Caronatopic #8

Wat een gedoe weer :pensive: Heb op werk ook heel het terras en de omheining weg zitten halen (Nijmegen) en alle buren waren ook bezig. Superveel horeca was al dicht om half 6. Werkgevers natuurlijk helemaal in de stress, hoop echt dat het meevalt.

Wel weer een lichtpuntje: er kwamen superveel mensen langs die aanboden om te helpen. Liet me even herinneren dat niet iedereen kut is.

38 likes

Ik hoop zo erg dat het allemaal met een sisser afloopt. Pffff

1 like

Ik hoop trouwens dat iedereen wie straks nog over straat moet wel heelhuids thuiskomt en niemand de hele avond/nacht in angst hoeft te zitten vanwege de rellen

4 likes

Ik ook! Ze wisten het al maar ik voel mij nu even een goede burger haha

2 likes

O goed dat ze een algemeen meldpunt hebben gemaakt.

En verder snap ik echt niet zo goed waarom die oproepen hier gedeeld worden, het lijkt me vrij onhandig om tijdstippen en locaties en oproepen tot rellen hier op een openbare site nog eens vrolijk verder te verspreiden, daarmee faciliteer je het alleen maar. Je kan je afvragen hoeveel rellers hier komen maar in the end weet je dat niet en is dit gewoon een openbare site, bovendien kan elke gek googelen en zomaar hier leren waar die heen moet. Er is een reden dat bijv ook de NOS de details van die oproepen wegpoetst. Als je tegen de rellen bent, meld het dan bij de politie en verspreid het vooral niet verder zou ik zeggen.

21 likes

Personeel van supermarkten zijn daar ook al veiligheidsplannen aan het maken. Ook na berichten dat het daar uit de hand gaat lopen

1 like

Je hebt gelijk, ik ga mn bericht aanpassen.

1 like

Ik pleit voor helemaal geen aandacht meer geven aan deze rellen. Maar goed gaat toch niet werken.

Vind het sowieso irritant dat elke influencer hier iets van vindt, ook al keuren ze het af, je geeft de rellers toch weer een podium.

2 likes

Iedereen die riep/roept “Dit is de 3e wereldoorlog”. Self fulfilling prophecy.
Het zijn alleen maar die figuren die nu geweld uitoefenen. De ware aard van de mensheid drijft weer eens flink naar de oppervlakte.

1 like

Goedkoop juist, want we doen het weer allemaal uit liefdadigheid. :hot_face: En kun je weigeren? Ja, dan zijn jouw patiĂŤnten straks niet gevaccineerd. Oftewel: nee dus.

3 likes

Hm ja enerzijds wel, maar anderzijds misschien juist ook goed om het met z’n allen af te keuren. Denk dat sommige mensen puur rellen vanwege de ‘kick’ en de ‘lol’ en als ze zien wat mensen ervan vinden, ze misschien daardoor teruggefloten worden. Alles maar negeren lijkt me ook ergens weer niet de oplossing, maar ik snap wel dat je ze ook geen podium wil geven. Vind dat altijd lastig

Heb ook al twee oproepen gezien voor Utrecht. Wat een ellende

Dit doet me echt denken aan middelbareschool ruzies ¨omg pietje neemt een knuppel mee.´ ´Oh nou jantje neemt een mes mee .´
Eindstand namen pietje en jantje helemaal niks mee en wisten ze niet hoe snel ze na de les naar huis moesten rennen zodat ze de ruzie konden ontwijken.

42 likes

Hahaha popo

2 likes

Welke wereldstad bedoel je?

1 like

Ja echt hè. Trieste pubertjes zijn het. Ondernemers hebben hier in het zuiden hun ramen uit voorzorg dicht getimmerd

1 like

Don’t mess with toko bopp verdomme!! :rage:

4 likes

Ik denk dat de relschoppers het doen voor de adrenalinekick. Teveel testosteron ofzo. En wordt dan erger gemaakt doordat de media er zoveel aandacht aan geeft en daardoor helemaal opgehyped.

4 likes

De ME is er al. Reed door de straten rond de markt.