Caronatopic #8

Carnaval + wintersport dan zie ik direct Klaas Dijkhoff voor me.

Precies de soort megaspreader die je verwacht

17 likes

Klinkt een beetje als de film Lost in Translation maar dan in het echie haha

2 likes

Inderdaad! Of als the terminal!

1 like

Oh shit ik bedoelde the Terminal ja :expressionless:

2 likes

Wel spannend allemaal hoe de Britse variant in NL zal toeslaan. Vandaag is de cohort goed afgebouwd, maar na 5 min was het weer ontploft op de SEH met COVID patiënten. Hoop niet dat het een voorbode van het derde golf! We hadden vandaag intervisie met wat artsen onderling en iedereen is zo Corona moe he. Natuurlijk blijven wij ons inzetten, maar doordat je niet kunt ontspannen want geen tijd en niks is open is het mentaal erg zwaar. Konden wij maar een knop indrukken en een jaar verder zijn.

33 likes

Ik hoor dus in Nederland nooit dit soort superspreader-verhalen (van één iemand die zoveel mensen aansteekt), vraag me echt af of het bij ons gewoon niet in de media komt of dat ons bron- en contactonderzoek zo achter de feiten aanloopt dat ze er gewoon niet achterkomen :") Of heb ik dit soort verhalen in Nederland gewoon gemist?

4 likes

Echt wow gewoon om de sinofobie in deze post

6 likes

Ik ging net even sigaretten halen en ik voelde mij helemaal rebels en liep heel snel en schichtig over straat. En toen bedacht ik mij dat de avond klok nog helemaal niet geldig was :joy::joy:

15 likes

Gaan de supermarkten dan ook eerder dicht? Moet boodschappen halen maar eens goed inplannen. Soms heb ik pas na 20:00 tijd om überhaupt boodschappen te doen. :woman_shrugging:

2 likes

Hier is het nooit terug te leiden naar één persoon. In zo’n situatie zijn er bij ons zo’n 100 personen en hun moeder die zich niet aan de regels houden.

3 likes

Dit is ook echt de enige reden waarom ik de avondklok niet zie zitten. Kom nergens anders voor buiten s avonds.

Ja same haha. Dat gaat dan ook even een puzzel worden voor mij soms. Hoop vooral niet op extra drukte, wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren in de laatste uren voor 20:00.

Ik ben wel “blij” dat als Nederland dan voor een avondklok gaat, deze dan ook al om 20:00 ingaat. Dan merken mensen er tenminste iets van en heeft het echt invloed op sociale contacten. Als ze dan toch voor een harde maatregel kiezen, dan ook meteen “goed”.
Stel dat ze zouden kiezen voor 00:00, dat heeft toch vrij weinig impact aangezien een gemiddeld mens tegenwoordig niet meer zo laat nog op stap is. Volgens mij merk je daar tegenwoordig vrij weinig tot niets van. Buiten alle uitzonderingen die natuurlijk al schijt hebben aan maatregelen
@tuula bijv in België hebben ze dat om 00:00 toch? Ik las een reactie van een meneer uit België en die zei dat de avondklok goed te doen was Haha.

Overigens lees ik dat in Frankrijk mensen vanaf 18:00 al niet meer buiten mogen komen.

1 like

Ja, onze eerste avondklok was 21u, geloof ik. Daarna 20u en sinds vorig weekend 18u.
Winkels gaan ook vroeger dicht, dus dat vraagt wel wat extra planning nu.

1 like

Tot die tijd ben ik uitgehongerd. Icl kind. Misschien wel goed voor mn dieet :+1:t3:

2 likes

Ik had het als jongere waarschijnlijk ook mega zwaar gehad omdat ik m’n vrienden niet kon zien want toen zag ik minder urgentie van dingen in en kon ik nog minder goed consequenties overzien.

Maar nu vind ik dat ze zich niet zo moeten aanstellen want ze hebben nog een heel leven voor zich om dit allemaal te doen. Nu leren ze ook dat het leven (helaas) niet altijd loopt hoe je zelf wil.

Ik vind het vooral voor ouderen erg, want 1 jaar binnen en weinig contact met geliefden is echt heel veel op de relatief korte tijd die zij nog hebben.

17 likes

Ik ben wel benieuwd of je met de avondklok nog voor je deur mag roken, ik ben bang van niet (onze deur komt ook uit in een steegje waar vaak jongeren hangen). Maar m’n vriend is dusdanig verslaafd dat dat dus gewoon gaat betekenen dat die weer binnenshuis moet roken. Hij was daar net 3 weken mee gestopt :pleading_face:. (first world problem hoor + we zien wel waar 't schip strandt)

Jongeren die ik spreek (inclusief mezelf wel lol): alleen wonen, overdag fulltime werken, studeren of stage lopen, daardoor nu ook moeilijk vrienden of familie savonds kunnen gaan zien en elke avond alleen zitten? Alleen-alleen is toch wel anders dan alleen-maar-met-partner/gezin denk ik

Maar denk dat dit voor iedereen vervelend is, niet alleen voor jongeren, maar ja, wat moet dat moet

7 likes

Avondklok betekent voor mij alleen maar vroeg pieken en veel logeerpartijtjes. Kan me echt niet indenken dat mensen elkaar nu niet gaan opzoeken. Eerder juist intenser, vroeger en alles binnenshuis en wachten tot de volgende ochtend en je weer over straat mag.

1 like

Ja ik zie dit om me heen nu al veel gebeuren, vriendengroepen die in het weekend tot de volgende ochtend vroeg met teveel mensen samen zitten. Dat gaat echt niet veranderen, enige is dat ze het nu tot minstens 4 uur vol gaan houden.

3 likes

Is het echt jullie terrein als hij buiten de deur staat? En anders half in de deur opening? Ik neem aan dat dat nog wel mag even buiten roken. In je voortuin zou dat neem ik aan ook gewoon mogen.

1 like