Caronatopic #8

Jij of @Ovenschaal poste dit laatst, dat die kans zoooo klein is! En met een interessant artikel erbij. Natuurlijk is de kans niet 0, maar dan vind ik het wel extra bijzonder dat die man die ik ken het twee keer heeft gehad dit jaar.
Allebei ook ziek geweest met Corona klachten en met een GGD test getest. Ik wist niet dat het zo uitzonderlijk was!

Weet je nog hoeveel tijd er tussen de infecties zat? Verder een gezonde man of een ziekte waardoor verminderde afweer?

Uhm de eerste keer was toen bepaalde groepen mensen konden testen (hij doet bepaald werk waardoor hij daar onder valt zegmaar) was dat april? Mei? Toen dus ongeveer!
En tweede keer was net voor kerst.
Verder ja een gezonde man, kan zo geen bijzonderheden noemen, rookt wel!

Ik vind mezelf even heel zielig :sob:

Mijn zus is positief getest op Corona en heb ik met Kerst nog gezien. Onze plannen gaan vanavond dus niet door. De jaarwisseling breng ik door in quarantaine. Wel passend bij dit jaar.

2 likes

Een van mijn vriendinnen is ook sinds vorige week herbesmet. (Ik ben niet bij haar in de buurt geweest gelukkig) Zo bizar… ik dacht echt: joh zal wel niets zijn… kans is zó klein. Maar blijkbaar toch wel. Ik hoop niet dat het iets te maken heeft met die mutatie. Ze heeft het wel via een kennis die werkzaam is in de handhaving in regio Rotterdam.

Edit: regio Rotterdam is natuurlijk groot, maar ik ga dan meteen op zoek naar antwoorden (vermoeiend) en dan kom ik uit op het mutatiecluster in Bergschenhoek. Waarschijnlijk veel te ver gedacht en ze heeft waarschijnlijk gewoon pech.

Gek zeg! Ik lees nu wel dat er meer herinfecties gezien worden (aantallen zijn nog steeds klein). Waardoor dat komt blijft onduidelijk. Ons immuunsysteem is best complex. Misschien maakt iemand bij de 1e infectie te weinig antistoffen aan. Of misschien is die nu besmet met een ander variant van de COVID-19.

@Bergson misschien toch op dag 5 of 6 opnieuw testen. Voor het wetenschap zou het wel interessant zijn om te onderzoeken wat het reden is dat je opnieuw geïnfecteerd raakt.

2 likes

Mijn vriendin was de eerste keer besmet in september.

Ja hoor getest zoals ik hierboven noemde, in die tijd viel hij onder een bepaalde groep die getest mocht worden!

Ja zeker ik ben een van de mensen die anti paniekverhalen is hoor haha is ook zeker niet mijn insteek! Ik zie ook geen reden tot zorg eigenlijk. Interessant is dat zijn vriendin de eerste keer ook mee ziek werd, maar zij is toen niet getest want ja dat werd toen niet bij iedereen gedaan, en nu de tweede keer is ze helemaal niet aangestoken door hem.
Maar ik wist niet dat het zo zeldzaam was, vandaar mijn bericht hierboven.

Interessant! Ik wist niet dat dat ook een mogelijkheid was.

En snap ik heel goed. Het was ook echt niet mijn bedoeling om mensen bang te maken. Vandaar ook mijn edit met de mededeling dat ik waarschijnlijk veel te ver door dacht (slechte gewoonte van mij - rampzalig denken) Ik was met name verbaasd toen ik hier las dat @Enthusiasm ook iemand kende die herbesmet was, omdat ik vanuit alle verhalen hier had begrepen dat dat echt heel zeldzaam is. En fijn om te lezen dat dat dus nog steeds zeldzaam is.

Pff ik ben altijd al een beetje sentimenteel aan het einde van een jaar maar moet nu gewoon keihard huilen hierom. Wat is dit een bizar jaar geweest…

1 like

Ook meer mensen hebben Corona dan eerder. Als je de aantallen van herinfectie afzet tegen aantal personen met Corona blijft het zeldzaam. Daarbij is het de vraag of het daadwerkelijk een herinfectie is of onvoldoende klaring van de eerste infectie. En of iemand een onderliggende zieke heeft waardoor een tweede infectie kan optreden en gelukkig is dat groep klein.

3 likes

1 maar, ik ga even naar mijn moeder die sinds een aantal dagen uit quarantaine is na een Corona infectie. Dan direct weer naar huis. Weinig zin in gezelschap.

ik lees 9719 op de gelderlander, maar dat klopt dan niet??

ik zie alleen mijn vriend en de katten, zoals ieder jaar. we dont care about NYE

1 like

Ja! Wonderbaarlijk. Ze heeft astma, kanker gehad en hartfalen. Het enige wat ze had was milde hoofdpijn en spierpijn. Ik was elke keer aan de telefoon echt super bezorgd en stelde haar wel 100 vragen, haha. Ze vond de quarantaine veel vervelender.

Edit: ze moest testen vw een Corona positieve thuiszorg. Als dat niet zo was had ze misschien helemaal niet getest.

8 likes

Nee, dat gebeurt waarschijnlijk niet.

1 like

Ik vind het echt bijzonder (en triest) dat zoveel mensen vergelijkingen maken naar de tweede wereldoorlog? Zag een bericht over dat een kapperszaak die stiekem toch open was dicht was gegaan omdat er een anonieme tip binnenkwam en allemaal mensen zeikten over dat de klikker dan een nsb’er is en iedereen die het goedkeurt ook.
Het is ook allemaal niet ideaal maar juist door mensen die doorgaan met de regels overtreden duurt het alleen maar langer :roll_eyes:

5 likes

Wat fijn dat jij dit wel gevonden hebt, stelt me echt gerust! Super bedankt :blush:

2 likes

Zie op Instagram dat ze in Italië al zijn gestart met vaccinaties, een vriend werkt op Milaan Malpensa en die heeft hem net gehad. Ben echt blij dat er een beetje licht aan het einde van de laaaange tunnel te zien is.

2 likes

Ik heb 1 gestemd maar wellicht heb ik verkeerd gestemd. Met die ene persoon bedoel ik mijn vriend waar ik mee samen woon. Dus ik zie eigenlijk niemand behalve mn huishouden.