Ja ik mag echt hopen dat mensen snappen dat ze zich even normaal moeten gaan gedragen en zich niet dronken van de stoep werpen of handgranaten binnen gaan afsteken omdat het buiten niet mag.
Maar ja he ik zou niet eens verbaast zijn
Ja ik mag echt hopen dat mensen snappen dat ze zich even normaal moeten gaan gedragen en zich niet dronken van de stoep werpen of handgranaten binnen gaan afsteken omdat het buiten niet mag.
Maar ja he ik zou niet eens verbaast zijn
Ik vind het met een niet zo hele goede gezondheid best een eng idee als er straks echt met triage wordt gewerkt. Ben dan ook wel benieuwd wie dan op wie voorgaat. Voor de zorgverleners lijkt me dat echt een onmogelijke taak ook. Ik wil even zeggen dat ik voor iedereen die nu keihard moet werken in de zorg ontzettend veel respect heb. Jullie hebben er helemaal niks aan maar toch; ik denk aan jullie!!
Zelf raak ik een beetje in paniek van het idee dat het kabinet wil dat de scholen toch eerder open gaan. Ik weet heel goed wat voor negatieve impact thuisonderwijs kan hebben op kinderen, en als ik aan sommige situaties denk dan breekt mijn hart. Maar het vroegtijdig open doen lijkt mij gezondheidtechnisch echt het slechtste wat je kan doen? Ik las laatst nog dat blijkt dat de mutatie zich onder kinderen veel meer verspreid. Dat zie je nu ook op die basisschool waar zoân cluster is. Ik vind het best een eng idee want als ik mijn werk goed wil doen, is 1,5 meter afstand houden tot de leerlingen in mijn functie echt heel lastig. Ik probeer het echt wel maar het is gewoon niet altijd mogelijk, helaas.
Ik vraag me wel af wat mensen dan wél willen. Ze willen geen inenting, geen maatregelen, geen mondkapjes, geen afstand.
Het is gewoon kleuter gedrag: stampvoetend roepen dat je het allemaal niet wil en het moet gewoon weer net als anders worden
Gommers en Kuipers roepen op om ziekenhuispersoneel eerst te vaccineren. En ben het met ze eens. Dadelijk gaan er gewoon mensen dood omdat er geen personeel beschikbaar meer is. Na al het gepraat over opschalen toen in maart snap ik niet dat we nu alsnog in deze situatie zitten.
Ik werk zelf in de vg, maar ik ben het daar ook wel mee eens. Hoe graag ik ook zo snel mogelijk dat vaccin wil, hebben mensen in het ziekenhuis er veel meer recht op.
Ik stopte bij âhet vaccinatiebewijs doet me denken aan de Jodensterâ okbye.
Ik hoop echt dat als we rond 19 januari (of 12 want dan zullen ze wel moeten beslissen) nog op of boven de 10.000 (ben eerder bang dat we dan 15.000 hebben) zitten dat de lockdown verlengd word. Je kan mij niet uitleggen dat we in december met die aantallen dicht gaan en in januari met dezelfde getallen weer open.
Ik snap dat ze personeel van verzorgingshuizen eerst willen doen. Maar zolang er nog bezoek komt helpt dit ook maar deels toch?
Is t al mei? Of juni? Of 2022 is ook prima.
Ik vind het hele verhaal met vaccineren en zwanger zijn/worden ook echt heel moeilijk, en ook een beetje mysterieus. Dat laatste ligt misschien aan mij, maar ik kan er gewoon heel weinig info over vinden behalve dat het niet getest is en er dus geen duidelijkheid over is en ze het daarom afraden/verbieden). Wij willen supergraag zwanger worden, en ik heb daar echt geen eeuwen de tijd meer voor en het ligt al gevoelig omdat het niet vlekkeloos gaat, dus moet ik dan maar mijn kinderwens gewoon 2/3 maanden uitstellen en weer anticonceptie gaan gebruiken om maar gevaccineerd te worden? Ik ben heel erg blij dat de vaccins er komen/zijn, dus het voelt zo moeilijk en dubbel. Heb al meermaals gezocht ook naar mensen die hier dingen over zeiden (op het forum maar ook gewoon op internet) en kan er zo weinig over vinden.
Vreselijk dat er een jonge lerares is overleden maar ik erger mij wel een beetje aan de media die hieraan is gekoppeld. Het is namelijk niet duidelijk of haar dood wat te maken heeft met de corona die ze daarvoor weken eerder opliep.
Alsnog super verdrietig.
Ik vind het soms wat verwarrend al die berichten omdat het RIVM weer schrijft dat kinderen nauwelijks het virus overbrengen.
Dit inderdaad. Wij willen ergens komend jaar voor een tweede gaan en ik weet nou niet waar ik goed aan doe. Ik neig naar eerst maar niet vaccineren, maar ik ben zo pro vaccinaties en wetenschap dat dat toch knaagt. Maar wat is wijsheid? Ik weet t gewoon echt niet.
Ik weet dat dit slim zou zijn.
Maar pffff
Noodopvang?
Jemig ik zit er ook echt niet op te wachten dat de scholen langer dicht blijven. Die 10 weken in het voorjaar zijn mij echt zwaar gevallen en ik kijk er absoluut niet naar uit werk & kinderen nog langer te combineren.
Omg zo cute⊠En daaarom ben ik verliefd geworden op een vlaming ;). Haha! Ze verwoorden alles zo lief.
Pff ik vind die coronabonus wel echt zuur. Als ik nou dit afgelopen half jaar in NL bleef werken had ik gewoon 1000 euro gekregen (in het ziekenhuis waar ik werkte). Nu in BE krijgen we 830 bruto waar maar rond de 300 euro van over blijft⊠Leuk hoor! Moet blij zijn dat iedereen t krijgt, maar toch vind ik het zuur. Heb me rot gewerkt.
Sterkte aan allen die met oud- en nieuw in de zorg moeten werken! We can do it! Hopelijk gaan mensen zich niet verwonden want dat kunnen we er niet bij hebben. Tis al zo druk en de normale operaties moesten uiteraard ook gewoon doorgaan.
Jaa dat las ik ook net. Hoop echt dat ze dat gaan opvolgen
Jaa die gebruiken we voor onze eigen kinderen. Maar wij (mijn man en ik) zijn de noodopvang voor een aantal van onze/mijn cliënten. En dat breekt best wel op. Ipv 4 middagen 15-19, is het nu 4 volle dagen 8.30-19.
Maar goed - met zân alle de schouders er onder en een duurt t hopelijk zo kort als mogelijk
Ik vond dat in het begin ook zo opvallend, dat dat zo expliciet wordt benoemd. En daarvoor weet ik gewoon te weinig over vaccins. Oa door de posts van @Ovenschaal hier te lezen snap ik beter waarom zwangerschaps(wens) zo wordt benoemd, en dat dat misschien niet helemaal terecht is (of zo interpreteerde ik het tenminste). Dit werd gedeeld via mijn werk (geboortezorg), mochten we vragen krijgen. Komt uit de RIVM uitvoeringsrichtlijn over deze vaccinatie.
Omdat er nog onvoldoende bekend is over de veiligheid van vaccinatie met COVID-19-vaccin wordt vaccinatie afgeraden tijdens de zwangerschap. Het algemene advies is om nĂĄ de zwangerschap te vaccineren. Uit preklinische trials zijn geen aanwijzingen gekomen die duiden
op nadelige gevolgen van vaccinatie tijdens zwangerschap. Deze worden ook niet verwacht bij dergelijk vaccin, dat geen levend viraal materiaal bevat. Als vanwege gezondheidsredenen de voordelen van vaccineren zwaarder wegen dan de theoretische nadelen, kan de behandelend arts op individueel niveau tot een ander advies komen.
Als onbedoeld de eerste vaccinatie tijdens de zwangerschap is toegediend, dient de tweede vaccinatie na de zwangerschap te worden toegediend. Daarnaast dient het gemeld te worden bij Bijwerkingencentrum Lareb om de zwangerschap te volgen. Lareb zal ook de fabrikant Pfizer/BioNTech informeren. Het betekent ook in het kader van âgoede zorgâ dat, in overleg met de zwangere, de verloskundige zorgverlener en/of de huisarts hierover geĂŻnformeerd worden.
Bij een zwangerschapswens kan gewoon gevaccineerd worden. In geval van IVF is het advies om de timing met de behandelaar af te stemmen.
Hier heeft de ME gisteren een bedrijfsfeest opgerold omdat de eigenaar niet wilde meewerken. Wat ik niet raar vind aangezien de klapkut op FB heeft staan: MONDKAPJESVRIJE GARAGE en fotoâs postte van de voorbereidingen van het feest. Het is ook nog onduidelijk of de aanwezigen bekeurd worden??? WAT. Misschien impopulair maar van mij hadden ze dat pand dicht mogen timmeren met mensen en al. Laat de natuur dan maar op zijn beloop. En dan mogen de ± 400 cerebraal geamputeerde reageerders van FB erbij gezet worden.
Volgens mij mis ik iets ofzo⊠Ik zag op de nos liveblog de volgende quote van van dissel : âWe gaan vaccineren in januari, een tweede dosis volgt dan medio februari. Dus vanaf die periode zijn vermoedelijk gedeeltelijke versoepelingen mogelijk voor de groepen die ingeĂ«nt zijn.â
Dit stemde mij niet zo gelukkig dus ik klikte op de link waar de quote volgens de nos vandaan zou moeten komen: https://www.ad.nl/binnenland/jaap-van-dissel-voortaan-grijpen-we-eerder-in-signaalwaarden-nodigden-uit-om-steeds-verder-op-te-rekken~abc40c9c/
Maar daar staat toch helemaal niks over versoepelen vanaf februari voor de mensen die zijn gevaccineerd? Of zit ik niet goed te lezen?
Helemaal onderaan het artikel van het AD zegt hij precies dat wat NOS ook zegt.