Caronatopic #8

Ik heb 'm er even bijgepakt,haha.
Het zijn ook algemene vragen van: hoe veel zorgen maak je je over de corona crisis, en dat je moet aangeven wat je mist (buiten zijn, sociale contacten, etc). Dus met zulke resultaten kan je in elk geval zien wát studenten dan missen, of het meest missen. En misschien kan je er dan iets aan doen, geen idee…

@Bridgetogantry jep. In de eerste lockdown moest ik ook ineens dagelijks 9-19 ipv 16u werken. En dan wilde m’n begeleider een afspraak plannen voor scriptie en zei ik: “Ja dat moet ik echt even met de ouders van m’n opvang clienten overleggen en kijken of m’n man dan geen overleg heeft ivm zoon…” en dan kreeg ik een sneer van: “Ja maar je bent ook gewoon student, als je wil studeren zul je daar ‘gewoon’ tijd voor moeten vrijmaken. Dit is namelijk heel belangrijk…” Of ze begonnen beetje verwijten te maken dat ze zonder mijn resultaten niet verder konden, en dan dacht ik echt: Joe. Ik heb hier ook niet om gevraagd hè?!

@Sazie ja ik denk dat ze die groep zéker een beetje vergeten! Iedereen die 30 is heeft een gezin en woont samen in hun ogen denk ik. Ofzo.

4 likes

Ja ik weet het ook niet hoor. Ik heb in de eerste golf ook vrij lang geroepen dat ik deze maatregelen buitenproportioneel kut vond voor alleenwonende singles (lekkere self-pity show ja), maar toen Markie een keer zei dat hij het ook vervelend voor de alleenstaanden vond dacht ik wel van ja, kan ik niks mee, maar hij had ook niet echt wat kunnen doen wat mij me toen wel beter had laten voelen ofzo? Of iets wat het beter gemaakt had. En dat geldt voor jongeren nu hetzelfde denk ik. Of de overheid moet een digitaal of telefonisch supportlijn opzetten of promoten voor jongeren maar ik weet ook niet zo goed hoe zinnig dat gaat zijn, en veel meer kan inderdaad niet.

3 likes

Ik heb de NSE vandaag binnen gehad volgend mij haha!
Ja ze heeft zelf ook 2 kinderen… dus je zou toch zeggen dat ze er iets van begrijpt?

Ik durf nog niet echt melding te maken omdat zij dit half jaar een rol speelt in beoordeling van mijn aantekening … Ja echt heel erg eigenlijk. Maarja, ze heeft 10 master scriptie studenten begeleid vorig jaar, en daarvan heeft er maar 1 een kind dus anoniem melden kan ook niet echt :roll_eyes:

Edit: ik heb het dus wel als algemeen feit gemeld binnen de hele afdeling. Maar niet specifiek een melding gemaakt zeg maar.

2 likes

Op mijn Hogeschool pakken ze het echt heel goed aan. Iedere keer wanneer er nieuwe maatregelen zijn sturen ze een mail (Engels en Nederlands) en daarin staat ook waar je begeleiding of hulp kunt zoeken. Laatst met kerst ook een kaart via de post gehad met bemoedigende woorden en een Tony Chocolonely reep als opkikker. Echt super betrokken dus het kán wel!

10 likes

Ik vind het eigenlijk echt zo raar dat die avondklok nu toch 21.00 is geworden. Iedereen vindt het toch een kutregel, dan kunnen we er beter voor zorgen dat het zo effectief mogelijk is en we er dus zo snel mogelijk weer vanaf zijn. Nu kun je alsnog gewoon 's avonds afspreken. Echt rare redenatie dat dit dan een betere optie zou zijn.

13 likes

Alles om zieltjes te winnen voor de verkiezingen he

1 like

Kan niet missen :crazy_face:

Echt he, vind het ook echt weer compenseren voor Jan Lul. Doe het helemaal of doe het niet. Al dit halfbakken gedoe werkt de polarisatie in de maatschappij alleen maar in de hand.

HAHAH ik wilde de NSE helemaal niet invullen. Maar er kwam echt weer weggestopte boosheid omhoog borrelen van die eerste lockdown :joy:

Dus nu heb ik ‘m toch ingevuld en misschien was ik best wel kritisch :see_no_evil:. Sorry not Sorry :upside_down_face:

4 likes

@Stofdoek @Harmon omg ik denk dat ik op dezelfde opleiding/school zit dan!

2 likes

Hahaha @lisaanna @Harmon & ik zitten/werken al alle drie op een andere Hogeschool dus vet origineel kleinigheidje dan :rofl:

4 likes

Hear hear
laat staan als je net boven de 29 bent, al psychische kwetsbaar en weinig met de ggz (krijg hulp vanuit vrijgevestigde en extra zorgverleners worden gezocht) te maken hebt.
Met de dag trek ik de lockdown minder, nee ik ben niet eenzaam (getrouwd enzo maar hij is er niet altijd en is niet mijn hulpverlening) maar het word steeds uitzichtlozer.
Ook omdat ik al beperkt ben zonder lockdown en de avondklok doet me niet echt veel (ben echt dan niet meer buiten) maar de rek is er uit bij mij en ik heb heel veel stress erdoor door de onduidelijkheden en door de hoeveelheid mensen die zich niet aan de regels houden. En zo ken ik er meer.
Ik word als de lockdown over is ook niet opgevangen en voor mij gaat de lockdown nooit over in die zin. Maar ik (en deze groep) word niet gezien of gehoord door de overheid.

12 likes

Het is wel goed dat het nu naar voren komt, denk ik. Al zorgt het maar voor een kleine verandering.
Je wordt heel snel vergeten, ik ben lange tijd opgenomen geweest (en mocht toen ook geen bezoek hebben in begin) en niemand keek naar me om (mijn ouders woonde niet in NL toen).
Ik ken het niet anders dan dat je het maar alleen moet uitzoeken en als je buiten de maatschappij valt (ik ben afgekeurd, kan niet werken etc), besta je gewoon niet meer voor leeftijdsgenoten. Mijn leven is totaal anders dan ‘‘de gemiddelde’’ dertiger.

1 like

Nee, denk het niet.
Ik denk wel dat het goed is dat er nu misschien wat minder stigma komt op mentale problemen wat de oorzaak ook mogen zijn; in dit geval pandemie/lockdown.

Maarrr, ik ben weer weg. Ik word altijd onrustig van dit topic.

1 like

O wacht is dit een vraag naar mening of een vraag naar wat je denkt dat er gaat gebeuren?

:+1:t2: Blijf toch bij mijn stem. Denk dat hrt overgrote deel in de zomer nog niet ingeënt is dus dan benadeel je wel een hele grote groep. Terwijl het misschien/hopelijk tegen die tijd een stuk beter gaat met de besmettingen. Ook juist doordat dan de kwetsbaren in ieder geval zijn gevaccineerd!

3 likes

Ik vind eigenlijk dat niemand naar het buitenland op vakantie zou moeten gaan tot dit voorbij is :grimacing::sweat_smile::skull_and_crossbones:

18 likes

Jezus, en wij maar klagen dat Mark Rutte erg is!

3 likes

Haha ‘tis maar goed dat ik geen enkele macht heb :upside_down_face:

We weten gewoon dat reizen een deel van de reden is dat het na de zomer weer misgegaan is afgelopen jaar (althans meen me te herinneren dat RIVM dat zei), laten we die fout alsjeblieft niet twee keer maken.

6 likes