Caronatopic #8

Wat onzettend naar! Hoop dat alles goed voor jullie uitpakt!

Wij hadden vorige week een zelfde soort situatie met mijn schoonzus. Gelukkig is iedereen negatief getest (behalve zij dus) dus dat was een enorme opluchting. Hoop dat het bij jullie hetzelfde is.

Het verschilt heel erg, in een onderzoek onder internisten wil 97% zich laten vaccineren, in de verpleeghuizen zou maar 25% het vaccin gaan halen.
Ik weet niet precies waar dat vandaan komt, in die onderzoeken hebben ze het over ‘meer informatie nodig’ enzo, eigenlijk dezelfde argumenten als de gemiddelde Nederlander heeft. Het valt ook te bezien hoe het in de praktijk uitpakt, als die uitnodiging eenmaal op de mat ligt en het bij je collega’s allemaal goed gaat wordt de drempel misschien ook wel weer lager.

4 likes

Ging vanochtend naar mijn werk en het was zo druk op de weg, echt iedereen weer naar kantoor ofzo? De kinderen moeten thuisblijven van school en juist gaan daardoor extra mensen naar kantoor. Snap het niet

Er zijn echt enorm veel kinderen voor noodopvang op school hier. Veel bedrijven geven hun personeel ook een verklaring dat ze bij een essentieel bedrijf werken.

1 like

Alle mannen met koorts hebben tijdelijk slechtere zaadkwaliteit. Sperma moet namelijk op 34 graden bewaard worden, daarom hebben die mannen ook zo’n vreemd hangend scrotum met ruim voldoende luchtventilatie rondom om die testikels niet te warm te laten worden. Daarom zijn strakke boxershorts, warme baden en je laptop op schoot houden slecht voor de zaadkwaliteit. En daarom is koorts dus ook slecht voor je zaad, als je benen 40 graden worden wil de temperatuur tussen je benen ook nog wel eens oplopen.
Welk virus dat heeft veroorzaakt maak weinig verschil.

32 likes

Ik zit met een vraag en hopelijk zou 1 van jullie die willen beantwoorden.

Vorige week woensdag ben ik positief getest en tot gister geen klachten gehad. Alleen mn reuk is weg maar daar heb ik vaker last van dus van de ggd arts zou ik weer naar buiten mogen.
Alleen nu ben ik superbang dat ik nog besmettelijk ben of toch alsnog klachten ga krijgen. Google zegt steeds andere dingen en helpt me niet echt verder :grimacing:

Na 7 dagen en 24 uur klachten vrij mag je naar buiten. Dus woensdag getest zonder klachten (klachtenvrij), is woensdag weer naar buiten. Zo heb ik hem begrepen in ieder geval.

Hier negatief getest! 3 coronatesten verder :stuck_out_tongue: Nu eindelijk uit quarantaine.

3 likes

Hmm mij viel het juist heel erg mee dwars door Rotterdam te fietsen, zowat niemand. Vond het wel opvallend.

Hier Utrecht echt heel erg druk. Op school veel kinderen noodopvang. Ben benieuwd wat ze gaan besluiten met de scholen.

Dankje voor je antwoord! Wel gekkig dat de ggd dan zegt dat ik vandaag weer naar buiten mag

Wat vreemd van de GGD. Zijn ook mensen die corona hebben zonder klachten en die moeten ook in quarantaine

1 like

Ik denk omdat jij als asymptomatisch wordt gezien en dan rekent de GGD 5 dagen. Maar je hebt toch een symptoom, dus dat is wel vreemd. Ik zou dan inderdaad voor je eigen gevoel tot woensdag thuisblijven.

1 like

Ja klopt dat zei die meneer ook. Maar dan blijf ik sws tot woensdag binnen. Dankje!

1 like

Zou dit wellicht niet ook met opleidingsniveau te maken hebben?

1 like

Ik krijg deze week de uitnodiging voor vaccinatie vanuit mijn werk, als het goed is. Heel blij, maar toch ook nog lichte twijfel ivm borstvoeding
 Die twijfel is niet nodig, begrijp ik, maar knaagt toch een beetje.

2 likes

Oh god, het is hier een lekkere soap aan het worden. Kort: woensdag contact met vriendin die werkt in de zorg. Voorafgaand aan haar dienst zaterdag is ze getest. Positief. Asympomatisch, dus contacten hoefden niet in quarantaine en mochten ook niet getest worden na 5 dagen.

Ik had zelf al besloten in quarantaine-light te gaan en niemand te zien om de 5 dagen af te wachten. Vanmorgen nog de GGD gebeld om de situatie voor te leggen, maar ik mocht niet testen. Zou alleen kunnen als ik zou liegen en zeg dat ik symptomen heb, terwijl dat niet zo is. Oke, prima, dan niet.

Krijg ik net een telefoontje van die vriendin. Toch ineens paniek bij GGD. Ze moet al haar contacten vanaf die woensdag bellen, die moeten in quarantaine en mogen zonder klachten toch op dag 5 testen. En oja, ze zijn bang dat ze misschien haar test verwisselt hebben met die van een andere collega. Die hebben ze voor zekerheid toch ook maar in quarantaine geplaats. Nu dus toch maar een testafspraak gemaakt voor vanmiddag.

Man man man, volgens mij weten ze niet zo heel goed wat ze aan het doen zijn daar

1 like

Oh jeetje, zou wel kwalijk zijn als de testen verwisseld zijn. Moeten je vriendin en haar collega nu opnieuw laten testen?

Ja, handig he. Nee, ik geloof dat ze niet opnieuw gaan testen, omdat een negatieve test nu niet zoveel zegt. Ze gaan er dus voor het gemak vanuit dat ze beiden positief zijn. Precies weet ik het ook niet.
Vriendin overweegt om zelf toch een test te laten doen, maar dan zou ze dus moeten liegen omdat ze geen klachten heeft en dan speelt dezelfde vraag
 wat zegt het als die test negatief is?

Hmm ja denk idd dat beiden als positief zien, de beste oplossing is. Wel echt een rot situatie!

Ja, dat is ook zo. Mijn man gaat zich vrijdag ook testen hopelijk is dat negatief anders moet mijn moeder zich weer testen. Ik heb haar laten testen omdat ze klachten had maar de test was negatief. Hopelijk testen je ouders negatief!