Maar die stip is er wel! Er wordt gevaccineerd. Ja het is nu nog even doorbijten en het duurt al zo lang maar juist nu is er wel uitzicht op betere tijden.
Ik probeer me die stip ook voor te houden. Maar dan zit ik in de auto, met radio 1. En dan hoor je weer van die experts over de Braziliaanse, Duitse en Engelse en zuid Afrikaanse variant en dat die Braziliaanse variant er wel meerdere kijken vane en compleet ander kaliber. En dat we niet weten wat het vaccin daar tegen doet. En sorry, maar dan barst ik echt in janken uit. Dan is die stip zo poef weg
Net als dat het gisteren avond bij NPO (of BNR ) ging over dat we de vaccins niet eerlijk verdelen. En daardoor mutaties zullen blijven bestaan. We hebben een wereldwijde pandemie en die is pas onder controle als we wereldwijd de vaccinatie graad hebben gehad? En nu ligt 56% van de vaccins bij de 14% rijkste landen. Ze zeiden dat in heel Afrika maar 25 doses waren atm… hoe dan?
Wat is dan nog de stip?
Edit:
Bronnetjes
Radio 1: Dit is de dag, van dinsdag 19/1, rond minuut 10 (ja ik weet toevallig exact waar ik reed haha)
Radio 1: bureau Buitenland, dinsdag 19/1, rond minuut 4-5.
"In the midst of a raging pandemic and widespread social unrest, these days it can feel as if reassuring platitudes are inescapable.
“Everything will be fine.”
“It could be worse.”
“Look on the bright side.”
But as well intentioned as those who lean on such phrases may be, experts are cautioning against going overboard with the “good vibes only” trend. Too much forced positivity is not just unhelpful, they say — it’s toxic."
Als iemand zich rot voelt en even z’n ei kwijt moet mag dat in mijn DMs
Het zal je misschien verbazen, maar het kabinetsbesluit is nog niet genomen, dus niemand weet nog wat het precieze plan gaat zijn, en zeker deze random forummers* niet. Ik snap dat de onzekerheid vervelend is, maar die persconferentie is over een paar uur, en volgens mij kun je beter wachten dan zitten speculeren en zoeken naar mogelijke gelekte informatie, geeft alleen maar meer gevoel van onzekerheid.
*Tenzij Rutte hier mee post, dan heb ik niks gezegd (oh en Mark, kun je dan gewoon je positie als VVD lijsttrekker opgeven? het wordt wel erg beschamend nu)
Het land van mijn schoonfamilie heeft al besloten dat internationaal reizen er in 2021 niet in zit dus voor mij ligt de stip ook pas in 2022. Ik kan er ook best moedeloos van raken, maar als we al eerder binnen Europa mogen reizen biedt dat toch wat verlichting.
Edit: jaartal aangepast want ik leef nog in 2020.
Hahaha echt he! Wij zijn helaas wel al dagen aan het regelen, denk meer organisaties in de zorg vandaar de vraag naar hier toe. Maar zal het antwoord het juiste topic plaatsen om verwarring te voorkomen
In welk jaar leef jij
Haha ik werk niet dus ik heb dit jaar nog geen datum op hoeven schrijven.
Haha ik had vanmorgen bijna hetzelfde gesprek met m’n moeder die in de zorg werkt, maar die kwam ook tot de conclusie dat nu even een paar uurtjes wachten met de laatste dingen regelen ook niet zo heel veel uitmaakte.
NOS zegt: waarschijnlijk rond 13.00
Het OMT is daar natuurlijk ook niet helemaal eensgezind over. Daarnaast denk ik dat het heel moeilijk wordt om dit achteraf te meten aangezien we meerdere beperkingen tegelijk gaan toepassen. Als mensen zich gewoon aan de reeds geldende maatregelen houden was dit ook niet nodig geweest.
Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Italië geboekt met het hele gezin voor eind juni, dit is echt wel iets om naar uit te kijken. Als het niet door kan gaan dan is het jammer en te annuleren, maar het biedt wel een beetje perspectief nu moet ik zeggen. (Er is wel een persoonlijke reden waarom ze dit doen, niet zomaar omdat we per se op vakantie moeten zeg maar)
Ah hopen dat het bij je moeder ook al eerder duidelijk is en anders fijn dat ze gewoon mag afwachten!
Is ook zo oneerlijk ergens dat als je netjes afwacht en wacht op officiële informatie etc je dan elke keer de dupe bent en overal net naast grijpt. Zou zoveel stress en werkdruk schelen
Ik vind het ook irritant dat de media de hele tijd met van die speculaties komt. Ik merk aan mezelf dat ik daar echt onrustig van wordt.
Niet per se over die avondklok, de avonden dat ik het afgelopen jaar na 20:00 buiten was zijn sowieso op één hand te tellen en nou ja, is niet anders.
Maar je leest nu ook berichten dat je je eigen provincie niet meer uit mag. Daar ben ik zo bang voor. Mijn familie woont in de provincie naast de mijne.
Mijn moeder heeft momenteel psychische klachten waarbij ze me nodig heeft en mijn zus is hoogzwanger van haar eerste baby, dus ook spannend allemaal. En ik wil natuurlijk ook haar heel graag ondersteunen de eerste weken.
Kan me daar dan nu al helemaal druk om maken, dat ik hen misschien wekenlang niet kan zien. Terwijl het nog maar geruchten zijn. Maar het is moeilijk om die gedachten uit te zetten als het wel steeds naar voren komt in corona nieuws.
Is het eigenlijk zo dat je jaarlijks een corona vaccinatie nodig hebt net zoals de griepprik? Of is daar nog niet veel over bekend… sorry als dit al besproken is!
Ga stuk als er straks helemaal geen avondklok komt, alle drama hier voor niets
Wat een rare tijd, dan is iedereen toch aan het werk.
Ik heb morgen m’n jaarlijkse beoordelingsgesprek. Normaliter vind ik dat altijd spannend. Nu denk ik “fuck it, nu ik thuiswerk met een dreumes is al het werk dat ik gedaan krijg een prestatie, ongeacht de kwaliteit.”
#jemoetgoedzoekenmaarelknadeelheeftznvoordeel
Heeft iemand misschien tips hoe het beste een meeuw te vangen? Op mijn huis wonen, vind ik tellen als huisdier. Vind dat ze maar eens mogen gaan werken voor hun gratis plek ipv alleen maar mij wakker schreeuwen met hun geklaag. Ze gaan mij maar eens uitlaten ‘s avonds