Caronatopic #8

Dit is toch niet te geloven. M’n zus zit nu fucking thuis bij mn ouders in quarantaine omdat ze een werkman over de vloer had die hoestte en vier dagen later appte dat hij de dag erna positief is getest. Wat een teringlijer. Z’n vrouw was al positief en hij hoestte en is gewoon gaan werken. En heeft het pas vier dagen later doorgegeven ! Toen m’n zus dus al naar huis was gegaan. Echt ik haat mensen.

13 likes

Ja geen idee. Ik belde net met de onderwijzer in kwestie en deze gaf ook aan dat het ook zo’n raar en snel telefoontje van de werkgever was. Probeert nu de GGD te bereiken maar die zijn nogal moeilijk te bereiken.

Ik moet zondag testen wegens een contact met corona. Mn eerste test, heb zelf (nog) geen klachten maar dus wel al in thuis quarantaine. Maar kan niet wachten, wil graag testen om te weten of ik het heb of niet. Ben ook super alert op alle eventuele klachten nu

Klas waarschijnlijk wel als die binnen 1,5 meter zijn geweest, docent niet als je afstand hebt gehouden denk ik.
Ik had namelijk zo’n zelfde soort geval in het VO en toen was de leerling wel binnen 1,5 meter geweest van mij maar niet meer dan 15 minuten, en toen mocht ik niet testen en hoefde niet quarantaine :thinking: vond ik zelf erg raar maar dat is wel alweer 2 maanden geleden.

1 like

@Madelief

Ja het is echt mega onduidelijk…
Voor nu gaat diegene inclusief klas in q en daarna na 5 dagen testen en dan bij negatief iig weer wat boodschappen kunnen doen zelf.

1 like

Na 5 dagen testen en dan negatief, dan mag je toch gewoon uit quarantaine?

Late repost maar dit zeg ik echt tegen iedereen die zeurt over deze pandemie :joy:

1 like

Ik denk dat je dit onderschat. Er zijn genoeg Friezen die geen Nederlands kunnen of er in ieder geval grote moeite mee hebben. Van ca. de helft van de Friezen is Fries de moedertaal en niet Nederlands. In sommige regio’s/dorpen in Friesland heb je eerder een probleem, in praktische zin, als je alleen Nederlands spreekt. Daar wordt standaard Fries gesproken. En echt niet uit onwil of wat dan ook. Het is nu eenmaal de taal die daar wordt gesproken. Dat zijn dan ook nog eens de regio’s waar de laaggeletterdheid hoog is.

9 likes

Ik heb je verhaal ook gelezen en ben het eens met @Ovenschaal dat het begint met bewijs dat zij daadwerkelijk Corona heeft gehad of niet. Bv binnen gezinnen zie je ondanks dat meerdere ziek zijn dat alleen 1 persoon daadwerkelijk Corona besmet is. Het kan zo gek lopen. En maart is sowieso het seizoen van verschillende virale luchtweginfectie.

3 likes

Als de concentratie zo laag is dat het niet te meten is, is ze dan wel voldoende beschermd :woman_shrugging:

3 likes

Sommige mensen moet je gewoon hun gelijk geven om er maar vanaf te zijn. Laat haar lekker geloven in haar verhaal.

5 likes

Aan welke nieuwe maatregelen gaan jullie je strict houden? Anoniem.

• Avondklok
  • 1 persoon op bezoek

0 stemmers

Ik was geen van beide vergeten, hierbij. Ook anoniem.

• Ik houd me aan geen van beide regels
  • Verkeerd gestemd

0 stemmers

Oh echt! Dat is dan mijn onderschatting inderdaad! Ik dacht dat iedereen gewoon nederlands sprak en fries als tweede taal. Net als limburgs bijvoorbeeld.

1 like

Op deze manier kun je niet echt conclusies trekken uit de antwoorden?

Ik wordt merk ik heel gefrustreerd en verdrietig van mijn vrienden die gewoon nog blijven afspreken met hun familie, daar eten en op verjaardag met een groot gezin plus aanhang en kinderen. Dat is gewoon niet noodzakelijk of de bedoeling. Ik vind het dan zo zeikerig om er wat van te zeggen, maar ik ben wel iemand met het hart op de tong. Dus tja wat moet je daarmee? Ik vind mezelf ook niet leuk in deze situatie, want in principe heb ik niks met hun keuzes te maken, maar vind het zo naïef en onnozel ofzo.
Hoe gaan jullie daarmee op als je je irriteert aan zoiets? negeren of wel het gesprek aan gaan?(heeft weinig nut).

1 like

Maar in je eerste post stond dat werkgever had gezegd 10 dagen quarantaine, maar liever na 5 dagen testen en bij negatief weer aan het werk. Dat klopt toch met het advies? Of lees ik het verkeerd?

Je kan toch de conclusie trekken of mensen zich strict aan de avondklok houden en/of de 1 persoon bezoek? Ik moet zeggen dat ik “nergens aan” vergeten ben, voeg m even toe.

Nee want mensen stemmen alleen als ze zich er wel aan houden. waardoor je niet weet hoe groot te groep is die zich nergens aan houd of maar aan een van de 2.

Huh je kan stemmen voor 1 van de twee of voor allebei. Je kan multiple choice herkennen aan vierkantjes (en het staat eronder), waar 1 keuze radiobuttons (rondjes) zijn.

Antwoord op jouw vraag: Ik zou daar mee omgaan door niet meer met die mensen af te spreken. Veel te veel risico. Als het hele naaste vrienden of familie zijn zou ik vragen waarom zij die keuze maken en zo wel het gesprek aangaan.

1 like

Blijkbaar mag je nog steeds twee personen (tegelijk) per dag ontvangen, als ze uit één huishouden komen? Dat wist ik niet.

Niet dat ik hier iets mee ga doen, maar zo schiet 't niet op

1 like

Huh echt? Waar staat dat?

Op de overheidssite staat: Ontvang thuis niet meer dan 1 persoon van 13 jaar of ouder per dag.

2 likes