Ze gaan er vooralsnog van uit dat de huidige vaccins (die überhaupt geen stukje ziekteverwekker bevatten maar mrna-vaccins zijn) ook werken tegen die varianten, dus dan is dat niet nodig lijkt me.
Ik heb op dat standaard mailtje na nog steeds niks gehoord van de Curavec studie. Begin nu toch te twijfelen of ik niet een verkeerd nummer heb ingevuld ofzo. Of ze hebben al genoeg mensen, kan natuurlijk ook.
In Breda staat die nu nog open. Weet niet of je uit dat buurt komt.
Ik wacht ook nog steeds!
Wat bedoel je precies met open staan? Gaat het over dezelfde studie of over een andere studie die in Breda is? Ik heb me in december aangemeld voor de studie van het UMC! Maar ik weet niet op welke locaties die allemaal prikken, of dat alleen daar is of ook ergens anders.
Is precies dezelfde studie welke onder supervisie van het UMC in Breda van start is. Die is maar recent van start gegaan en de aanmeldingen lopen nog.
Oh, dankje! Is daar een aparte aanmeld website van? Ik kom alleen uit op die van vaccinatiestudie.nl maar daar heb ik me in december al aangemeld dus dat zal niet nog een keer hoeven lijkt me
Ah, waar heb je dat gelezen/gehoord? Want ik heb het nog niet echt zien passeren. Wel sporadisch geopperd als “mogelijkheid”, maar bij de vorige maatregelen (confinement, veranderingen in de avondklok, etc.) is het meestal al wel uitgebreid in de media gekomen voor het effectief als maatregel wordt gecommuniceerd, dus ik weet niet of er al heel concreet over wordt nagedacht.
Ik ben er weer ingetrapt om op Facebook reacties onder een nieuwsbericht over die ‘arts’ met vreemde uitspraken te lezen… en aarrggg Weer een uur van mn leven verspilt. Echt respect voor de mensen die daar nog een poging doen om met een wetenschappelijke bron te komen, want de tegenargumenten slaan echt werkelijk nergens op.
Edit: typefout
Random realisatie van een positief gevolg van corona: ik ben al bijna een jaar niet meer aangerand door mannen
fucking bizar
Kun je nagaan hoe het voelde om het te typen
Haha nee nou wel vervelend soms maar ik doelde nu vooral op in de stad/feestjes waar het eigenlijk iedere week gebeurde of bij dates
Thanks! Het ging me niet om het klaarliggen van de vaccins (hoewel dat inderdaad ook een risico is) maar over de beleidskeuze om sowieso meer tijd tussen prik één en prik twee te laten zitten, zodat er sneller meer mensen een eerste prik kunnen krijgen. Maar inmiddels is die vraag ook door de NOS opgepikt en lijkt het mee te vallen: https://nos.nl/l/2365276.
Edit: oh, de Nederlandse directeur van Pfizer is er toch niet gerust op, pff: https://nos.nl/l/2365321#UPDATE-container-50482230.
Volgens mij heb ik iedereen die daadwerkelijk geholpen heeft bedankt, geliked en niet ‘compleet genegeerd’. Ik ben overigens vrij om vragen te stellen net zoals dat jullie vrij zijn om daarop te antwoorden of niet. Zit hier ook niet op jullie commando. Stel vragen wanneer ik dat wil, wil iemand een nuttig antwoord geven prima. Wil iemand geen antwoord geven ook prima. En wil jij dit van je hart, ook prima.
Vannacht zo vaak gedroomd dat 'n uitslag positief was en ik een heeeeel contactonderzoek moest doen (heb twee mensen gezien zaterdag, dus op zich zo klaar en m’n vriend dan) dat ik niet meer wist of 't echt was. Maar heb nog helemaal geen uitslag
@Ovenschaal heeft de tijd genomen uitleg te geven en je vragen te beantwoorden, iets waar je zelf eerder zelf om vroeg, wat je vervolgens negeert, dat is toch niet netjes?
@Ovenschaal
Mijn excuses! Ik zie nu pas jouw bericht van een paar dagen geleden waar je me later zelfs nog een 2e keer in getagd hebt. Ik weet niet hoe ik dat gemist heb, vroeg me al af waarom je dacht dat ik mensen negeerde. Je hebt gelijk, dat is niet netjes en nu begrijp ik je reactie ook 100%.
Ik ga even goed lezen wat je hebt geantwoord.
Nogmaals mijn excuses. Voel me echt schuldig nu! Absoluut niet mijn bedoeling geweest om dit te negeren.
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik begrijp inderdaad hoe vaccinaties van infecties/medicatie verschillen en dus geen geboortedefecten kunnen veroorzaken. Ook dat het vaccin zo snel ontwikkeld is, begrijp ik en kan ik me ook heel goed voorstellen waarom dat nu wel is gelukt. Alleen over die groepsimmuniteit dan, is zeggen dat ze niet zeker weten of het nog overdraagbaar is gewoon een soort van ‘indekken’ voor de zekerheid? Is dus wel 99.9% zeker dat dat niet kan gebeuren, alsnog overdragen aan anderen ondanks dat je bent ingeënt?
Ik vraag me ook af of je dit ethisch kunt testen. Want mensen die een vaccinatie gehad hebben expres in contact brengen met besmette personen en vervolgens in contact met gezonde personen, dat zou dan toch de test zijn? Of denk ik nu veel te simpel