Maar je koppelt daarmee nog steeds armoede aan criminaliteit terwijl het gewoon totaal losstaat van elkaar in deze context. Als je arm bent zou je dus eigenlijk dubbel gestraft moeten worden volgens dit idee, niet alleen juridisch op basis van je misdaden maar ook nog eens extra omdat je arm bent en je geld wordt afgepakt. Als een ING-topman ertussen zou staan zou die toch ook alleen gestraft worden voor zijn feitelijke misdaden, waarom moet je dubbel gestraft worden omdat je arm bent. Ik snap gewoon totaal niet waarom uitkeringen en toeslagen hierbij gehaald moeten worden. Werkt alleen maar de ongelijkheid nog verder in de hand. We hebben net gezien hoe dat is gegaan met de toeslagenaffaire. Deze mensen moeten gewoon veroordeeld worden om wat ze hebben gedaan en allemaal op dezelfde manier, hun financiƫle situatie moet daar helemaal niet bij betrokken worden. Rijke mensen zouden niet met meer moeten wegkomen omdat ze rijk zijn.
Wtf, ik zie een oproep tot rellen voor vanavond in Tilburg. Wat is er mis met al die mensen. Het is maar een avondklok en nog geen eens een lange
Denk ook dat iedereen lijdt. Maar iedereen van 0 tot 110 heeft last van wat er gaande is. Tenzij je compleet schijt heb aan de regels maar hopelijk zijn dat er niet zoveel. Jongeren onder 18 hebben lange tijd meer mogen doen dan de rest. En volwassenen hebben misschien iets meer relativeringsvermogen of wat dan ook om t iets beter te kunnen handelen. Het is gewoon kut want t is een pandemie. Ga naar buiten. Ja t is koud trek een extra jas aan. We leven in een goed gedeelte van de wereld, zijn echt ergere plekken om deze periode door te maken.
En ja er zijn mensen met echt heftige psychische klachten. Maar heb t over de doorsnee mensen.
Oh echt? Ik had het eerder bij die andere stad 15 km verderop aan de Rijn verwacht Hier gebeurd niet zoveel qua demonstraties (en rellen landelijk al niet) normaal gesproken
Aww ik hou van Helmond Maar ik ben af en toe wel blij dat mijn auto binnen staat ja.
Hier was gisteren gelukkig ook bijna niks aan de hand, hier houden ze toch wel op zodra er politie/ME komt. * klopt af *
In Den Bosch blijkbaar ook rellen in de planningā¦
Dacht dat we die met oud en nieuw al gehad hadden
Je bedoelt A? Ik vind het ergens ook vreemd dat daar nog niks gebeurt is haha.
Jep haha, ik had het daar ook allang verwacht. Opmerkelijk wel, Nijmegen is vaak de rustigste van de twee⦠ben benieuwd. Woon niet in de stad dus zal er geen last van hebben
Ben best wel verbaasd (en opgelucht) dat er hier nog niks is. Je kunt trouwens op telegram best makkelijk groepen vinden die zich hiermee bezig houden en het is echt walgelijk, allemaal praten over de kut overheid en alles plunderen en daarnaast nog vrouwonvriendelijke opmerkingen
Ik snap hem wel. Je kunt inderdaad niks met dat soort berichten, maar om een of andere reden vind ik het wel fijn om te lezen dat er ook andere mensen zijn die zich zo voelen. Dat je niet de enige bent en dat je gevoel er mag zijn. Maar dat betekent (voor mij in ieder geval) niet dat er minder maatregelen oid zouden moeten zijn om dit soort psychisch leed te verminderen. Want ik denk ook dat er juist erg veel psychisch leed wordt voorkomen.
Ik moet morgen na de avondklok op straat voor mān werk en eerst vond ik dat prima, maar nu zie ik er wel tegen op. En in mijn stad zijn nog niet eens echt rellen geweest
Blijkbaar is er gister wel gedoe geweest maar was dat is gelukkig niet zo uit de hand gelopen. Maar ben zelf ook bijna verbaasd dat het vrij rustig is gebleven haha.
Weet je nog waar dit interview staat of welke politie dit was?
Bleh iemand die ik ken heeft vergadering gehad op haar werk ook met politie enzo en ze verwachten dat er zon 5/600 man naar het centrum van Nijmegen gaan. Aan de ene kant vet eng maar ik denk wel dat ze goed zijn voorbereid nu.
Voor alle meiden van hier die daar wonen stay save.
Ik hoop dat het vanavond en de rest van de week zo hard gaat regenen, stormen en hagelen. Nog maar eens zien hoeveel ādemonstrantenā er dan op straat zijn
Mijn schoonzus is nu bezig haar hele winkel dicht te timmeren. Hier ging een chatbericht rond dat ze vanavond (weer) wilden gaan rellen en ditmaal voor de winkels wilden gaan. Ook met specifieke winkels erin die ze wilden gaan bestormen. Gaat echt nergens over
Wtff ik val echt van mn stoel als ik dit lees! Word hier zoooo boos van!
Pf ja zal in meerdere steden zijn als ik het zo hoor⦠Ik stuurde gisteren nog naar mijn vriendinnen dat ik anders wel terug ging verhuizen naar Nijmegen maar lees nu dat ze daar dus ook los willen gaan
In Venlo wordt ook opgeroepen om te rellen vanavond. Een vriendin van me werkt in Venlo en die kreeg een screenshot door van een app gesprek waarin zelfs gezegd wordt āwe gaan gewoon tref opblazenā ākom we gaan station kantelenā.
Vind het gewoon eng wat dit nog allemaal gaat brengen.
Hopelijk blijft dit bij zogenaamd stoere berichten en gaan ze niet over tot actie.