah ik zie net dit artikel. Echt sneu dat die man zo bang was https://www.ad.nl/buitenland/man-verborg-zich-drie-maanden-lang-op-druk-vliegveld-uit-angst-voor-coronapandemie~a7aa6a49/?fbclid=IwAR0n_sxV8NWClq-VGxfKboufRCkfswQX0mGpZ9fgPm35jZgDllbcqO6mWds
jammer dat ik niet vuurwerk de schuld kan geven