Bestellen jullie voor de zekerheid alvast een paar grootverpakkingen Emla? Dit kan wel eens hard gaan.
Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo gek, maar ik ben dan ook erg bang voor naalden.
Het idee dat ik 2x moet kan ik nu al van wakker liggen, ik ga mezelf evengoed laten vaccineren
Ik zou nu in quarantaine gaan en dan maandag een test laten afnemen. Dan weet je zeker dat je geen Corona hebt. (Of wel, maar daar gaan we even niet vanuit haha)
Want als je niet goed uitgerust bent werkt de prik niet? Haha omg
Beterschap! Ontzettend balen dat je het alsnog hebt opgelopen. Hopelijk voel je je snel weer beter
Dan krijg je eerst een prik zodat je in slaap raakt en prikken we je daarna.
en @Geo
Ja, woensdag is al even geleden inderdaad. Ze is gisteren positief getest en belde mij direct daarna. En nee, we hebben sowieso niet uit dezelfde beker gedronken oid. Ik denk dat ik inderdaad ga bellen of ik morgen een test kan doen. Zou vooral voor mijn eigen gemoedsrust zijn dat ik geen anderen besmet. Het lastige is dat ik nog steeds af en toe hoest, van mn griepje van een aantal weken terug (2x negatieve test dus geen corona), maar dan zie ik dus gelijk spoken en denk ik dat die hoest toch misschien van een covid besmetting is⦠We gaan het zien
Emla zalf is heilig.
Op de kinderafdeling noemen ze toverzalf.
Tjonge, wat een kinderachtige reacties op dat krantenartikel. Er zijn hartstikke veel mensen die bang zijn voor naalden/prikken. Als die met die tips wat rustiger naar de vaccinatie gaan, dan is dat toch prima? Daar hebben jullie toch geen last van? Al denkt er na het lezen van dat artikel maar 1 persoon āzo durf ik het wel aanā, dan is dat winst.
Ik ben niet bang voor naalden maar wel voor veel andere dingen. Het idee dat mensen me keihard zullen uitlachen als ze zouden weten wat voor trucjes ik toepas om die dingen wel te kunnen doen, is echt naar.
Dankje, dit was wat ik probeerde te zeggen maar niet precies kon verwoorden
Bijvoorbeeld het advies: āGeef voor de vaccinatie aan dat je het eng vindt, dan zullen ze daar rekening mee houden. Medewerkers getraind blablablaā¦ā
Voor mij is vermoeidheid wel een trigger om angstiger te zijn, dus op zich vond ik dat geen gekke tip. Maar het zal ook afhangen van de persoon of die tips helpen of niet. Desalniettemin, geen reden om ze belachelijk te maken.
Op Twitter las ik over de doortastende Koreaanse aanpak van vliegtuigreizigers. Als wij hier al de helft van zouden invoeren zou het al een stuk beter gaan met de cijfers denk ik
Ik vind t fijn dat er eindelijk een klein beetje aandacht is voor prikangst. Mensen die graag gevaccineerd zouden zijn maar voor wie het halen van een prik wel een groot obstakel is.
Overigens mogen ze ook kappen met de hele tijd naalden/prikken te laten zien op tv tijdens ieder journaal. Word er echt zo misselijk van, en ken zelfs iemand die daardoor flauw viel.
Haha wat slecht, dit is toch niet te geloven? En nee, ik denk niet licht over angsten. Ik heb ze zelf ook, maar als dat stukje over mijn angst(en) zou gaan zou ik het net zo goed raar vinden.
Ja ik was zo iemand. (Edit: die dus zweet & soms hyperventilatie aanvallen kreeg bij dat soort nieuws berichten)
Tja, kan het niet helpen. Ben zelfs in therapie geweest met een lachgas traject omdat mijn naaldenangst mijn gezondheid in gevaar bracht (bijv nooit naar de huisarts durven want stel dat⦠en ik heb een stage last minute afgewezen omdat ik hepB niet wilde, of eigenlijk kon, halen).
Ik zou zonder die therapie nooit, maar dan ook nóóit deze COVID vaccins gehaald hebben. Ging oprecht denk ik liever dat kleine risico op de ernstig ziek lopen en mān omgeving kon me al helemaal gestolen worden op dat moment
Dat doet angst met jeā¦
Ik zweeeeer bij Emla zalf. Niet fucken met toverzalf
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Mijn broer komt over een paar weken naar Nederland. In het land waar hij woont kun je alleen getest worden als je echt ziek bent en een arts deze voor je aanvraagt.
Ik begrijp waarom de maatregel er is, helaas is het niet uitvoerbaar voor veel reizigers. Als de maatregel van kracht blijft wordt het een alternatieve route, landen in Duitsland of Belgiƫ en dan met een huurauto naar Nederland.
Het coronavirus kan net zo goed keelontsteking veroorzaken als een verkoudheidsvirus, dus goed dat je je hebt laten testen!