Denk dat er qua mopperlandje vooral gedoeld word op de mensen die overal tegen in gaan, eindeloos hun mening blijven geven, het zogenaamd beter weten etc etc. Dus in die zin, vind ik een groot deel van de bevolking zeker behoren tot het mopperlandje. Eerlijk, waarom zouden we niet gewoon thuis kunnen blijven? (Even niet werk gerelateerd gezien. er zijn altijd mensen die naar buiten moeten voor hun werk) We hebben zoveel luxe normaal gezien om te staan en te gaan waar we willen, dat komt wel weer.
Ben het er zeker mee eens dat ze veel eerder hadden moeten reageren, beter hadden moeten hanteren en de maatregelen niet los hadden moeten laten in juli (wanneer het ook was) dan hadden we er nu een stuk beter voor gestaan wellicht. Dat is allemaal achteraf gepraat. Hierom vind ik het vooral gewoon bitter en zuur dat mensen elkaar als nog hebben opgezocht tijdens de kerst, regels of niet. Als bijvoorbeeld iemand zijn schoonouders + schoonbroertje (Die bij ouders inwoont) op bezoek had gehad. dan had zijn vriendin er ook niet bij mogen zijn. (Als ze niet samen wonen) maar hij en zijn vriendin mogen wel daar aan schuiven. Vind dat ook zān krom iets, zo gaan mensen op die manier rond de regels werken. Sommige hebben gewoon schijt en schuiven met negen man aan bij hun ouders.
Ik verwacht (gewoon een gevoel) ook wel echt dat het nog een enorme piek gaat geven. iets wat je niet moet willen. Het blijft vooral aanmodderen nu en ik hoop eerlijk gezegd, dat na 19 januari de boel niet gewoon weer los gaat. (ondanks dat het ook wellicht gewoon mijn eigen baan kost, lol eigenbelang weer)