Caronatopic #8

Ik zou bij Bol voor 23:59u een hondenriem bestellen en tijdens je avondwandeling elke 3 minuten ‘Roooooover, kom naar het vrouwtje!’ roepen.

7 likes

Ik hoor nu meteen Martin Morero roepen: SINATRA KOM HIER!

11 likes

Hier kun je hem live meekijken, er staat dat hij om 13:00 begint.
(hoe irritant is die play button in dat plaatje trouwens, er gebeurt niks als je erop klikt hahaha)

2 likes

Ik drop dit artikel omdat ik denk dat we hier in algemene zin waakzaam voor moeten zijn.

Maar ja, ik ga dit topic maar negeren. Heb geen zin me te moeten verdedigen en uit te leggen dat het relativeren sinds eind oktober gewoon echt niet meer lukt en ik constant buikpijn heb van de spanning.

5 likes

Whahah ik heb die nu ook in mijn hoofd :joy: Als ik de avond klok zat ben dan laat ik mijn amsterdamse accent boven drijven en ga ik ook door de stad lopen: Siiiiiiiiinatraaaaaaa kom hierrrrrrr

Als ik op het nieuws kom dan doe ik even een shout out naar FF door het code woord veenmol te zeggen :joy:

OMG als kind heb ik nooit doorgehad dat die hond naar Frank is vernoemd :open_mouth:

5 likes

Hoe lang is die lockdown daar geweest?

Lijkt me heel raar inderdaad om dan te horen dat je zus gewoon vrij normaal vanalles kan doen!

Ik denk dat het ‘probleem’ ook is dat iedereen andere copingsmechanismen heeft om met deze pandemie en de bijbehorende beperkingen om te gaan en dat dat in dit topic weleens kan botsen. Een gedeelte van de mensen heeft de behoefte om hier even stoom af te blazen, bijv. door te klagen over de maatregelen, wat er allemaal niet meer kan en hoe ze zich hierbij voelen en/of is op zoek naar erkenning van haar leed (hoe klein dit in de ogen van anderen ook kan zijn). Een ander deel is op zoek naar positiviteit, een stip op de horizon om naar uit te kijken en/of relativering van hun eigen leed. En sommige mensen zullen wellicht hier ergens tussenin zitten of de ene dag bij groep 1 en de volgende dag bij groep 2 horen ( :raising_hand_woman:).

10 likes

Je bood het zelf net al heel lief aan aan anderen, maar als jij even wilt spuien of erover wilt praten, slide dan ook gerust in mijn DM :heart:.

1 like

Sowieso is de spanning altijd hoog net voor een persconferentie. Bij mij iig. Als ze eenmaal die avondklok hebben bevestigd en eventuele andere maatregelen zakt dat ook wel weer weg vaak. Die onzekerheid erover en de angst ervoor is vaak groter dan wanneer het echt gebeurd.

1 like

Vind t wel lekker dat t om 13.00 al is. Scheelt weer een halve dag spanning.
Bij ad.nl loopt iemand te slapen daar staat de avondklok zal duren van 08.30 tot 04.30 :joy:

13 likes

Ik denk dat het wel gebeurt, maar het mag niet. Mijn ‘ja hij was inderdaad hier’, kan ook zorgen dat een patiënt gepakt wordt voor een of ander feit dat vlakbij het ziekenhuis gepleegd is, of voor een gevecht in de kroeg waar hij zelf zegt niet bij te zijn geweest, of weet ik het op wat voor andere manier die ik niet kan overzien schadelijk is voor de patiënt. En hoe weet je dat de patiënt toestemming geeft, je ziet hem niet, je hebt geen formulieren of handtekeningen, je weet niet of hij zelf heeft gezegd dat ze jullie moeten bellen of dat de politie maar wat gokt.

Nogmaals, het zal echt wel gebeuren, maar het mag officieel niet (in Nederland).

3 likes

Zo dat was wel even schrikken, de beste vriend van mijn vriend lag in het ziekenhuis met corona, en hij lag echt aan de beademing en heeft steroiden in zijn long gekregen en alles. Gelukkig is ie sinds gisteren thuis, maar damn ik heb er toch wel even over in de zenuwen gezeten. Ik hoor ook steeds meer verhalen om me heen van jonge mensen die het heel heftig hebben gekregen toch. Ik besef me wel echt dat ik dan best wel mazzel heb gehad met hoe mild het bij mij eigenlijk was, afgezien van het feit dat het heel lang duurde eer dat ik me eer 100% mezelf voelde

3 likes

Ter aanvulling: In NL ben je dus ook strafbaar als je informatie als je informatie over een patiënt vrijgeeft, zelfs als dat geen inhoudelijke informatie is maar alleen dat een patiënt op de spoed geweest is. Nou zal dat in de praktijk in deze gevallen wel meevallen, aangezien het nu in het belang van de patiënt is dat je deze informatie vrijgeeft dus die hier geen melding van zal maken. Maar het mag inderdaad officieel niet.

2 likes

Volgens mijn vader gaan ze ook uitvaarten weer aanpassen. De locatie van mijn moeder is al streng met max. 45 gasten (van de rijksoverheid mogen er nog 100), het lijkt me echt heel heel kut als we er nog 15 af moeten zeggen…

Herkennen jullie het moe worden van discussies t.a.v. vaccinaties? Ik heb soms zo niet meer de puf om er tegen in te gaan, dingen te weerleggen e.d. Nu is er weer een collega die heel fel is t.a.v. vaccinatie (wij worden eerder gevaccineerd op het werk dus speelt nu al grote rol) want schadelijk voor zwangeren, want meer kinderen met afwijkingen geboren, want nog helemaal niet zeker of je dan de ander niet besmet e.d. Ik noem dan allerlei argumenten die ik vanuit hier heb, maar als iemand dan nog met gestrekt been er in gaat dan heb ik gewoon de puf niet meer om het te verdedigen. Baal ik soms zelf van :sweat_smile:

1 like

Ik vind de benaming bubbel trouwens echt zo stom.
Sowieso dat hele gedoe, hiermee heb je helemaal dat er mensen weer eens buitengesloten gaan worden en dus helemaal niemand meer zien.

Er zijn zelfs ziekenhuizen op hun vingers getikt omdat ze enveloppen met logo en afdeling erop hadden. Dan zou iemand aan de envelop kunnen zien dat jij bij de MDL-arts loopt en dat is al teveel informatie.

1 like

Ik kan het niet meer terugvinden maar ik heb gelezen dat het van 100 terug naar 50 zou gaan. Hopelijk is dat zo dan hebben jullie geen probleem. Sterkte❤

Ja en naast betrouwbare bronnen delen waarom dat nergens op slaat is er ook niet veel meer wat je kunt doen. Zij beschouwen die bronnen dan als propaganda van de overheid of Bill Gates en vertrouwen alleen de bronnen die hun eigen waanideeën supporten.

Tuurlijk is niet iedereen zo en misschien zijn mensen wel te overtuigen maar dat zijn volgens mij eerder mensen die nog twijfelen ipv er echt fel tegen zijn.

1 like