Caronatopic #8

Ik vind dit eigenlijk wel fijn om te lezen. Ik ben zelf ook geen held met prikken, word helemaal naar als ik het op tv zie en ik heb de baarmoederhalskanker prik o.a. niet genomen omdat ik geen prik wilde.

Overweeg zelfs om te kijken naar die creme, alleen wordt zo’n vaccinatie altijd op dezelfde plek gezet? Anders weet je toch nooit waar je moet smeren?

Ik oooook. Ik krijg paar keer per jaar botox in m’n oksels en no way dat ik dat nog zonder emla crème doe :sob:

3 likes

Was laatst op het nieuws dat er echt duizenden mensen de vaccinatie niet willen alleen al om de prik. Ik ben de laatste jaren niet meer zo bang, maar fijn is anders. Ik zou ook best Emla willen hoor als dat zou kunnen. Dat scheelt echt wel.

Ik vind het goed dat er aandacht is voor prikangst, maar ze hadden wellicht andere tips erbij kunnen zetten als idd iets van ‘geef het aan als je bang bent’. ‘Zorg voor afleiding tijdens het prikken’ Niet dat dat de ultieme tips zijn maartoch.

3 likes

Ik ben positief getest het nieuwe jaar had niet slechter kunnen beginnen. Ik ben ook als de dood voor prikken maar ik heb wel emla creme in huis bedankt voor de tip als dat echt helpt dan ben ik wel eerder bereid om die vaccinatie te nemen.

Het is meer dan een week na Kerst en het valt me tot nu toe echt mee met de besmettingen. Ik dacht dat we wel richting de 15.000 zouden gaan maar vandaag weer (ruim) onder de 10.000. Nog steeds veel hoor maar ik had inmiddels al een hoge stijging verwacht

4 likes

Dit. Al ben ik ergens bang dat t nog te vroeg is. En dat t nog komt. Maar hopelijk niet.

Dit lijkt me dan ook wel een goed argument tegen mensen die bang zijn voor de lange termijn gevolgen van het vaccin, of zeg ik nu iets geks?

Hier wordt het enigszins verklaard. Minder mensen hebben getest met de feestdagen :woozy_face: + weekenden zijn altijd minder. Nog niet duidelijk of mensen ook nu met nye minder hebben getest want ja liever een feestje vieren he dan niet mee kunnen omdat je een positieve test hebt

Was de volgende persconferentie aanstaande dinsdag al of de week erop?

1 like

Ik heb een vriendin in de zorg en die wil het vaccin wrs ook niet omdat haar verloskundige haar dat heeft afgeraden omdat ze zwanger wil worden. Ik snap er niks van.

Hier ook familie die vaccin niet wil vanwege onvruchtbaarheid. Ik zocht onlangs een bron om dit te ontkrachten maar ik kon niet zo snel iets vinden waarin heel duidelijk staat: ja hoi dit klopt van geen kant.

Kan ze moeilijk allemaal naar het forum verwijzen :disappointed:

Dat is dan weer minder… dan kan die stijging er dus nog steeds aankomen. Ook wel logisch maar ik had toch al stiekeme hoop dat het mee ging vallen na de feestdagen. Afwachten dus maar

Ik dacht juist dat meer mensen zich gingen testen onder het mom van ‘dan kan ik lekker bij familie langs en hoef ik geen afstand te houden’ ofzo

1 like

Nee er is rondom de kerstdagen beduidend minder getest helaas

1 like

Als het coronavaccin je vruchtbaarheid aan zou moeten tasten op een of andere manier dan zou dat toch ook een gevolg moeten zijn van corona zelf? Of denken mensen echt dat er hele rare en enge stoffen in het vaccin zitten

1 like

Mijn zus zei (werkt in ziekenhuis in België) dat ze het vaccin niet mag (ze is zwanger) en dat je het vaccin ook niet mag als je de komende twee jaar een kind wilt? Waar komt die onzin dan vandaan? Echt heel vreemd. Of komt dat allemaal door die clausules dat je niet kunt claimen bij blablabla?

Overigens beïnvloedt het mijn keuze niet: ik ben echt aan het wachten tot ik mag!

Hier ook een vriendin die het niet wilt nemen vanwege zwanger willen worden.

Je zult ook geen wetenschappelijke artikelen vinden die bewijzen dat je van Coca Cola drinken geen blauwe Teletubbie-antenne op je hoofd krijgt, simpelweg omdat het volstrekt nergens op slaat om te denken dat dat zou gebeuren.
Maar dat is meteen het lastige, iedereen ziet wel in dat bovenstaande oorzaak-gevolg nergens op slaat, maar blijkbaar denken mensen wel dat ze met hun niet-bestaande medische kennis kunnen inschatten dat onvruchtbaarheid een logisch gevolg van een vaccin zou kunnen zijn en dan moeten wij maar bewijzen dat het niet zo is.

28 likes

Een vriendin vraagt aan mij of ik een linkje heb naar de “artikelen” (info van Ovenschaal, maar ben anoniem op dit forum) waarin duidelijk wordt uitgelegd door betrouwbare bronnen hoe het vaccin werkt en waarom het veilig is. Ik hoef zelf niet overtuigd te worden, maar heeft iemand een paar goede linkjes die ik haar kan sturen?

Ik probeer jouw uitleggen ook steeds aan iedereen te verkopen, maar mensen luisteren echt slecht. “Ja maar de lange termijngevolgen zijn niet bekend”. Dus ik probeer uit te leggen dat die er niet zijn vanwege de werking van vaccins. Collega bijna overtuigd…zegt onze (forensisch, ik weet niet of dat uitmaakt) arts “nou, ik weet het niet hoor, want ik wil later nog kinderen”.

Je zou denken dat ze bij de GGD wel allemaal pro vaccineren zijn, maar helaas :sob:

5 likes

Dit filmpje had @Rozecoupeschaar laatst gedeeld, even kijken of het zo werkt:

Vond ik zelf elk duidelijk in ieder geval
1 like