Caronatopic #8

Ze hebben het licht gezien, eindelijk!

1 like

Oooo ik hoop zo dat dit gaat helpen in het personeelstekort e.d. en dat de ziekenhuizen het dan beter aankunnen. Wanneer zou de tweede vaccinatie dan zijn voor deze groep? In februari ergens?

Fijn, bedankt! Klopt het - wat zij aangeeft - dat de andere vaccinaties die we krijgen (als kind zijnde bijv.) niet op basis van mRNA zijn?

Oh wat fijn! :partying_face:Ik hoop echt dat dit snel in werking wordt gesteld, vriendin van mij werkt op de IC en bij hen zijn er zoveel uitvallen nu door zieke medewerkers…

Ja geloof dat t de bedoeling is dat je na 3 weken de 2e prik krijgt

Ik hoop het ook! Onze IC heeft ook een personeelstekort en er werd een beroep gedaan op deel van mijn collega’s maar wij krijgen ook amper het rooster rond.

1 like

Ik weet niet of deze al hier gedeeld is anders sorry. Maar in deze video word echt in Jip en Janneke taal uitgelegd over de vaccins, bijwerkingen en risico’s. Misschien handig om aan familie of vrienden te laten zien die nog niet overtuigd zijn en het in makkelijke taal willen zien en horen. Is een video van universiteitnl.

14 likes

Goed nieuws! En zijn ze bij jullie op de IC happig om het vaccin te zetten? Ik was laatst in een discussie belandt met paar collega’s op de IC die NIET het vaccin gaan nemen. @Ovenschaal ik had al je argumenten ook opgenoemd, haha. Maar een van de intensivisten kwam met het verhaal maar je weet helemaal niet wat het eiwit na aflezen van de mRNA dan doet. Blijft het in je cel? Gaat het rond dwarrelen in de lichaam? Zijn wij over 5 jaar een mutant? Ik wist op gegeven moment niet meer hoe ik daar op moest reageren. Ik was verbaasd dat diegene die al het leed van zo dichtbij ziet dit zegt.

1 like

Dat weet ik niet, werk zelf niet op de IC (en nog maar sinds kort in dit ziekenhuis).

Ehhhh ik zou ook niet weten hoe ik daar op moest reageren. Vind dit wel een bijzondere reactie, zeker van iemand die juist alle ellende ziet.

Wat voor uitkering heeft ze het ook over :woman_shrugging:t5: Als je je baan verliest buiten jouw schuld om krijg je gewoon een ww. Niemand die zegt ga maar eerst ff je spaarrekening plunderen en kom dan maar terug.

Dat is volgens mij alleen met bijstand dat je maar een bepaald eigen vermogen mag hebben?

6 likes

Thanks! Dit was een ic arts die veel wijsheid uitstraalt. Durfde daar na mijn eerste argumenten niet meer tegenin te gaan. Ik merkte daarna wel dat paar anderen gingen twijfelen over wel of niet nemen van de vaccinatie. Jammer!

Net weer een test gedaan voor de derde keer maar ik vind het zo moeilijk om mijn keel open te zetten, ik zet mezelf al schrap als ik dat wattenstaafje zie aankomen en dat werkt dus niet.

Ik werd wakker met een droge keel dus hopelijk is het niets. Moet het dan al in de supermarkt hebben opgelopen maar kan altijd natuurlijk.

2 likes

Ik snap nooit zo goed waarom mensen überhaupt bang zijn onvruchtbaar te worden van vaccins? Dat heeft toch gewoon echt niks met elkaar te maken. Zoals Ovenschaal ook zegt; dan kan je net zo goed bang zijn dat je neus afgebroken wordt of je er een derde arm van krijgt.

Mijn melder is net afgegaan, dat ik 31 december in aanraking ben geweest met Corona. Ik ben die dag echt alleen maar naar de teststraat geweest en verder hele dag thuis om te wachten. Ik was negatief. Moet ik nu weer een test doen over een paar dagen?
Lijkt me niet toch, als ik elke keer als ik bij de teststraat in aanmerking kom met iemand met corona kom ik nooit meer buiten.

Haha, dat is een soort endless-loop dan :joy:
Maar het lijkt mij gek, want je hebt neem ik aan in je eigen auto gezeten? En de test afname zelf duurt maar heel kort.
Je kan natuurlijk de GGD bellen om te overleggen.

Haha catch 22!

Nee ik heb geen rijbewijs en geen auto, in een rij wel met mensen. Allemaal met mondkapjes en zeker 3 meter van elkaar

Ik heb vanmorgen mijn eerste test gehad en wat jij met je keel hebt heb ik bij mijn neus. Ze kregen met moeite het wattenstaafje diep in mijn neus. Nu nog even afwachten wat de uitslag zal zijn

1 like

Ah zo… ja het kan zijn dat je foutief een melding hebt gehad dan natuurlijk.
Ik vind de test niet zo erg, dus zou gerust nog een keer gaan. Maar snap dat je daar niet perse op zit te wachten :sweat_smile:

Het is voor mij beetje omgekeerde wereld dat mensen Corona oplopen in de rij van de teststraat haha.

4 likes