Het is hier al eerder over gegaan maar in principe niet omdat je niet zeker weet of je beschermd bent, daarvoor moeten we wachten tot we groepsimmuniteit hebben, dus kunnen we pas zodra iedereen gevaccineerd is de maatregelen loslaten (en knuffelen).
Volgensmij maakt dat echt niet uit. Ik ben gisteren getest, ook omdat ik in contact ben geweest met iemand die positief is getest. En ik had om 11 uur de test en rond 19.00 de uitslag.
Ligt aan de locatie. Op sommige plekken krijgen mensen met klachten een sneltest, maar omdat die niet betrouwbaar genoeg is zonder klachten, krijgen mensen zonder klachten altijd de pcr-test en dat kan dus iets langer duren
Wat??
Ik heb zo’n hekel an de ver-Twitter-isering van de politiek. Überhaupt al, maar met dit soort tweets nog een beetje extra.
Ja en ik vind het ook een hele rare tweet. Wat willen ze hiermee?
Aankomende verkiezingen winnen. Inderdaad slechte poging als je 't mij vraagt.
Gelukkig zijn de reacties ook niet heel positief.
#avondklokprotest is trending op twitter, wat een verzetsstrijders zijn het toch
hier in de binnenstad is een hele groep mensen op de been. hoorde ze net langslopen. “van wie is de nacht?? van ons!”
nog 7 minuten, voelt als oud en nieuw meets the purge
Ik hoop dat ze allemaal naar buiten gaan en dan lekker geld voor de pot binnenbrengen :).
En daar kunnen we dan weer ondernemers mee steunen
Dit klinkt echt als een WIDM opdracht lol
Helaas is de realiteit anders…
Ik heb echt medelijden met mensen die bij de politie werken met al die gekkies die zich weer misdragen☹️
Realiseren deze mensen niet dat ze zo’n groot onderdeel van het probleem zijn? Ze vinden het toch allemaal zo kut? Door dit soort mensen zitten we juist langer in deze shit. Zo frustrerend
Oh ideaal. Ze leveren zelf al bewijsmateriaal voor de politie
Haha ja dit, dit is toch dom? Je garandeert alleen maar een boete voor jezelf zo
Super veel vuurwerk hier
Ja eh, ja perongeluk kijk ik dat ook atm😬
Ik hoop dat ze gewoon voor het bureau heel vredig stom gaan staan doen en dan allemaal easy op de bon geslingerd worden.
Maar goed in praktijk zal het wel weer een eindeloos vermoeiende dienst voor de politie worden door een aantal schijt eigenwijze “verzetstrijders”
Ik vraag me echt af hoe het komt dat een groot deel van de bevolking zich zo verzet tegen alles wat er maar aan maatregelen is terwijl het andere deel zich (gemakkelijk) aan de regels houdt. Komt het omdat dat ene deel niet tegen autoriteit kan of waar komt dit vandaan?
Lijkt me als gedragswetenschapper zo interessant om te onderzoeken (als dat niet al gedaan is) waarom de ene groep zo in verzet gaat en de andere groep gewoon met de flow meegaat.
Misschien is het niet zo zwart wit maar ik merk dat het me bezig houdt hoe het komt dat steeds meer mensen zich zo debiel gedragen.
Edit: eerste persoon met thuisbezorgd jas op een niet-bezorgscooter al gespot van achter mijn raam🤔
Het valt wel mee hoe groot die groep is, ze krijgen alleen buitenproportioneel veel aandacht.