Ja ik kon het ook niet vinden… Nou denk ik zelf wel op basis van de site van de rijksoverheid dat als iemand in psychische nood raakt dat onder de medische uitzondering valt, maar in de avond nog een blokje om om te voorkomen dat je in psychische nood raakt ligt dan toch weer anders?
Ik vind het meer dan logisch dat je na 21:00 naar buiten mag voor mantelzorg, ik denk dat dat erg noodzakelijk is. Maar hoe gaan ze controleren dat je echt mantelzorg verleend? Zag net namelijk iemand op social media die gisteravond in de auto zat opweg naar de markthal om ‘ op oorlogspad te gaan’, en ze zei ‘jaa we zijn onderweg naar eeeuh ja hoe noem je dat, om mantelzorg te verlenen!!’, wat dus bullshit is. Ik word er zo boos om dat mensen daar gewoon misbruik van gaan maken…
Dat is net als mensen die mondkapjes weigeren en dan zeggen dat ze het niet kunnen dragen vanwege gezondheidsredenen.
Ik denk ook niet dat ze het kunnen controleren van die mantelzorg.
Er was gister op het nieuws ook een meisje die zei dat ze buiten was om haar puppy te zoeken
Ik zag dat filmpje net inderdaad. Aan haar gezichtsuitdrukking/lach zag je al dat het dikke onzin was. Sommige mensen
Ik heb uiteindelijk een brief gekregen omdat ze het mij al beloofd hadden, maar ik kreeg bericht van mijn GGZ dat ze niet zulke verklaringen mogen schrijven
Ik neem dit terug. Geef Urk maar gewoon helemaal terug aan de zee. Kutdorp.
Nou Eindhoven en Amsterdam gaan ook weer los. Moet maar een kaartje maken en pinnen waar mensen rellen. Dan wil ik daar niet gaan wonen.
Ja ik zat hier een stukje live te kijken maar zoiets moet ik eigenlijk niet doen, wat een ellende.

Een beetje positiviteit onder de mensen zou fijner zijn.
Wat een treurnis in Eindhoven zeg, heb ook echt medelijden met al die politieagenten/ME’ers die dan hier weer voor opgetrommeld worden. Kan hier echt boos en verdrietig om worden. Staat je partner/zoon-dochter/vader-moeder weer tegenover dit soort gekken. Bah.
Nou jongens, gelukkig nog steeds gemiddeld (zeer) lichte daling in de besmettingen, hopen dat het een keer flink gaat kelderen in de komende periode (of in ieder geval niet stijgt)
@Chuckie en @mores Ik zei het verkeerd, sorry! Ik werk zelf in de GGZ en ik dacht dat ik had gelezen dat behandelaars zo’n verklaring voor een cliënt kunnen invullen. Maar het blijkt inderdaad te gaan om het formulier eigen verklaring, wat je (als cliënt dus) zelf moet invullen. Je zou dan moeten aankruisen “Ik heb dringend medische hulp nodig of een dier heeft dringend medische hulp nodig” en dan invullen waarom het precies nodig is. Dus jij hebt gelijk @Hippe_kikker dat behandelaars zo’n verklaring niet kunnen afgeven, sorry voor de verwarring.
Ik vraag me overigens wel af hoe ze dit dan gaan handhaven. Van wat ik begreep is dit echt alleen in het uiterste geval, bijv. als ivm agressieproblemen is afgesproken dat iemand een rondje moet gaan wandelen om af te koelen. Maar je zou denken dat mensen nu weinig in de weg wordt gelegd om deze mogelijkheid te misbruiken, want het lijkt me sterk dat de politie dit allemaal kan controleren?
@Foefjeisthuis Maar als het not done is om zaterdagnacht nog buiten te zijn, waarom vinden ze die avondklok dan zo’n probleem?
Gaat ze denk ik alleen maar om het rellen? Ik zou niks anders kunnen bedenken
Aan de ene kant bloemen leggen bij een oorlogsmonument, aan de andere kant dit, ik heb echt geen worden voor dit
Hahaha ja dit
Godverdomme wat is Urk kut
2x geboortecijfer tov rest van NL, 10x Zovaak dronken achter het stuur, hoog coke gebruik, enorm racisme probleem, enorm veel geweld tegen alles en iedereen wat niet Urk is. Zo Fucking vaak in het nieuws met problemen en er wonen niet eens 20.000 mensen.
Het maakt Volendam een soort paradijs in vergelijking.
't Zijn voorlopig nog geruchten, volgens mij is er nog niet echt officieel aangekondigd dat een nieuwe lockdown er deze week al zit aan te komen. Wel dat deze week cruciaal zal zijn en dat er niet lang zal worden gewacht om in te grijpen. Maar ook dat het niet de vraag is óf er een nieuwe lockdown in zit, maar wanneer .
En ja, inderdaad avondklok vanaf 18u. Het is op zich nog best druk na 18u (zoals te verwachten, want mensen moeten toch nog wel werken), maar je merkt het verschil wel. Niet echt een idee hoe “mensen” erop reageren (ik heb hier niet echt contacten), maar redelijk gelijkaardig aan België, denk ik (niet zo hysterisch als in Nederland ). De maatregelen zijn hier wel al altijd (veel) strenger geweest dan in BE en NL. Maar ik vind “hoe wordt er door mensen op gereageerd” een hele lastige vraag, want volgens mij hangt je antwoord daarop nog best wel af van de kringen waarin je je begeeft (en het interesseert me ook maar matig, want het werkt op m’n gemoed).
Ik heb dus wel een brief die ik kan laten zien dat mijn ouders mij kunnen kalmeren bij paniek en dat dat op alle momenten van de dag kan voorkomen, dus ook tijdens de avondklok. En dat het belangrijk is dat ik naar hun kan of zij samen naar mij.
Maar idd als je het alleen zelf invult, geen idee? Dan kan iedereen toch een diagnose verzinnen? Want navragen bij de GGZ zal ook niet mogen vanwege privacy?
Ahumbomopgooienahum
Wat fijn dat je die verklaring hebt kunnen krijgen, hopelijk houd je het een beetje uit de komende tijd!
En ja precies, dat bedoelde ik ook. Ik verwacht inderdaad niet dat ze ter plekke je behandelaar gaan opbellen, voor zover dat al kan 's avonds laat. Ik zal het komende week eens navragen.