Wel een goede vraag van Kuzu zojuist wat ervoor gezorgd heeft dat D66 met slechts 30 minuten erbij wel instemt met een avondklok. Jetten zegt dat daardoor ruimte komt voor wandelingen/sporten van ouders en thuiswerkers. Een beetje een matig antwoord natuurlijk. Gewoon ouderwets politiek polderen om alsnog in te kunnen stemmen, maar dat is natuurlijk geen goed antwoord .
Ik vind het halve uurtje wel chill erbij, maar zān argumenten zijn wel echt slecht. Een wandeling maken na het eten kan prima tot 20:00, maar goed
Had ook echt niks anders verwacht dan een polderklok. Man man
Ja! Ik heb toch maar de regionale ggd gebeld. Die wisten het ook niet en vonden het een raar verhaal, dus ze is gaan rondvragen en het was een soort ict foutje waardoor ze dachten dat ik mān uitslag niet hadden gevonden oid. Als je niet opneemt voor bron- en contactonderzoek hoor je blijkbaar een mailtje te krijgen (had ik ook niet).
Ohh nou valt mee dus gelukkg
Hoop dat het dan ook vanaf 9 uur buiten stil is hahahah
Ik herken het wel, ik vond het ook vermoeiend om van 2 landen alles bij te houden, vooral omdat de maatregelen (naar mijn gevoel) ook steeds veranderen en ik bang ben dat ik dan iets mis en iets tegen de regels doe, omdat ik niet van hun bestaan af weet. In maart volgde ik alles nauwgezet. Nu kijk ik elke (paar) dag(en) op 2 vaste nieuwswebsites (1 per land) en probeer het daar verder bij te houden. Ik ben zelf al veel strenger dan wat mag, dus ik ga er maar van uit dat ik het sowieso al goed doe, zelfs als er dingen strenger worden (en de grote veranderingen in de maatregelen zijn moeilijk te missen).
Hierdoor weet ik niet altijd de exacte situatie (stijgen de cijfers? wat zijn de verschillen tussen de landen, welk land staat er het slechtste voor? zijn de scholen open?), maar het is voor mij te vermoeiend om steeds alles bij te houden. En ik ga er maar van uit dat de situatie de komende maanden niet hƩƩl wezenlijk zal veranderen (en dan zal ik het ook wel merken ), we zitten er toch nog wel mee voor een hele tijd. Maar ik begrijp wel dat het anders is als je persoonlijke situatie verandert (verhuis).
Haha, ik kwam net dit tegen: in Bali moeten toeristen pompen als ze geen mondmasker dragen en de boete niet kunnen betalen?!
Wel schrijnend dat zo veel toeristen geen mondmasker dragen trouwens.
Ik dacht dat ze moesten pompen bij een tankstation maar ze moesten opdrukken. Komen ze wel lekker makkelijk mee weg zo.
Ja, de boete is anders ook maar 6 euro volgens het artikel, dus het is sowieso wel heel gemakkelijk wegkomen (en ik heb überhaupt heel veel meningen over toeristen die nu in Bali zitten), maar ik vond het wel een grappig nieuwsbericht .
Kan iemand me helpen aan meer info. Mān moeder heeft de vaccinatie gekregen ( ) en ik hoop dat ik over niet al te lang aan de beurt ben (werkzaam in GGZ), maar mān moeder attendeerde me op de al eerder genoemde allergische reactie. Nu heb ik eerder tijdens een operatie een behoorlijk heftige anafylactische shock gehad (waarschijnlijk in reactie op propofol/ melk waarin het opgelost was) en nog wat andere specifieke (ook medische) allergieĆ«n. Via Google kom ik niet verder dan het kippen eiwit wat hier ook genoemd was, maar ik wil me graag inlezen voor ik de huisarts hierover belā¦
Edit: kippeneiwit is dus onzin, excuus!
Thnx voor je super snelle antwoord!
Die had ik inderdaad ook doorgenomen, maar daar ben ik dan helaas niet genoeg medisch voor onderlegd om te kunnen bedenken hoe die stoffen zich verhouden tot andere allergieƫn. Morgen even overleggen dan
Ik heb een stuk van het debat gezien vandaag en ik parafraseer hier maar Klaver stelde voor om net als het aantal ic-bedden voor coronapatiƫnten, crisisplekken voor de psychische zorg in kaart te brengen zodat daar meer zicht op is. Dit omdat er o.a. in Amsterdam wekelijks voor 5 a 6 mensen al geen plek is (landelijke cijfers zijn dus moeilijk in te schatten door het gebrek aan overzicht denk ik?). En meer crisisplekken creƫren maar dat lukt op de korte termijn niet neem ik aan.
Ik vind het vooral ā apart ā dat er alleen maar heel veel gesproken wordt over zielige jongeren en ouderen. Alsof de groep die daartussen zit niet mee telt?
Denk dat je tot 29 ājongereā bent en dan in een klap oud. Ofzo.
Ik dacht zelf dat dat misschien is omdat de grootste groep āalleen zijndeā mensen onder de jongeren en ouderen zitten? En mensen daar tussen misschien vaker een gezin / partner hebben waardoor je toch iets minder alleen bent. En die hebben dan weer vaker enorme stress van thuis zijnde kinderen combineren met werk, maar goed daar hoor je ze ook dagelijks over.
De groep alleenstaand-tussen-jong-oud-zonder-kind, daar hoor je ze wel weinig over. Ik heb zelf ook geen idee hoe groot die groep isā¦
Ik ben student en weet dat ik wel bij studieadviseurs aan zou kunnen kloppen met mentale problemen met betrekking tot studeren, geen idee wat voor hulp of ondersteuning zij precies bieden maar er zijn dus wel wat initiatieven vanuit onderwijsinstellingen (en vast ook andere organisaties), vanuit de politiek weet ik ook niet wat er aan wordt gedaan. Als ik naar mezelf kijk is het niet zozeer het niets kunnen doen maar meer het uitzichtloze, nu ook met die avondklok die āals het even kanā na 2 weken weer wordt afgeschaft maar de garantie is er nooit. Niet bepaald een concreet antwoord op je vraag
Ik kan ook niet echt iets bedenken wat de overheid zou kunnen doen. Ik denk wel dat in het geval van studenten de scholen echt wel zouden kunnen helpen hierin. Bij mij is het opzich wel goed geregeld. Maar ik ken ook heel veel mensen (vooral mbo-studenten) die echt heel veel moeite hebben met de huidige lockdown omdat ze helemaal geen regelmaat meer hebben, niet weten waar ze aan toe zijn omdat praktijkstages niet doorgaan waardoor ze hun opleiding niet kunnen afronden etc.
Bij ons op de uni krijgen wel elke zoveel weken zoān vragenlijst waarmee ze proberen te monitoren hoe iedereen zich voelt. Maar aangezien ze tig herinneringsmailtjes sturen, heb ik het idee dat er weinig mee gedaan wordt door studenten? Ik doe het zelf ook niet. Wel 1x gedaan maar vond het een rot vragenlijst. Heb toen wel mān beklag gedaan, en ook een melding gemaakt in t begin van de corona lockdown in april dat er echt 0 rekening gehouden werd met studenten met kinderen en/of een baan in de zorg. Maar kreeg daar niks op terugā¦
Ik zit te twijfelen om bij een co-working space een dag per week te werken, om zo het huis even te ontvluchten. Weet iemand van jullie wat de coronaregels voor dit soort kantoren zijn?
Ik val zelf in die groep en met mij meerdere collegaās. Maar zelfs op werk hebben wij het idee dat wij genegeerd worden. De ouders met kinderen moeten ontzien worden, want die hebben het zwaar waardoor wij dingen moeten overnemen. Maar er wordt totaal niet gevraagd hoe het met ons gaat? Wij moeten alleen maar extra werken en rekening houden met anderen en zijn daarna ā alleenā zonder afleiding en andere mensen. Maar er wordt geen rekening gehouden me ons.