Dat hoop ik ook heel erg inderdaad. Maar als ik dan al die beelden van gister zag (en al van eerder afgelopen weekend) dan ben ik toch wel bang dat het niet alleen bij stoer doen blijft.
Ik hoop dat doordat er veel mensen nu vanaf weten en dat er wss veel politie zal zijn dat dan de lol er wel een beetje vanaf zal zijn voor een groot deel.
Jaa een van mn beste vrienden woont ook midden in het centrum hij zei ook van ik neem voor de zekerheid mn fiets mee naar binnen.
Lange reactie op het artikel en de comments daarop:
Samenvatting
Nou misschien ligt het aan mij, maar ik vind sommige reacties op dit artikel er echt over (niet per se alleen op het forum, maar ook oa op Twitter). Ik ben zelf ook een student en de maand januari is voor elke student heel zwaar (examens). Je vraagt je af wat hij hier mee wil? Eerst en vooral heeft hij er natuurlijk zelf niet om gevraagd dat er een krantenartikel over zijn tweet geschreven wordt, gewoon omdat hij āde zoon vanā is. Hij geeft ook in zijn tweet aan dat hij geen medelijden wilt. Dit is voor hem misschien de enige manier om nu zijn gevoel te uiten. Zijn tweet is een noodkreet, hij zegt letterlijk dat hij niet weet hoelang hij het nog volhoudt. En dan vind ik het jammer om lacherige dingen zoals āhij is uitgekeken op zijn neukertjeā te lezen. Het gaat natuurlijk veel dieper dan dat. Het is in een āgewoneā situatie al lastig om in een vreemde stad aan een nieuwe universiteit te studeren. Maar tijdens corona is elke les online, dus je kan geen medestudenten ontmoeten. Elke dag alleen aan je bureau zitten, dag in dag uit is gewoon uitzichtloos, zeker als sommige professoren hun voeten geven aan het online lesgeven. Soms lijkt het alsof kinderen naar school mogen, volwassen naar het werk/kantoor mogen, terwijl het voor studenten al sinds maart niet eens mogelijk is om 1x per week een uurtje naar de les te mogen gaan (kort door de bocht natuurlijk). De universiteiten hebben al laten weten dat we zeker geen āon campus lesā gaan hebben voor 21 maart, hierdoor voelt het voor studenten gewoon alsof er na deze examenperiode weeral niets is om naar toe te leven. Natuurlijk kan je niet ontkennen dat deze jongen gezegend is om in een gezin te wonen dat het goed heeft, dat ontkent hij ook niet. Maar je kan ook niet ontkennen dat het een zware tijd is (voor iedereen). De uitspraak āmijn cavia is doderā wordt soms op dit forum gebruikt en ik vind deze hier wel toepasselijk. Corona is voor iedereen ontzettend kut (studenten, medisch personeel, ouderen, moeders, muzikanten,ā¦), dus misschien moeten we anders reageren op iemand die aangeeft dat hij het moeilijk heeft (ipv sommige comments die WOII erbij halen op Twitter). Tot zover mijn reactie haha, ik ga verder studeren voor mijn laatste twee examens. Veel moed aan iedereen die het even niet meer ziet zitten <3
Een vrouw die in eindhoven geloof ik aan het rellen was was in het ziekenhuis beland heeft 4 uur lang hulp gekregen. En het eerste wat ze doet is een foto plaatsen op social media met ĀØ This is not the end.Ā“
Ik denk dat dat wetenschappelijk bewijs is dat je zonder hersenen nog door kunt leven.
Ik zal hier maar niets over zeggen. Zou t wel graag willen, maar doe t maar niet
Ja dat is die āwe deden niks we waren alleen aan 't filmenā doos.
Als je had willen filmen en bij de sensatie zijn, had je journalist moeten worden
Yes, en hopelijk de echte!
Ik kreeg 's nachts last van mijn arm, erop liggen was pijnlijk. En de volgende dag stijve nek, spierpijn etc
Vriendin van mij woont ook in A, wijk met een P en zij heeft wel een oproep langs zien komen om in die wijk te verzamelen om 20:30 (staat geen duidelijk doel bij de oproep maar zal wel niet om een vreedzaam protest gaan).
Ugh nu al van twee locaties en tijden hier gehoord
Maar hij heeft er toch ook niet om gevraagd dat er een krantenartikel over zijn tweets wordt geschreven? Ik zou het ook overdreven vinden als hij met een interview in de krant zou staan hierover, maar voor sommigen is Twitter een plaats om wat stoom af te blazen, net als dat het forum dat voor sommigen is. Kan hij niet zoveel aan doen dat zijn tweets worden opgepikt door de media die er vervolgens een heel artikel aan wijden.
De pessimist in mij wacht nog op t bericht dat er een storing was bij het RIVMš
Same.
Ik waarder de moeite die hij in de vormgeving heeft gestoken.
āWie wordt de copkillerā ook echtā¦
Wat een trieste bende dit⦠Het zal je kind maar zijnā¦
Waar ik echt nog ergere diarree van krijg dan van die relschoppers is van mensen die zeggen dat āde overheid dit had kunnen verwachten als je jongeren hun vermaak en dagbesteding afpakt terwijl ze ze binnen blijven voor anderenā.
De overheid had niet kunnen verwachten dat mensen zeg maar uhm, normaal doen?
Compassie met een groep die zelf geen greintje compassie heeft voor de rest.
Het āverbaasdeā mij eigenlijk al dat er gister niks in Rotterdam was.
Of je man en vader van je kinderenā¦
Ik zou mijn man denk ik opsluiten (edit: of vrouw!! Wat een stereotypering weer van mij ) ? Dan ontspoort het maar. Ik zou als politie niet mān leven in de waagschaal leggen voor dit soort randdebielen.
Waar is het leger trouwens? Staan dus al stand-by
Echt in heel veel steden/dorpen verwachten ze rellen nu Hoop zo dat het uiteindelijk allemaal meevalt
Waarom zou je parkeerautomaten slopen? Denken ze dat ze daarna gratis mogen parkeren ofzo? Dan heb ik nieuws voor ze