Caronatopic #8

Ik belde vanochtend om 10:45 voor een (prio)test en kon om 11:15 al bij de teststraat zijn voor een afspraak! Echt snel, zo fijn! Ze namen deze keer ook echt snel op. Nadat ik het hele bandje had doorlopen, nam er vrijwel meteen iemand op. Wat een verschil tov de vorige keer (in oktober ofzo). Lijkt toch dat het allemaal wat soepeler verloopt nu :slight_smile:

3 likes

En net om 15:30 had ik de uitslag ook al! Had het nog helemaal niet verwacht! Gelukkig negatief :blush:

8 likes

Gisteren om 0900 getest en om 1600 de uitslag al zonder prio. Is al de 3e keer dat ik dezelfde dag nog de uitslag heb, zo fijn! De teststraat is ook vet rustig en goed geregeld allemaal.

4 likes

Jeetje zeg, ik lees alle berichten die je plaatst altijd met veel respect. Ik merk dat ik het lastig vind om de woorden te vinden want t voelt allemaal zo minimaal vergeleken met waar jullie mee te dealen hebben in de ziekenhuizen. Maar we mogen met zn allen ontzettend blij zijn met mensen zoals jij.

Hoop echt dat de rust op korte termijn weer terugkomt voor jullie :two_hearts:

6 likes

Ik vind dit echt fucking aanmatigend, zoveel experts die inmiddels hebben aangegeven dat er gewoon te laat is begonnen een plan te maken. De zorg die overloopt en mensen die aan corona sterven, dan maakt eerder beginnen dus gewoon wel uit. Bah echt om het dan te hebben over een ā€˜mopperlandje’, kan er echt kwaad om worden.

3 likes

Zoveel berichten van mensen die zich al vaker hebben laten testen. In mijn omgeving nog helemaal niemand, ook niet nodig geweest zover ik t weet. Uit nieuwsgierigheid, werken jullie in de zorg of heb je een baan waar je veel in contact komt met mensen? Of laat je vaak testen omdat t nu mag zonder de hoofd symptomen te hebben? Of heb je gewoon pech en vaak koorts/ langdurige hoest?

3 likes

Bij mij is het een combinatie van pech (vaak keelpijn, altijd al gehad) en mijn werk in de kinderopvang met veel snotneuzen. Afgelopen zondag ook mijn 5e test laten doen.

1 like

Wat snel allemaal! Ik zit nu zo’n 26 uur op de uitslag te wachten en heb alleen nog droge crackers in huis :joy: Hoop heel erg dat ik morgenochtend de uitslag krijg

Je hoeft niet pas te testen bij koorts of langdurig hoesten. Dit moet ook al met ā€œalleen maarā€ een loopneus of keelpijn bijvoorbeeld. Als ik voor mezelf spreek, ben ik twee verkouden geweest en moest me daardoor laten testen. En ik heb inderdaad een vitaal beroep (en een peuter die naar de opvang ging. Als ouder ben je dan ook vaker verkouden).

3 likes

Ik werk op een middelbare school idd, dus in contact geweest met een positief geteste leerling = testen. Gelukkig in mijn geval nog maar 2x en negatief maar wel vervelend.

1 like

Ik houd m’n hart vast, er zijn altijd al rellen met oud en nieuw… en nu zijn al die gasties nog meer opgefokt. Getverdemme

2 likes

In ā€˜mijn’ ziekenhuis lopen de aantallen ook heel rap op. Begin van de middag covid bedden opgeschaald, eind van de middag lag het alweer vol. De SEH stroomt echt over :frowning:

2 likes

Nederlandse bevolking: natuurlijk gaan we dat wel doen. Net zoals met kerssemus.

3 likes

1 van de klachten waarvoor je moet testen is neusverkouden, dus die drempel is best laag. mensen zoals ik, zijn altijd een paar keer verkouden in het herfst/winterseizoen.

ik vind het vooral bijzonder als mensen nu nog 0x hebben laten testen. zijn die mensen dan nooit verkouden?

6 likes

Hetzelfde geldt voor mij, ik ben gisterochtend getest en dat is omdat ik neusverkouden was en keelpijn had. Geen koorts, maar bij deze symptomen moet je ook al testen. Bovendien heb ik in mijn omgeving veel mensen meegemaakt die ook alleen maar een kuchje/verkoudheid hadden, en dan toch positief bleken te zijn, dus het ging ook heel erg in m’n hoofd zitten van ā€˜ohjee wat nou als dit corona is paniek’

1 like

Volgens de NOS is het ziekenhuis in Harderwijk dicht voor nieuwe patiƫnten.

Heftig.

:v: Succes!

Ik hoorde vandaag op het nieuws dat het aantal geteste personen in het kerstweekend minder was dan de dagen ervoor. Het is onduidelijk of er minder is getest omdat iedereen gezellig aan het kerstdiner was of dat er daadwerkelijk minder mensen ziek worden.

1 like

Wellicht dat mensen nu minder verkouden zijn, omdat ze weinig andere zien.

Normaal gesproken ben ik altijd wel een keer verkouden, maar de laatste keer kan ik me niet herinneren. Heb dus ook nog nooit hoeven testen.

Maar ik zie dan ook echt bijna niemand. Werk sinds maart al fulltime thuis en kom eigenlijk alleen in de suoermarkt.

1 like

Ik heb geen enkele reden om te testen gehad en veel mensen om mij heen ook. Als je geen klachten hebt, waarom zou je dan testen?

Ik ben nooit meer verkouden sinds ik veel gember drink. Gembershot of gemberthee
Toevallig misschien maar viel mij wel op.

5 likes