Toch gek dat elk land dit anders heeft, zal vast iets politieks achter zitten dat de UK al die testen niet aan zou kunnen ofzo
68% van de mensen met covid heeft een verstopte neus, 60% een loopneus.
Veranderde smaak/reuk komt bij 54% voor, maar is wel veel typischer, dat hoor je vrijwel nooit bij een ander virus. Vreemd dat ze in de UK zulke strikte test-criteria hebben, je zou denken dat ze ook juist de niet-zo-zieke mensen willen opsporen die met hun snotneus het hele treinstel lopen te besmetten zeg maar.
Bron: https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/latest-evidence/clinical
Ja vreemd he! Wat ik nu net lees is dat de meeste mensen met het virus minstens 1 van die 3 main symptoms hebben. Ik gok dat ze zo de meeste mensen dan weten te vangen, zonder enorm veel extra mensen te testen?
Ik ben net geïnformeerd over hoe mijn ziekenhuis het gaat aanpakken als ze mensen moeten weigeren op de IC. En hoe je dat moet gaan uitleggen aan patiënten en naasten . Wat een horror dit, heb er echt geen woorden voor. Hoop zo dat het toch niet nodig zal zijn
Wat lijkt me dit naar zeg⦠Laten we toch hopen dat mensen de ernst van de situatie weer gaan inzien en zich aan de regels houden!
Damn wat afschuwelijk. Ik hoop echt dat het niet nodig zal zijnā¦
Ik heb me nog geen een keer laten testen. Heb weleens een loopneus, maar dat is nadat ik buiten ben geweest en houdt na een uur ook weer op. Ben al die tijd ook niet verkouden geweest.
Scheelt dat ik vanaf begin maart grotendeels al thuis werk en geen gekke dingen doe behalve naar mijn ouders en de supermarkt gaan.
Ga vanaf volgende week starten bij mijn nieuwe werk, in het onderwijs en de praktijklessen (medisch contact beroep) gaan gewoon door dus denk dat ik binnenkort wel een keer de lul ben.
O nee wat naar ik hoop echt dat de toeloop op de ziekenhuizen snel gaat afnemen. Dit soort scenarios wil je echt niet.
Lees echt met buikpijn de verhalen over de volle ziekenhuizen en kijk echt met angst en beven naar de besmettingen met kerst. Iedereen die in de zorg werkt is echt een held, kan me niet voorstellen hoe loodzwaar het moet zijn. Fysiek Ʃn mentaal. Ik vind het zo lastig om niets te kunnen doen, behalve me aan de maatregelen houden.
Ik heb wel ervaring in de zorg als ondersteuner, maar mān moeder geeft aan dat ze eigenlijk echt mensen zoeken met diploma. Anders nam ik nu gewoon onbetaald verlof op om in ieder geval iets te kunnen betekenen.
Pff⦠ik durf het nieuws over de volle icās ook niet te bekijken momenteel. Mijn vader moet begin januari geopereerd worden en zou dan ook op de IC terecht komen. Maar het is nu al 2 dagen uitgesteld. En het is best een belangrijke / spannende operatie waar de artsen niet te al te lang mee willen wachten. De timing is echt kut!
Oooh dus zo dicht zijn ze niet?
Aangezien er staat: de SEH is dicht dat ik dus idd dat je dan de lul bent en 45āmin moest wachten . Misschien wat naĆÆef haha.
Corona gerelateerd en wat een kut virus het isā¦
Familielid van ons, niet directe familie maar wel soort lievelingsoom, is terminaal en ligt in ziekenhuis op zaal⦠ze hebben daar een COVID patiënt die ip geen klachten meer had 24u bij gelegd, die kwam ban de ic. Te ziek om naar huis te gaan meteen maar te goed voor de ic en geen klachten meer én negatief getest dus moet kunnen toch?
Maar hij begon toch wat te hoesten. En ⦠dag later toch (wel weer) positief getest ⦠Mijn familielid zou morgen naar huis mogen om afscheid te nemen van familie&vrienden. En moet nu dus 5 dagen in quarantaine⦠en de vraag is ⦠gaat het afscheid nemen nu nog gebeuren of is het dan te laat
.
Kut Corona
Edit: en ook teeeheeering kut voor het personeel. Die waren heel erg van streek om dit nieuws te vertellen aan hem. Omdat het zoān zure samenloop is.
Pff ik heb twee omaās in hetzelfde verzorgingshuis wonen die nu nog wel bezoek mogen ontvangen maar ik twijfel zo of ik moet gaan⦠Ben nu hoogzwanger en vind die toename van besmettingen in verpleeghuizen wel spannend. Ik kan op hun kamers wĆ©l afstand houden en natuurlijk met mondkapje, maar dan zit mijn vader mij weer helemaal bang te maken dat de luchtzuivering daar slecht is en dat het virus ook in de lucht hangt daar en dat ik in mijn situatie gewoon niet meer moet gaan.
Aan de andere kant ben ik bang dat als ik nu niet ga, en er binnenkort toch een uitbraak is daar, ik zie helemaal niet meer zie. Dit zou voor mijn bevalling wel de laatste keer zijn dat ik heen kan gaan en daarna pas eind februari/ begin maartā¦
Ik zou met mijn ene dementerende oma buiten nog een rondje kunnen wandelen ( maar ben bang dat ze dan wegloopt en ik haar met die buik niet meer bij kan benen ) en met die andere oma in de grote zaal beneden kunnen koffie drinken maar vooral het feit dat het er wel zo āheerstā vind ik nu voor mijzelf heel spannendā¦
Kut Corona ( en @Fishing wat een ongelooflijke kutsituatie⦠ik hoop dat je oom er goed vanaf komt en er nog afscheid genomen kan worden).
Is er ook al COVID in hun verpleeghuizen? Ik kreeg zelf het idee dat verpleeghuizen wel echt goed in de gaten houden of er iemand is met COVID, mijn oma is meerdere keren getest laatste weken bij verdenkingen op de afdeling en dergelijke. Zodra er dan een positief geval was op een afdeling werden dingen als koffie drinken in de eetzaal meteen stopgezet. Dus als het er dan nog niet is bij hun valt het risico misschien mee, met mondkapjes en een raam open zetten op hun kamer? Snap ook dat het enger is als je zwanger bent, blijft een lastige keuzes
Denk dat er qua mopperlandje vooral gedoeld word op de mensen die overal tegen in gaan, eindeloos hun mening blijven geven, het zogenaamd beter weten etc etc. Dus in die zin, vind ik een groot deel van de bevolking zeker behoren tot het mopperlandje. Eerlijk, waarom zouden we niet gewoon thuis kunnen blijven? (Even niet werk gerelateerd gezien. er zijn altijd mensen die naar buiten moeten voor hun werk) We hebben zoveel luxe normaal gezien om te staan en te gaan waar we willen, dat komt wel weer.
Ben het er zeker mee eens dat ze veel eerder hadden moeten reageren, beter hadden moeten hanteren en de maatregelen niet los hadden moeten laten in juli (wanneer het ook was) dan hadden we er nu een stuk beter voor gestaan wellicht. Dat is allemaal achteraf gepraat. Hierom vind ik het vooral gewoon bitter en zuur dat mensen elkaar als nog hebben opgezocht tijdens de kerst, regels of niet. Als bijvoorbeeld iemand zijn schoonouders + schoonbroertje (Die bij ouders inwoont) op bezoek had gehad. dan had zijn vriendin er ook niet bij mogen zijn. (Als ze niet samen wonen) maar hij en zijn vriendin mogen wel daar aan schuiven. Vind dat ook zān krom iets, zo gaan mensen op die manier rond de regels werken. Sommige hebben gewoon schijt en schuiven met negen man aan bij hun ouders.
Ik verwacht (gewoon een gevoel) ook wel echt dat het nog een enorme piek gaat geven. iets wat je niet moet willen. Het blijft vooral aanmodderen nu en ik hoop eerlijk gezegd, dat na 19 januari de boel niet gewoon weer los gaat. (ondanks dat het ook wellicht gewoon mijn eigen baan kost, lol eigenbelang weer)
Met kerst zag ik fotos van iemand die ik ken op social media voorbij komen. Meer dan 12 man hutje mutje aan tafel, bij elkaar op schoot, knuffelend etc
3x raden⦠alle 12 hebben corona. Het erge is dat ik nog dacht net goed voor jullie
Echt hoe dom kun je zijn?!
Dat weten ze al snel! Kerst is net voorbij.
Dat nieuws met dat de ziekenhuizen echt vol liggen⦠brrrrr. Ik heb 10 weken geleden Corona gehad, sinds een paar dagen weer enorm toenemende luchtweg en longklachten, het gaat eigenlijk alleen maar slechter nu. Hoop echt dat ik met de fysio snel verbetering ga merken. Zo frustrerend dat mensen het niet serieus nemenā¦
Echt een gigantisch nadeel aan hoe makkelijk testen nu is is dat zoveel mensen gaan testen āvoor de zekerheidā en dat als een vrijbrief zien om naar feestjes te gaan. Heb al zoooveel uit zitten leggen dat een negatieve test een garantie is van precies niks.
Sinds gistermiddag ineens gigantische keelpijn en een brandende neus, wat bij mij altijd een teken is dat ik verkouden ga worden. Voel me echt belabberd nu, ook nog eens flinke hoofdpijn. Gelukkig voor vanmiddag nog een plekje kunnen krijgen in een teststraat hier vlakbij.
Oke hoor net dat iedereen samen gaat vierenš hoe dom kun je zijn. Heel de corona periode heeft iedereen uit de groep zich aan de regels gehouden en nu gaan ze opeens een uitzondering maken.