Caronatopic #8

Ik mag zo voor de tweede keer naar de teststraat. Zat in een bron- en contactonderzoek en is nu dag 6 sinds ik haar gezien heb. Ben echt zo bang dat ik positief ga testen terwijl ik eigenlijk helemaal geen klachten heb.

M’n vriend werkt in ploegendienst bij een havendrijf (scheepvaartafwikkeling, vitaal proces) en zijn werkgever heeft nu een algemene brief opgesteld voor alle medewerkers tbv. de avondklok. Ze willen niet voor iedereen persoonlijk zo’n formulier gaan invullen. Ik vraag me serieus af of dat mag? Zo’n brief is toch helemaal niet geldig?

Volgens mij moeten ze idd de werkgeversverklaring gebruiken die op de website van de Rijksoverheid staat. Las wel dat het aan de werkgever is om te beoordelen of een werkgeversverklaring terecht is. Dus als iemand aangehouden wordt en die laat zo’n verklaring zien, dan gaat de politie niet controleren of die wel terecht uitgegeven is.

@tuula op de brief die hij heeft gekregen staat geen naam :sweat_smile: Dus die is inderdaad makkelijk te kopiëren. In NL moet je een eigen verklaring (denk vergelijkbaar met attest) bij je hebben en als je op pad bent voor werk ook nog een werkgeversverklaring.

@Bubbless ja dat dacht ik dus ook! Zijn werkgever is ervan overtuigd dat dit ook mag dus ik ga ervan uit dat ze dan ook een eventuele boete betalen als werknemers die krijgen. :roll_eyes:

1 like

Oh jongens ik krijg net toch een mail…
Omdat we nu niet op school werken, moeten we voor 2 dagen een dagplanning inleveren bij onze werkgever. 1 van een dag met noodopvang en 1 van een dag thuis.

Nu kan het zijn dat ze willen monitoren of mensen het niet veel en veel te druk hebben, maar ik voel mij zo ontzettend gecontroleerd. Al mijn stekels staan gelijk overeind.
Als het echt ter controle is, dan vul ik hem ook van 5.58 (wekker) tot 22.50 (naar bed) tot op de detail in.

1 like

Preach Arnold :raised_hands:t2::raised_hands:t2:

55 likes

De Brabanthallen wordt nu naast testlocatie ook priklocatie. Zoooooo dichtbij, ik wil ook zo graag

3 likes

Huh? Werk je in het basisonderwijs/ kinderopvang? Wat een gek iets om van je werkgevers te vragen, zeker wanneer jij nu niet weet waarom ze dat überhaupt doen. Waarom leggen ze dat niet uit?

Ik werk inderdaad in het basisonderwijs.
De uitleg die ik kreeg toen ik er om vroeg was dat het algemene onderwijskundigeproces wel in de gaten gehouden moest worden?

De vorige lockdown moesten we ook per bouw een visiedocument maken met daarin onze kijk op het digitale onderwijs voor onze groep en hoe we dit tot stand brengen.

Dikke vette controle dus eigenlijk?

Krijgen net bericht dat mijn oma (woont in een verzorgingstehuis) aanstaande donderdag gevaccineerd wordt! Zooo blij, ben gewoon een beetje emotioneel door de opluchting. Al die tijd toch die latent aanwezige angst van wat als ze het krijgt, straks is dat gewoon voorbij! Moet echt een beetje huilen gewoon

40 likes

Hahaha het wordt toch ook steeds gekker. Nu waren de friezen weer boos:

Formulier avondklok in 11 talen, maar Fries was even vergeten

In Friesland is vandaag ergernis ontstaan over het formulier voor de avondklok op de site van de Rijksoverheid. Het formulier was opgesteld in elf talen, maar het Fries, de tweede rijkstaal en een officiële taal binnen het Koninkrijk, ontbrak. De Fryske Nasjonale Partij heeft woedend aan de bel getrokken bij minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken. Sinds vanmiddag is het avondklokformulier ook in het Fries te downloaden.

27 likes

Ja is toch absurd. Alsof ze geen Nederlands kunnen.

De friezen wilde een muur om Friesland heen bouwen misschien moeten ze dat maar doen :joy:

1 like

Hahah idd kunnen ze lekker in het Fries briefjes naar Doutzen sturen :joy:

De rek is hier sowieso uit. Ik sprak vanmiddag met een collega en wij beiden trekken het steeds slechter. De combinatie van afstandsonderwijs geven in combinatie met onze thuissituaties en de type studenten die de huidige situatie ontzettend slecht trekken is gewoon slopend. En dan komen ze wel met goedbedoelde adviezen van “je moet dit doen met je les en daar rekening mee houden”, maar we lopen al weken op onze tenen. En ik probeer er écht nog wel wat van te maken en leuke lessen te verzinnen, maar de response is matig omdat die studenten het eigenlijk niet meer trekken.

Friese avondklok “Ja ik moet 's avonds echt oefenen met klunen, voor de Elfstedentocht”. :upside_down_face:

1 like

En gisteren tijdens dat kamerdebat hoorde ik Rutte nog zeggen dat hij wel sneller wil met vaccineren maar dat er nou eenmaal niet direct genoeg vaccins beschikbaar zijn (en hij zei daar ook nog bij dat ze misschien gingen kijken of 24u per dag prikken een optie was). Wat raar allemaal.

Ik kom er zelf even niet uit; als een kind uit een basisschoolklas positief getest is, moet dan de gehele klas + onderwijzer 10 dagen in quarantaine?

De onderwijzer heeft in dit geval wel de 1,5 meter kunnen bewaken.

Houd het expres even een beetje vaag ivm herkenbaarheid hier op het forum, het betreft ook niet mijzelf maar iemand uit mijn omgeving…

De desbetreffende werkgever had alleen ‘ even gebeld’ en aangegeven dat de onderwijzer ook 10 dagen in quarantaine moet maar bij voorkeur na 5 dagen een test doet en indien negatief de onderwijzer gewoon weer op school moest komen ( noodopvang).

Vond dit zo’n vaag verhaal…

Nouja als er nog honderdduizenden in de vriezer liggen ligt het niet aan het inkopen maar aan de logistiek van het verspreiden en prikken en alle voorbereiding die daarbij hoort toch? En dan ook het verhaal dat de tweede prik is uitgesteld, ik snap het allemaal niet meer zo.

Leuk en handig filmpje van Diederik Jekel!

2 likes

Oh mooi! Mijn vader heeft vandaag in Veghel zijn prik gekregen :tada::tada::tada:

20 likes

Diederik Jekel is mijn BEC

5 likes