Had iemand het over Urk afsnijden?
De polarisatie in dit land wordt met de dag erger.
Dit soort mensen zijn niet meer te helpen. Je kan hier geen gesprek mee voeren. Laat ze het maar voelen.
Ik ben het met je eens. Gelukkig hangt je recht op een uitkering of toeslag niet af van je meningen, je uitlatingen of zelfs van hoe je je gedraagt.
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Ik ben ook blij dat ik dit niet hoef op te lossen. Ik zou totaal ongeschikt zijn. Mijn geduld wbt dit soort types is op.
Een stad lelijk of saai noemen, is het belachelijk maken van mensen met sociaal-economische problemen? Ben ik op Facebook beland?
Ja plus het lijkt me in Nederland ook wel verstandig als we niet meer ff zomaar toeslagen opheffen hha.
Mijne ook. Ben blij dat ik er niet aansta. Maar ben het eens met Penny. Deze mensen verder verwijderen van de rest van de maatschappij drukt ze alleen maar meer in een hoekje, waardoor verdere radicalisering in de hand gewerkt wordt.
Dit is ook gewoon niet waar. Ja, veel mensen recidiveren. Maar er is ook altijd een groep die dat niet doet.
Maar je gaat er dus automatisch vanuit dat deze criminelen allemaal uitkeringen en toeslagen hebben, dat slaat nergens op en is ook mega denigrerend om armoede/mensen die daarvan gebruikmaken zonder een enkele inhoudelijke aanleiding te koppelen aan dit geweld. Alsof alle vangnetgebruikers criminelen zijn. Bovendien leven we gelukkig in een rechtsstaat hier, dus als mensen iets moeten voelen dan wel via een rechtvaardige weg graag. Of wil je liever in een dictatuur wonen waar mensen bij de vleet van de aardbodem verdwijnen en zonder proces de gevangenis of erger ingegooid worden.
Inderdaad. Dat draagt alleen naar bij aan het stigmatiseren van mensen met een uitkering en die mensen reduceren tot uitkeringstrekkers zonder erbij stil te staan dat ook die mensen volwaardig lid van onze maatschappij zijn.
Woonplaats is gewoon grappig
Elke stad heeft economisch slechte wijken, het is niet alsof iedereen uit Helmond per se een pauper is.
Je mag toch gewoon lachen om zoiets doods als Heerhugowaard.
Volgens mij pas een maand na herstel mag je de volgende vaccinatie.
Zo heb ik het niet geschreven. Ik schreef dat ze, wat mij betreft, het recht op een uitkering en/of toeslagen hebben verspeeld. Misschien had ik het duidelijker moeten formuleren. Ik denk dus niet dat al deze mensen een uitkering hebben.
Neeeee is dit echt?! Ik kom echt niet meer bij
Welke stad?
Is dat niet sowieso de bedoeling bij een avondklok?
Dieptriest verder natuurlijk
Ik heb al meerdere steden gehoord! Tilburg en Venlo. Is wel steeds via via dus ja zegt niks. Maar ik hooop echt dat het rustig blijft maar ik ben er bang voor.
Om het even wel over corona te hebben. Huisgenootje heeft corona, hij heeft een eigen douche en keuken. Alleen gedeelde wc met twee mensen. Daar wel maatregelen voor getroffen. Dus we hoeven niet in quarantaine ( hij woont hier al best lang en ik heb hem nog nooit gezien )
Ik zou echt m’n auto ook ergens anders neerzetten dan ?
En het liefst piepschuim op de ramen plakken enzo.
Bah, ik zou dus dood bang zijn :’)