Caronatopic #8

Als het om 20:30 is kan ik precies om 20:30 bij mijn vriend zijn. :’) Trein komt om 20:20 aan en het is precies 10 minuten lopen. Ik hoop echt dat het dus om 20:30 is.

Samenvatting

Ik kan natuurlijk eerder gaan maar ik heb een abonnement dus ik heb geen zin om mij scheel te betalen aan de trein (ik hou van mijn vriend hoor maar kan dat geld nu even niet missen).

14 likes

Dan is iedereen thuis voor GTST, het is een complot! Ludo Sanders zit erachter!!!

38 likes

Ik ben benieuwd naar de persconferentie over de avondklok. Ik ga tegenwoordig graag tussen 20.00 en 22.00 uur boodschappen doen vanwege de drukte, maar verder kom ik nooit buiten rond die tijd :+1:t2:

2 likes

Misschien zie ik iets grandioos over het hoofd, maar waarom tot 4:00/4:30 en niet tot later? Bijvoorbeeld 5:30. De drempel om tot 5:30 op een feestje te blijven ligt toch een stukje hoger dan tot 4:00 lijkt me zo. En ik snap dat als je er 6:00 of 6:30 van maakt dat je dan weer relatief veel mensen treft die 's ochtends vroeg naar hun werk moeten.

4 likes

Straks wordt het zo’n bagels&beans openingstijd “De avondklok is van 20.32 tot 4.28.”

34 likes

Ben toch wel een beetje ‘zenuwachtig’ ofzo voor de persconferentie? Ook omdat ie al zo vroeg op de dag is. Ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de rest van Nederland de avondklok gaat opvangen.

2 likes

Als ik mensen hoor over “makkelijk tot 4u op een feestje zijn”, besef ik ineens dat ik echt een compleet ander leven heb :joy:.
Heb hier echt over nagedacht vannacht haha :crazy_face:

37 likes

Tot op een zekere hoogte ben ik het met je eens. Maar als we alles maar wegstoppen, weglachen, en kapot relativeren dan ben je uiteindelijk verder van huis.

2 likes

Misschien moeten de IC verpleegkundigen dan ook niet zeiken want je hebt ook kinderen die in een zeiknatte tent in een vluchtelingenkamp wonen. Wat is hoge werkdruk nou vergeleken met dat?

Ohnee misschien moeten die kinderen ook niet zeiken want er zijn ook kinderen in een vluchtelingenkamp zonder tent🙄

Ophouden met het leed van anderen belachelijk maken. Jij kan niet voor een ander bepalen wat ‘erg’ is en hoe ze zich voelen in een bepaalde situatie.

20 likes

Hup, terug naar bed en met je andere been eruit stappen.

9 likes

Hahaha ik ook echt. Feestjes wat die heb ik al sinds vorig jaar niet meer gehad :joy:

1 like

Omg echt mijn vriendinnen en Corona. Zo’n hekel aan hun houding. Nieuws dat morgen avondklok in gaat, de een naar de ander in de groepsapp: “tja, ik ga me er in het begin denk ik wel aan houden, maar weet niet hoe lang dat duurt” en “ik kan toch gewoon een werkgeversverklaring laten zien en zeggen dat ik nachtdienst had”. Haha is goed jongens! Ga vooral lekker de regels proberen te omzeilen en ruim interpreteren. Door mensen als jullie moet die avondklok er überhaupt komen. Hoop echt dat het allemaal snel voorbij is want is niet goed voor m’n bloeddruk dit gedoe.

3 likes

Ik heb het idee dat de meeste besmettingen ook niet plaats vinden op feestjes die tot 05:00 duren, maar bij boomers die gezellig met elkaar gaan eten en borrelen en om 23:00 weer naar huis gaan. De meeste jonge mensen die ik ken houden nu gewoon feestjes met hun eigen huishouden en nodigen geen andere mensen uit.

04:30 zal wel vroeg genoeg zijn dat er geen problemen zijn met mensen die vroeg naar hun werk moeten, maar laat genoeg om de meeste mensen binnen te houden ‘s avonds.

5 likes

Hahaha hier moest ik wel om.lachen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar serieus, ik word echt een beetje gek van dat ‘je moeten niet zeuren want de mensen in de zorg!!!11!!’ sfeertje hier. Je kunt niet voor mensen bepalen hoe ze zich mogen voelen, en voor steeds meer mensen is dit gewoon heel zwaar. Punt.

20 likes

:muscle:t2:

1 like

Ik hoop wel echt heel erg dat ze in de persconferentie nu ook gaan zeggen dat ze al die achterlijke vakantie vluchten gaan schrappen en vooral vluchten uit de UK tegen gaan houden. Ik kan er oprecht niet bij dat hier een avond klok wordt ingevoerd als er per dag nog 40 volle vliegtuigen uit Engeland landen

20 likes

Ik denk omdat er een heleboel mensen zijn die echt vroeg beginnen zoals bakkers, mensen in fabrieken die 24/7 draaien, bedrijven die werken met ploegendiensten etc. Dus dat scheelt een hoop controle voor de handhaving.

4 likes

Ik hoorde op de radio dat het OMT een verlaging van de R 8 tot 13 % verwacht met deze maatregel, ik vind dat toch wel een groot percentage en ik verwacht dat het OMT meer kennis erover heeft dan jij, ik en iedereen die niet voor is (ik vind 't ook stom dat vandaag de 1e x is dat ik een percentage hoorde)

@Dombo de targetgroep van deze maatregel zijn wel jongeren van 18-25 jaar (zelfde radioprogramma).

14 likes

Vervang ‘vooral’ even door ‘ook’. Ik vind dit zwaar ja, en besef mij ook dat dat voor heel veel mensen geld waarin de situatie misschien in het ‘grote geheel’ meevalt maar individueel heel zwaar kan wegen.

Nou inderdaad @Calypso. Het is voor iedereen zwaar en iedereen is Corona zat dus hoe sneller we ons aan alle maatregelen houden, hoe sneller het voorbij is. Suck it up. Je helpt jezelf ook niet door er constant zo mee bezig te zijn hoe zwaar het wel niet is. Probeer in oplossingen te denken en het zo voor jezelf draaglijk te houden. En niet zeggen dat jij dat niet kan want ook dat moeten we allemaal.

2 likes