Nee, nog niet. Zij hebben geen klachten. Vriend en ik hebben ook geen klachten en hebben ons nu eerst laten testen. Als één van ons positief test moeten zij zich ook maar laten testen.
Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar het effect van de bijeenkomsten met de kerstdagen (meestal 3-4 avonden achterelkaar om toch iedereen te kunnen zien… zit je toch aan potentieel ongeveer 10-15 mensen die je kunt besmetten) is nog niet helemaal meegenomen in deze cijfers. Pas over een dag of twee of drie kun je daar meer over zeggen. Ik hoop echt dat het een dalende trend laat zien.
Ik hoop het ook echt! We gaan het zien…
Ja eens. Maar ik vind de sfeer hier sowieso vaak een beetje vermoeiend eigenlijk. Zo’n hyperfocus op dagcijfers en andere details en dan meteen allerlei doomsdayreacties daarop terwijl al vrij lang duidelijk wordt gemaakt dat je daar vrijwel niks uit kan opmaken. En dan vervolgens komen daar nog weer 500 nieuwe paniekreacties op. Laten we onze energie liever gebruiken om te dealen met de feiten en dingen waar we wel wat mee kunnen dan steeds weer van die vaak ongefundeerde horrorvoorspellingen. Het is al erg genoeg, we hoeven het niet nog erger te maken dan het is.
Toen ik dit bericht net las dacht ik wow hoe dan toch nu al?!?! Toen kwam dat moment dat ik besefte dat je niet in Nederland woont
Dankjewel!
Ik denk (helaas) niet dat het daaraan ligt, want ik zit bijna nooit achter de computer.
Ik werk in het basisonderwijs en sta en loop juist vrij veel.
En mijn klachten begonnen ook op het moment dat ik me weer een beetje beter begon te voelen van corona, vandaar dat ik vermoed dat het daar mee te maken heeft.
Ook omdat ik tijdens corona veel last van mijn rechterlong had, en die kant nu een soort van aangedaan lijkt.
Lief dat je meedenkt!
ik vond dit ook heel opmerkelijk en ook totaal niet passen bij haar eerdere blogs over corona dat ze zo keurig in quarantaine in huis zaten, maar ja ze zijn natuurlijk ook wel heel gelovig.
Ja idd, toen hadden ze het ook over de kerktelefoon enzo. Ik vind het desalniettemin echt een heftig idee dat hij gewoon willens en wetens tussen de mensen is gaan zitten - eigenlijk niet echt wetende hoe besmettelijk je nog bent. Dat vind ik echt liefdeloos overkomen voor je medemens
ja egocentrisch inderdaad
Dit heb ik ook een beetje. Er zijn ook heel veel mensen die zich wel aan de regels houden. Om mij heen vrijwel alleen maar. Echt niet iedereen lapt het aan zijn laars. Maar tuurlijk wordt het spannend…
Ah dat is rot! Ik was laatst ook bang dat mijn medische ingreep niet kon doorgaan (mijn vriend had klachten) en toen ben ik hier gerustgesteld dat als de ingreep niet kan wachten, deze desnoods met beschermende middelen wel kan doorgaan.
Ik word echt zo naar van de berichten dat we eind januari mogelijk code zwart krijgen. Echt hoe is t mogelijk (ja ik snap hoe maar had roch beter verwacht). Kan Duitsland nog helpen? Vind de overheid de schuld geven ook te makkelijk want had na de lockdown ook wel verwacht dat de cijfers zouden dalen en dat hebben ze niet heel erg gedaan. Ik hoop zo dat t blijft bij de cijfers van vandaag, dat de lockdown het effect van kerst soort van afvlakt. Denk niet dat t zo is maar kan t hopen toch. Die Martijn Broekman ofzo heeft volgens mij t tot nu toe vaak goed gehad dus hopelijk nu ook.
Ik ben wel benieuwd naar een uiteenzetting van je bevindingen tegen die tijd. Ik geef hopelijk ook borstvoeding als het zover is, en ik wil heel graag het vaccin. Dus ik ben benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt, maar als je daar geen zin in hebt hoeft dat natuurlijk niet.
Ik heb 1,5 maand geleden Corona gehad. Eigenlijk geen klachten gehad op reuk en smaak verlies na. Maar sinds die tijd zit ik snel vol met eten. Ook ben ik snel misselijk. Na het eten, maar ook als ik moe ben, niet genoeg heb geslapen, als ik zenuwachtig ben etc. Iemand die dit herkent? Of tips wat ik hiermee moet?
Ik ben vorige week positief getest en ik herken het sneller vol zitten en de misselijkheid. Ik ben ook echt doodmoe de hele dag. Heb vandaag voor het eerst weer een paar uur gewerkt, was helemaal kapot na de tijd
jemig wat erg dit. Heb echt met jullie te doen, al denk ik dat ik geen idee heb hoe het echt moet zijn om daar te moeten staan. In ieder geval bedankt dat jullie er zijn!!
Knuffel en heel erg bedankt. Wat is het ook kut.
Is het advies nu om m niet te nemen bij borstvoeding eigenlijk dan?
Je woede is helemaal begrijpelijk! Heftig allemaal zeg.
Ik ben echt bang voor code zwart en de beslissingen die dan genomen moeten worden. Gaat zo’n GHB slachtoffer van 20 dan dus voor op een corona slachtoffer van 60?
Bizar toch als je dat soort dingen moet gaan bedenken. Daar kun je ethisch toch geen kant mee op.
Ik hoop trouwens nog op een avondklok voor Nieuwjaar maar betwijfel of die er komt.