Caronatopic #8

aah, dit is bij mij het einde van het artikel

Zeker weten? Bij mij gaat het onder die afbeelding nog een behoorlijk stuk verder.

Edit: dat staat trouwens ook op je screenshot haha: “lees hieronder het gesprek met Jaap van Dissel…”

Is dit onze laatste lockdown?
,Als ik daar iets over zeg, gaat dat weer een heel eigen leven leiden. Maar ik snap de vragen: dit duurt al lang, het is vermoeiend, dat merk ik zelf ook, zo nu en dan heb je er gewoon genoeg van. Het is een marathon, en dan een met steeds nog tussensprints. Komend jaar wordt wel een belangrijk jaar, waarin veel kan veranderen. Inmiddels hebben zo’n twee miljoen Nederlanders de infectie doorgemaakt, die hebben een vorm van immuniteit voor enige tijd, nemen we aan. We gaan vaccineren in januari, een tweede dosis volgt dan medio februari. Dus vanaf die periode zijn vermoedelijk gedeeltelijke versoepelingen mogelijk door de groepen die ingeënt zijn. Dat wordt voor ons als OMT ook weer een spannende opdracht: hoe adviseer je precies de goede maatregelen, zodat je kunt versoepelen zonder dat het zo snel weer oploopt? Liever ga je niet weer in een harde lockdown.”

Dit is wat verder in het artikel staat.

Ah thanks! Bij mij was dat niet zichtbaar. Maar goed om te weten dat de NOS wel normaal quote en niet zelf iets verzint :wink:

Hier is volgens mij ooit die afbeelding geplaatst van iemand op een zinkend schip die niet gered wil worden, als vergelijking met iemand die niet gevaccineerd wil worden. Heeft iemand die afbeelding misschien nog?

Een coronawappie stuurt steeds artikelen om me te overtuigen en ik wil deze terugsturen omdat ze het anders niet snapt volgens mij.

1 like

Deze?

25 likes

Nee ik bedoelde een spotprent in het zwart-wit waarbij een mannetje op de nok van een zinkend schip staat, en niet op de reddingsboot stapt omdat hij die niet vertrouwt of eerst wil testen of die reddingsboot wel goed is.

Maar ik heb deze ook even opgeslagen😄.

1 like

40 likes

Maar er staat zei je dat er minder besmettingen zijn onder 13-17 jarigen, als jouw theorie op zou gaan moest er staan dat er minder getest is onder 13-17 jarigen.
In het geval van je zusje en d’r klasgenoten zou een deel nu niet getest worden met milde klachten maar wel een positieve test hebben als ze getest zouden worden, en dan is daardoor het aantal positieve tests onder deze groep afgenomen. Maar ze hebben toch ook veel minder contactmomenten met anderen? Zelfs al spreken ze nu iedere dag af met vrienden zal dat alsnog minder zijn dan je hele klassen ieder uur zien.

1 like

@poesch Fijn om te lezen dat ik hier niet alleen in sta, thanks voor je reactie.
@Knitwife Heel fijn om dat te lezen, en ook @Ovenschaal. Hele duidelijke info, bedankt daarvoor! Ik begrijp dat het niet uitstellen van een kinderwens voor het vaccin bij jullie (iig bij jou als ik het zo lees @Ovenschaal ) een heel logisch iets is, maar dat is het voor mij, de leek, dus niet. Ik volg gewoon wat er via het RIVM gecommuniceerd wordt en probeer me hier en daar in te lezen in wat achtergrond informatie (en door persoonlijke omstandigheden heb ik momenteel geen tijd/energie om dat heel uitgebreid te doen). Het is absoluut niet dat ik jullie info niet vertrouw of aan jullie twijfel, maar ik vind ook dat hier gewoon meer duidelijkheid en richtlijnen over zouden moeten komen. Die kinderwens is voor mij heel belangrijk, en vaccineren ook en ik ben daar vast niet de enige in. Ik ben nu geneigd om bijvoorbeeld de huisarts te bellen en daar om meer info te vragen, maar ik heb geen idee of dat de juiste course of action is.

2 likes

Een van mijn ouders is onlangs in contact geweest met iemand die positief is getest. Meer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter, maar wel met mondkapjes en een plastic scherm ertussen (maar dit scherm sluit niet volledig af). Dit is tot nu toe mijn grootste angst geweest en ik hoop zo dat hij niet besmet is. Moet er niet aan denken…

1 like

Ik zou het zo fijn vinden als ze een hele avond op tv doen bijvoorbeeld bij BNN, noem het de grote vaccinatieshow. Laat daar allemaal experts de mythes en verkeerde informatie ontkrachten, benoem eerlijk en duidelijk wat de risico’s zijn of kunnen zijn en neem daarin mee hoe een vaccin werkt. Leg uit hoe een vaccin ontwikkeld wordt met testen enzo. Dan kunnen mensen daarna alsnog hun eigen mening vormen maar er gaan zoveel spookverhalen rond en mensen hebben zoveel vragen, omdat er te weinig informatie uitkomt of voor veel mensen te lastig te vinden is.
Tim van BOOS, lees je mee?

24 likes

Ik vind het zo irritant dat alles wat van Dissel zegt zo groot in het nieuws komt en mensen dat gelijk zien als dé waarheid. Het is gewoon de mening/visie van 1 persoon, hij gaat daar in zijn uppie niet over. Dat heb ik ook een beetje met Gommers. Ik snap wel dat deze mensen constant om hun mening gevraagd wordt in allerlei talkshows, maar ik ben gewoon erg van de officiële berichtgeving geloof ik.

2 likes

Sowieso vind ik dat van Dissel voor een internist/infectioloog wel erg veel uitspraken over gedragswetenschappelijke dingen doet, iets met schoenmaker blijf bij je leest?

24 likes

Ik had toch nog wel even behoefte om terug te kijken op dit jaar met corona en nu zit ik als een klein kind te janken nadat ik die oma achter glas in beeld zag. Ik hoop echt dat dat nooit meer hoeft.

6 likes

Ik heb vanochtend een antigeentest bij de GGD gedaan en die is nu negatief. Ik weet alleen niet zo goed of ik daar nu op kan vertrouwen omdat ze ook vals negatief kunnen zijn? Volgens de ggd mag ik in elk geval wel weer naar buiten

Maandag heb ik 2,5 uur lang naast iemand gezeten op 1,5ish meter die nu corona blijkt te hebben.

Kan ik me laten testen op dag 4 of kan ik beter een dag wachten?

Ik had gister keelpijn, dat was nadat ik me verslikte (lees: half smoorde) in kaas.

Ik heb het in september al gehad.

Het goede nieuws is dat hier nauwelijks vuurwerk te horen is, hopelijk blijft dat :pray:
Woon in een tokkiebuurt waar het op oudjaaradag net een oorlogsgebied is

1 like

Het beste op dag 5. Begrijp ik het goed dat je Corona al hebt gehad? Dan is het niet zo zinnig om nogmaals te testen. Kans op een herinfectie is erg laag.

2 likes

Ja ik heb het gehad inderdaad.