Oh god, het is hier een lekkere soap aan het worden. Kort: woensdag contact met vriendin die werkt in de zorg. Voorafgaand aan haar dienst zaterdag is ze getest. Positief. Asympomatisch, dus contacten hoefden niet in quarantaine en mochten ook niet getest worden na 5 dagen.
Ik had zelf al besloten in quarantaine-light te gaan en niemand te zien om de 5 dagen af te wachten. Vanmorgen nog de GGD gebeld om de situatie voor te leggen, maar ik mocht niet testen. Zou alleen kunnen als ik zou liegen en zeg dat ik symptomen heb, terwijl dat niet zo is. Oke, prima, dan niet.
Krijg ik net een telefoontje van die vriendin. Toch ineens paniek bij GGD. Ze moet al haar contacten vanaf die woensdag bellen, die moeten in quarantaine en mogen zonder klachten toch op dag 5 testen. En oja, ze zijn bang dat ze misschien haar test verwisselt hebben met die van een andere collega. Die hebben ze voor zekerheid toch ook maar in quarantaine geplaats. Nu dus toch maar een testafspraak gemaakt voor vanmiddag.
Man man man, volgens mij weten ze niet zo heel goed wat ze aan het doen zijn daarâŠ