Volgens mij mag dit niet. Op de site van de overheid staat duidelijk 1 persoon boven de 13
Het lijkt dat ze het zijn vergeten te updaten. Wel slordig als dat echt zo is!
Ik kwam hier dus achter omdat een kennis doodleuk zei dat ze gewoon 2 mensen mogen ontvangen. Ik helemaal geĂŻrriteerd reageren, bleek hij ook nog âgelijkâ te hebben. Of nja, die website moeten ze denk ik updaten dan.
Zo gaat het dus fout :â)
Ja snap ik! Echt heel irritant. Je kan ook nergens de datum van de laatste update zien.
Hebben meer mensen een soort raar gevoel van fomo vanavond?
Dat je eigenlijk iets zo moeten doen, voordat de avondklok ingaat? Ja, dat heb ik! Terwijl ik al maanden niets doe na 20.00 buitenshuis.
Ja precies! Terwijl hallo, ik wil helemaal niets doen en het is niet verstandig maar toch voel ik me onrustig ofzo. Alsof het straks nooit meer kan haha
Ik ben negatief getest gelukkig! Had de uitslag echt supersnel al. Binnen 8 uur!
Ik sta er precies hetzelfde in. Heb sowieso het idee dat er hier op het forum iets meer begrip is dan in mijn omgeving. Er is ook gewoon teveel onwetendheid, van mensen die niet eens de persco bekeken hebben want âik was de hond uitlatenâ ofzo.
Je kan haar misschien nog dit onderzoek laten zien, 8 vd 10 mensen die denken covid te hebben gehad, hebben geen antistoffen (en hebben dus waarschijnlijk nooit covid gehad, en anders zijn ze niet immuun, wat beide tegen de hypothese van je vriendin in gaat)
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.08.10.20171561v1
Edit: Mensen die dus denken covid gehad te hebben zonder te testen, niet mensen die na een positieve test denken covid gehad te hebben, even voor de duidelijkheid haha
Nee dat mag niet. Dit kwam gister ter sprake in het debat en Hugo de Jonge zei dat dit voor extra risico zorgt omdat je regelmatig ziet dat 1 persoon van het huishouden wel besmet is en de ander niet en dan zou die ene persoon net risico vormen als hij/zij mee gaat.
Ik ben sinds sinds donderdagochtend vroeg behoorlijk ziek geweest. Buikgriep en koorts. Voelde me te beroerd (overgeven/duizelig)om naar de teststraat te gaan en iemand vragen om me te brengen is uiteraard geen optie. Sinds vandaag voel ik me eigenlijk weer helemaal beter en kan ik wel naar de teststraat. Maar heeft dat nu nog zin nu de klachten weg zijn? Ik denk het wel, maar kan het nergens vinden
Ik lees veel over mentale gezondheid. Nu was ik altijd al voor meer bekendheid en actie omtrent dat onderwerp, dus ik vind het goed, maar ik heb het gevoel alsof mensen die daar nu voor pleiten als enige optie zien dat er versoepeld moet worden. Ik vind dat er zeker meer aandacht moet zijn, maar dat de maatregelen niet versoepeld moeten worden (hoe je de problematiek dan oplost weet ik helaas nietâŠ). Ik heb zelf best wat âervaringâ met psychische problemen en had verwacht dat Covid dan ook veel meer met me zou doen. Vooralsnog heb ik vooral last van erge stress omtrent het krijgen van Corona en geven extra maatregelen mij juist meer rust.
Ik vroeg mij af hoe het in andere landen, waar een lockdown echt een lockdown is, gesteld is met de psychische problemen van mensen. Zijn wij kwetsbaarder? Kunnen wij minder aan als dingen anders lopen dan dat je zou willen? Of zijn de psychische gevolgen in landen met strengere maatregelen ook groter?
Ik las vanochtend dit artikel. Echt schrijnend. Ik weet ook niet precies wat dan het alternatief zou zijn, maar ik vind het wel goed dat deze kant nu ook wat meer belicht wordt. Mocht het allemaal nog veel langer duren dan we nu denken, dan ben ik wel benieuwd hoe hier dan verder mee omgegaan wordtâŠ
Ik vind dit ook schijnend. Ik zie van dichtbij ook kinderen waarvan ik denk; school is voor jou veel beter, omdat de thuissituatie zo onveilig is. Na de eerste lockdown ben ik veel in gesprek geweest met kinderen over het thuiszitten. Hier kwam eigenlijk uit dat ze het leuk vonden om zoveel met de ouders te zijn, maar vriendjes (en sommigen idd die structuur die ouders soms niet konden bieden) te missen. Ik denk dat je je dan daar op moet richten als de scholen nog niet open kunnen; hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze kinderen (en jongeren) toch sociaal contact houden als ze dat nodig hebben, maar zonder extra gevaar? Ik vind dat wel een mooi, maar ingewikkeld vraagstuk. Ik vind het goed dat scholen soms streng zijn in het wel/niet toelaten op de noodopvang, maar dat hier een vast beleid voor moet zijn. Ik zie op Instagram âinfluencersâ die hun kind wel naar de noodopvang mogen brengen omdat ze anders geen posts kunnen maken, terwijl ik dus ook op professioneel vlak mensen ken waarvan ik denk; die kinderen trekken het echt niet thuis en moeten extra ondersteuning krijgen, maar die mogen niet. Dat vind ik kwalijk en daar moet goed naar gekeken worden vind ik.
Hoe het t.o.v. andere landen is weet ik niet, maar ik merk op mijn werk (GGZ) wel echt een toename in o.a. crisissen door verslechterde mentale gezondheid. Hoeveel % dit precies bij ons is, weet ik niet (daar doen ze nu onderzoek naar) maar in artikel hieronder wordt gesproken van 60%. We merken ook dat we meer heraanmeldingen krijgen, bijv. een client die ik vorig jaar heb uitgeschreven waar het goed mee ging; herstart met studie e.d. maar nu echt terugvalt doordat ze dag- en nachtritme opnieuw verliest, ze niet naar de opleiding fysiek toe kan / mag e.d. Niet-crisis clienten blijven bij ons nu veel langer op de wachtlijst staan, door een grotere druk op de acute zorg, waardoor we ook bang zijn dat die clienten juist crisisgevoeliger worden doordat ze zo lang moeten wachten op behandeling (minimaal 5 maanden).
Ik weet niet meer bij wie, maar ik heb het tijdje terug echt bij iemand gezien. Toen dacht ik ook eeeeuh jouw beroep is âinfluencerâ, lijkt me niet echt noodzakelijk
@VanderWoodsen Ja, dit vind ik wel echt erg⊠Denk vooral dat als je al niet zo lekker in je vel zit en je bv structuur nodig hebt, dit wel tot meer problematiek kan zorgen. Ik merkte het in de eerste lockdown dat mijn angst wel echt groter werd en dat dat veel invloed had op mijn stemming. Nu gaat het gelukkig wel oké. Maar kan me wel voorstellen dat anderen er wel meer last van hebben nu. Ik hoop ook echt dat er iets bedacht wordt om die mensen te ondersteunen. GGZ personeel mocht ook eerder gevaccineerd worden toch? Hopelijk helpt dat dat mensen dan weer wat meer fysieke afspraken krijgen.
Misschien heeft de partner een essentieel beroep? Niet te snel judgen. Verder helemaal eens met wat je hierboven schreef!
Voor opvang moet je toch beide essentieel beroep hebben of je bent een alleenstaande ouder met essentieel beroep. Of je kunt op geen enkele wijze opvang regelen dan kan het soms ook.