Caronatopic #8

Je vroeg niet hoe ze het bedoelde, maar had direct je oordeel al geveld. Dan zou ik ook geen zin meer hebben om het uit te leggen of mezelf te verdedigen.

2 likes

Volgens mij waren we er net al over uit dat ze het zo helemaal niet bedoelde.

3 likes

9 juno bedoel je zeker

5 likes

Bedoel je niet julij?

1 like

Hugo: praat 100 jaar over het gaan versnellen van het vaccineren

Journalist: vind u niet dat Nederland sneller moet gaan vaccineren?

Ik: :

Edit: gigantisch plaatje vervangen voor smiley

Edit2: plaatje weer terug voor @June

18 likes

Uitvaarten zijn denk ik echt een gevoelig onderwerp. Ik had tijdens de eerste lockdown een uitvaart (toen max 30) en vond het niet knuffelen met andere familieleden echt rot, vooral toen een bejaard iemand mij opeens een knuffel gaf. Ik stamelde toen echt iets van; nouu dit kunnen we beter niet doen. Maar voelde me daar echt rot over, maar ik voelde me ook rot over die knuffel zelf. Niks voelde oke of juist. Vond het ook erg lastig dat je dat ā€˜koffiemomentje’ niet kon hebben na afloop. Niet even met z’n allen het af kunnen sluiten… Toch denk ik wel dat, hoe pijnlijk het ook is, het goed is dat uitvaarten niet helemaal los gelaten worden. Denk dat het inderdaad juist een bron van besmetting is. Iedereen verdiend een volwaardig afscheid, maar ik denk dat we er voor moeten waken dat die afscheid niet gaat leiden tot veel meer afscheids. Wat ik wel heel moeilijk vond was dat een dag na die uitvaart er plekken waren waar ontzettend veel mensen dicht bij elkaar waren. Dat kon ik toen echt niet verkroppen.

Sterkte aan iedereen die in deze rottijd een uitvaart mee moet maken.

5 likes

omg doe please het plaatje weer terug want dat is precies hoe ik me voel

1 like

Hij is terug hahah.

Vind het zo knap van Mark en Hugo dat ze daar zo lang zo geduldig die domme vragen staan te beantwoorden in plaats van de lessenaar het publiek in te smijten en wegstampen

3 likes

Ja, eens. Tot nu toe zaten we soms een beetje te speculeren van, goh zal ik eind februari een kappersafspraak maken. Of denk je dat we mss in maart weer eens een terrasje kunnen pakken.

Terwijl me nu wel duidelijk is, volgens mij allebei die dingen niet minstens tot april zelfs met deze lockdown.

Heel anders voor mijn gevoel dan de eerdere lockdown.

4 likes

Jawel bezorgen mag wel nog na 20:30 (met werkgeversverklaring voor de bezorger). Zelf afhalen moet wel voor 20:15

2 likes

Ik ben wel blij met de maatregel dat je nog maar ƩƩn persoon per dag op bezoek mag hebben. Mag m’n vriend 1x per week lekker in z’n uppie bij z’n saaie ouders gaan eten in plaats van dat ik ook mee moet, laterrrrr. Ik vermaak me wel met een diepvriespizza en Grey’s Anatomy.

80 likes

:heart_eyes:

1 like

Te laat :fearful:.

1 like

Oh? Dat had ik maandag j.l. dan weer niet, dat ik in mijn ondergoed moest. Een longarts heeft naar mijn hart en longen geluisterd, en wat gevoeld bij mijn ribben en buik.
Zwangerschapstest hoefde ik ook niet, maar goed, ben ook wat ouder dan de meesten hier haha. (overgang al gehad…)

Oh wat gek! Ik kreeg allerlei testjes, van neurologische dingen met gekke bekken trekken tot reflexen testen, klieren voelen en idd hart, longen en ook buik luisteren bij mij. Misschien moest ik extra gecheckt worden omdat ik er erg ziekelijk uitzie, haha.

Hoe voel jij je nu trouwens, jij had gister wel last toch?

1 like

Er was maar 1 andere auto op de test locatie! Iemand anders die ik ken had daar vandaag binnen zes uur de uitslag van.
Vond 't wel veel vervelender nu, leek wel of er iets brandends op de staafjes zat. Voel m’n keel nu ook nog

Hm heb nu alleen een klein beetje pijn op de plek van de injectie, verder nog niks eigenlijk. Maar dat krijg je denk ik sowieso van de prik, ongeacht wat erin gespoten wordt? Maar het is pas een uur of 5 geleden dus kan er nog niet echt iets zinnigs over zeggen! Verder misschien handig om alvast even na te denken over je medische voorgeschiedenis, want naast dat ik allerlei vrij specifieke vragen kreeg in de trant van ben je allergisch voor zus of zo of heb je een bloedstollingsziekte die ik makkelijk kon beantwoorden kreeg ik daarna ook een soort open vraag of ik even mijn volledige medische voorgeschiedenis/artsbezoeken uit het verleden kon vertellen, haha. Dat vond ik best moeilijk om on the spot te bedenken dus dat is wellicht handig om al even van te voren over na te denken. Daar werd dus ook het verwijderen van verstandskiezen bij de kaakchirurg onder opgetekend, bijvoorbeeld.

Dat volledige lichamelijke onderzoek hoeft alleen op dag 1 en de allerlaatste dag lees ik nu, dus volgende keer hoef ik me niet te scheren geloof ik,

3 likes

Wat een verschil dan, heb idd alleen hart en longen gehad, en dat voelen zullen de klieren dan zijn geweest ja.
Ik voel me nu wel weer goed. Gister eind van de middag kreeg ik ook soort steken tussen mijn schouderbladen, wat benauwd leek wel, maar was het ook niet echt. En voelde me wel wat brakkig later op de dag. Ook best wel hoofdpijn en enorme spierpijn. Alles genoteerd in de app.
En vandaag gaat het wel weer ok, iets spierpijn nog, maar verder niets meer.

Die vragen over een eventuele allergie kreeg ik ook, en verder moest ik uitdraai van mijn medische geschiedenis van de laatste 5 jaar ongeveer meenemen, gevraagd aan de huisarts. En uitdraai van mijn medicijnen bij de apotheek.
Het ging er vooral om, zo begreep ik, dat je geen auto-immuun aandoeningen hebt.
Maar volledige geschiedenis hoefde niet. Dan had ik ook wel even bezig geweest :smiley:

Nee dat vroegen ze niet bij mij, dingen in de familie.

@Misty oh als ze van tevoren al om een uitdraai hadden gevraagd is dat wel handiger ja! Mijn medische geschiedenis is vrij kort dus dat scheelt, maar moest wel even nadenken in welk jaar dan ook alweer dit of dat ziekenhuisbezoek geweest was. Langer dan 5 jaar terug iig. Grappig dat het zo verschilt.

Ben benieuwd wie van ons uiteindelijk het echte vaccin en het placebo hebben gehad.

2 likes