Caronatopic #8

Wel beetje zonde van m’n pil die ik net voor een half jaar gehaald heb :joy:

7 likes

Ik ben dan bang dat mensen die bewijzen dan gaan faken. Of dat de mensen aan de deur het niet boeit en mensen gewoon binnen laten… Maar ik ben ook voor, eigenlijk. Ook voor kinderdagverblijven.

1 like

Naja ik ken zelf zo’n huisarts die vol overtuiging zijn waarheden verspreidt. Inspectie zit er bovenop, maar het bestaat dus wel. En ook in de gesloten fb-groep voor NL artsen over Covid-19 hoor je zo nu en dan “een ander geluid”.

Zeer kwalijk, maar ze zijn er echt wel, en ze zien er ook nog eens normaal uit. :wink:

Ik stem voor, een Vaccinatie festival VaCCiFest, een soort Lowlands maar dan met betere acts. Weer met zo’n alle dicht op elkaar in een grote tent.

12 likes

Mijn partner is op LinkedIn in discussie geraakt met een huisarts die aangeeft om NIET te vaccineren want het niet effectief en nummer needed to prevent is veel te hoog. Husselt steeds getallen neer en iedereen is er van onder de indruk.

Ugh geen tijd/energie aan besteden zou ik zeggen, hoe lastig ook.

1 like

Ja gaat op zich wel okay! Af en toe een koortspiek en wat buikpijn maar allemaal mild, gelukkig. Lief dat je ernaar vraagt. Hoop donderdag weer te kunnen werken. Mis dat, haha (klinkt heel sneu :sweat_smile:).

3 likes

Ik las dat in de Pfizer bijsluiter staat je na de vaccinatie beter 2 maanden kan wachten met zwanger raken. Terwijl RIVM zegt dat je met een kinderwens gewoon het vaccin kan nemen. Ik heb nu het idee om toch maar te wachten met die kinderwens tot ik gevaccineerd ben , maar aan de andere kant zou dat zomaar pas in september kunnen zijn én dan moet je nog eens twee maanden wachten.

Nouja uiteindelijk zijn we allemaal maar gewone mensen, haha, snap wel wat ze bedoelt te zeggen.

1 like

Is dit voor Nederland of België? Heb laatst ook nog ergens gelezen dat we voor juli al 21 miljoen vaccins beschikbaar hebben in Nederland. Als 30% de vaccinatie ook nog niet gaat halen vraag ik me af of het echt zo lang gaat duren.
Maar denk dat het nu nog allemaal natte vingerwerk is en dat ze pas echt meer met zekerheid kunnen zeggen als meerdere vaccins zijn goedgekeurd en de eerste vaccins zijn gezet (dus ook hoe alles logistiek verloopt).

1 like

Volgens mij zijn de tijdlijnen die nu gemaakt worden vooral gebaseerd op de vaccins die goedgekeurd zijn, terwijl er nog een paar in de pijplijn zitten. Heb zelf nog wel goede hoop voor een wat vlottere tijdsplanning!

4 likes

Hier komt het ook vandaan. En ik denk dat door dat zinnetje het een groot eigen leven is gaan leiden.

Mijn eigen Huisarts gaf ook aan (toen ik er voor iets heel anders was voor onze dochter) mij liever niet te willen prikken. Ik geef borstvoeding, verwacht dat de komende zeker 12mnd nog te doen, en de bijsluiter zegt dan niet doen.
RIVM zegt: geen probleem

Huisarts zegt: liever niet. De bijsluiter is niet voor niks en ik zou je ook geen medicijn voorschrijven wat we al jaren kennen als dat zinnetje zo in de bijsluiter staat. Tja :grimacing:

De andere huisarts in mijn “kring”, die ik persoonlijk kan niet als cliënt, zei: “ik sta echt meteen in de rij. Als het kan op eerste kerstdag - prima. Maar goed, ik ben ook uitgekinderd natuurlijk!”
Het het was het einde vh gesprek, en ik ging daarna weg en dacht later in de auto pas: maar eigenlijk zegt ze indirect gewoon dat het dus invloed zou kunnen hebben? Of dat ze het niet zo enthousiast zou ontvangen als ze niet “uitgekinderd” was :face_with_monocle:. Dus er is echt een grote verdeeldheid in die groep mensen waarvan je verwacht dat ze de kennis hebben… of ze het ook zo naar patiënten brengt verwacht ik niet… maar weet ik niet natuurlijk…

Op z’n minst!

1 like

Het aller “leukste” van alle medicatie ed in zo’n traject vind ik dat je op een gegeven moment aan de pil moet. Het LAATSTE wat je wil slikken zo ongeveer :’)…

Veel medicatie wat ik op mijn werk aan kinderen moet geven mag volgens de bijsluiter ook niet aan kinderen gegeven worden… Het is omdat er geen onderzoek naar gedaan is omdat het ethisch niet te verantwoorden is om het eerst op kinderen te ‘testen’.

Ik vond bovenstaande potcast fijn. Is nog recent 31 dec, dus data is nog goed en wordt duidelijk een uitleg gegeven waarom Gommers bij Nieuwsuur riep dat acute zorg eerst een vaccinatie wilt. En waarom Koopman (?) Uitleg waarom er voor het bestaande plan is gekozen.

Edit. Euh waarom dit een reactie is weet ik niet.

Ik denk dat @Jeg geen verdere overtuiging meer nodig heeft nu om zich te laten inenten

13 likes

Ik Belgie mag je ook niet werken met kinderen als je zwanger bent… terwijl dat ik NL wel gewoon mag/moet :sweat_smile:… (ivm risico op cmv besmetting).
zijn nog best wat verschillen tussen onze landen! Hoorde dat over t vaccin inderdaad ook.

2 likes

Wat een rot situatie! Beterschap voor je broertje. Ik zit in precies dezelfde situatie, mijn moeder heeft vandaag getest nu tot morgen wachten om te kijken wat de uitslag zal zijn. Hebben jullie al een afspraak gemaakt om jezelf te testen?

Waarom zou de bereidheid om een vaccinatie te nemen zo klein zijn onder zorgpersoneel? Zeker als je in de frontlinie staat lijkt het me fijn om beschermd te zijn.

1 like