Caronatopic #8

Haha ja… al is het ook wel begrijpelijk, want dit is een plek waar logischerwijs veel mensen met een Corona besmetting te vinden zijn. :grimacing:

Ja geen idee. Ben echt verder nergens geweest, alleen op de fiets daar heen en de hele dag wachten op de uitslag. Bij de ggd konden ze me er ook niks over zeggen.

Had ik gisteren ook. Ik was ook iets te vroeg met de auto, maar mocht meteen doorrijden. En dat in Rotterdam. Wel jammer dat het uitslag er nog niet is. Is wel handig voor het rooster en backup.

Of de teststraat heeft z’n zaakjes vandaag beter op orde dan de vorige keer? Het lijkt me niet de bedoeling dat potentieel besmettelijke mensen 45 minuten elkaar staan aan te hoesten, de gewenste situatie is dat iedereen op z’n eigen tijdstip komt en direct door kan, misschien dat er de vorige keer teveel mensen gepland waren, of testmedewerkers ziek waren, of iets anders in die richting.

1 like

De testcapaciteit is flink opgeschroefd, dat zal vast ook helpen

Op coronadashboard.nl kan je dat zien, het percentage positief geteste mensen

2 likes

Yes staat hier bij die cijfers!

1 like

Volgens mij als ze alleen een neusswab doen, is het een sneltest.

1 like

Mag jij niet intern een test doen? In “mijn” ziekenhuis testen ze zelf en dan heb je binnen 4 uur de uitslag in je patiënten omgeving. Dat scheelt echt veel verzuim, denk dat dat de enige reden is dat ze dat doen :sweat_smile:

Je hebt waarschijnlijk een antigeentest gehad, gezien je alleen een neusswab had. Dat is inderdaad een sneltest.

Hier was het wel gewoon druk, iets van twintig auto’s. Zo blij dat ik met de fiets was want ik was meteen aan de beurt.

Zeker! Maar was afgelopen dagen vrij en had geen zin om 50km heen en dan weer terug te rijden voor een test. Ik heb er een van GGD bezocht op 5 min rijafstand.

1 like

https://www.instagram.com/p/CJjIv6ghhXU/?igshid=xr6f2p7mpj11
Ik vind Gommers echt leuk en ook duidelijk in zijn uitleg. Al hebben we hier op het forum onze eigen Gommers

13 likes

Duidelijk uitleg! Hopelijk kunnen een boel twijfelaars hiermee over de streep getrokken worden.

1 like

Wat een schatje is het ook, met zijn “fijn weekend gewenst”.

3 likes

Zo fijn! Heb m gedeeld op insta in de hoop mensen toch over te halen…

2 likes

https://www.instagram.com/p/CJUW5mrp7uu/
:joy:

30 likes

Ahhhh dat heb ik niet gezien!

Deze man moet echt een prijs ontvangen

1 like

Hoe werkt het eigenlijk als je straks bent gevaccineerd en je hebt contact met iemand die besmet blijkt. Hoef je dan niet in quarantaine?

Vriendinnetje werkt in de zorg en komt er net met de wekelijkse sneltest achter dat ze positief is. Heeft zelf geen klachten. Ik heb haar woensdag nog gezien. Volgens de GGD hoeven we niet in quarantaine, omdat die vriendin geen klachten heeft en dus nauwelijks besmettelijk zou zijn. Ik zit ernstig te overwegen om toch gewoon nog een paar dagen in quarantaine te gaan, voor de zekerheid. Wat zou jij doen?

• Nog een paar dagen voor zekerheid in quarantaine gaan
  • Er vanuit gaan dat ze niet besmettelijk was en het dus niet heeft overgebracht

0 stemmers

1 like